Příklady s lineární funkcí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

tečna funkce y = f(x) T = [xt, yt] normála funkce y = f(x) ά
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_09 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Průsečík grafu s osou x a y
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Graf funkce Graf = množina bodů, jejichž souřadnice splňují předpis dané fce. Př.: Leží bod A[-2;7] na grafu fce dané rovnicí y=6x +19 ? Řešení: y=6x.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
RISKUJ Lineární rovnice Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Soustava lineárních rovnic
12. Průsečíky se souřadnými osami
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
4.6 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic Mgr. Petra Toboříková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
Vzájemná poloha paraboly a přímky
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ vzdálenost dvou bodů střed úsečky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
GRAF LINEÁRNÍ LOMENÉ FUNKCE
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzájemná poloha paraboly a přímky
7.1 Základní pojmy Mgr. Petra Toboříková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
VY_12_INOVACE_Pel_III_10 Funkce – průsečíky s osami
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
LINEÁRNÍ FUNKCE II. Prvních pět úloh zpracovány v programu GeoGebra:
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
8.4 Funkce nepřímá úměrnost
Soustavy lineárních rovnic
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
VY_12_INOVACE_Pel_III_12 Funkce – grafické řešení soustavy rovnic
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

Příklady s lineární funkcí Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola Hradec Králové, Komenského 234

a) a Př.: Najdi předpis lineární funkce f, která prochází body : Obecný předpis lineární funkce: Do předpisu dosadíme souřadnice bodů: Vyřešíme soustavu rovnic: Dosadíme konstanty do obecného předpisu:

Př.: Najdi předpis lineární funkce f, která prochází body : b) a

a) Př.: Najdi předpis lineární funkce f, která je určena grafem Z grafu určíme souřadnice dvou bodů a postupujeme jako v předchozím příkladu: B A

Př.: Najdi předpis lineární funkce f, která je určena grafem b) B A

Př.: Urči, které z bodů a leží na grafu funkce Do předpisu funkce dosadíme souřadnice bodů a zjistíme, zda se levá strana rovnice rovná pravé:

Př.: Urči chybějící souřadnici bodu , který leží na grafu funkce: Dosadíme známou souřadnici bodu A do předpisu funkce a dopočítáme souřadnici zbývající:

Př.: Urči chybějící souřadnici bodu , který leží na grafu funkce:

Př.: Urči společný bod (průsečík) funkcí f a g, které jsou dány předpisy: Řešíme jako soustavu rovnic:

Př.: Urči společný bod (průsečík) funkcí f a g, které jsou dány předpisy:

Př.: Urči průsečíky funkce f se souřadnicovými osami: Průsečíky s osami mají vždy jednu souřadnici rovnu nule: Dosadíme známou souřadnici průsečíku do předpisu funkce a dopočítáme souřadnici zbývající:

Př.: Urči průsečíky funkce f se souřadnicovými osami:

Př.: Řeš soustavu rovnic graficky: a) Převedeme rovnici do podoby předpisu lineární funkce (vyjádříme z rovnic y): Narýsujeme grafy obou funkcí: Řešením soustavy jsou souřadnice společného bodu (průsečík)

b)

Př.: Učebnice str. 100/ př. 5.6, 5.8

Konec