Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Rotační válec Síť, povrch, objem
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Objem a povrch kvádru a krychle
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Obsahy rovinných útvarů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Konstrukce trojúhelníku
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Podobnost trojúhelníků
Vlastnosti látek − hustota
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Stopy roviny (Mongeovo promítání)
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pravidla pro počítání s mocninami
Orofacionální cvičení I
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Pořadí obrázků – domeček
Graf nepřímé úměrnosti
Délka kružnice, obvod kruhu
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Věty o podobnosti trojúhelníků
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Rotační válec Síť, povrch, objem
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Vlastnosti látek − hustota
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Rovnice.
PODOBNOST.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Podobnost trojúhelníků
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Transkript prezentace:

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Podobnost Využití podobnosti Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Využití podobnosti V rovnostranném trojúhelníku ABC je: Bod D leží na úsečce AB tak, že platí: Bod E leží na úsečce BC tak, že platí: Urči obvod čtyřúhelníku ADEC. 2 cm E 1 cm 1 cm 2 cm D 1 cm

Využití podobnosti Dvoumetrová tyč vrhá stín dlouhý 3m. Délka stínu stromu je 6,9 m. Vypočítej výšku stromu. (Načrtni si obrázek.) Jaké jsou sluneční paprsky? Rovnoběžné. Jak toho lze využít? Vzniklé trojúhelníky jsou podobné. Urči poměr podobnosti a vypočítej výšku stromu. Strom je vysoký 4,6 m.

Využití podobnosti Mezi místy A a B bude postaven most. Urči jeho délku. Rybník nedovoluje změřit délku mostu, proto zvolíme stanoviště O. Změříme vzdálenost bodu O od bodů A,B. Tyto vzdálenosti zmenšíme v poměru 1 : 4. Změříme vzdálenost bodů A´,B´. Dokážeš již nyní vypočítat délku mostu? Most bude dlouhý 440 m.

Využití podobnosti Šířka pruhu plátna odpovídá délce tyčí stoličky, délka pruhu plátna je 45 cm. Přibližně 6 cm z této délky se spotřebuje na připevnění. Bude po rozložení židle vzdálenost nožiček aspoň 55 cm? šířka = 22 + 33 = 55 cm 55 cm délka = 45 – 6 = 39 cm 39 cm ANO x cm

Využití podobnosti Výstražná značka udává nebezpečné klesání. 12% udává, že na každých 100 m délky ve vodorovném směru silnice klesá o 12 m. Jaký je výškový rozdíl mezi místem, které je označeno touto značkou, a místem, kde po 700 m nebezpečné klesání končí? (Načrtni si obrázek.) Výškový rozdíl je 84m.

Využití podobnosti Při výšce 1,76 m se potopíš po 21,3 m. Plavecký bazén má délku 50 m. Nejmenší hloubka je 130 cm, na druhém konci je hloubka 2,8 m. Dno klesá rovnoměrně. Jak daleko od nejmenší hloubky se celý potopíš? (Načrtni si obrázek.) x m 1,3 m 0,46 m 1,5 m tvoje výška = 1,76 m Při výšce 1,76 m se potopíš po 21,3 m.

Využití podobnosti Rám obrazu je zhotoven z lišty široké 6 cm. Rozměry obrazu jsou 72 cm a 56 cm. Jsou vnitřní a vnější hranice rámu dva podobné obdélníky? (Načrtni si obrázek.) 6 6 6 56 cm 6 72 cm Jaké jsou rozměry vnitřní hrany? šířka rámu Obdélníky nejsou podobné.

Využití podobnosti Komín neznámé výšky vrhá stín 45 m dlouhý, metrová tyč stojící kolmo k povrchu má stín dlouhý 85 cm. Vypočítej výšku komína. (Načrtni si obrázek.) x Komín je vysoký 53 m.

Využití podobnosti Ohyb řeky nedovoluje přímo změřit vzdálenost stožárů. Jak budeš postupovat, abys tuto vzdálenost mohl(a) určit? (Načrtni si obrázek.) Stožáry jsou od sebe vzdáleny 291 m.

Využití podobnosti Muž vysoký 180 cm kráčí po nábřeží přímo k majáku. Mužův stín, způsobený světlem majáku, je zpočátku dlouhý 5,4 m. Když se muž přiblížil k majáku o 90 m, zkrátil se jeho stín o 3 m. Jak vysoký je maják a jak daleko od něho byl původně muž vzdálen? (Načrtni si obrázek.) Maják je vysoký 55,8 m a muž byl původně ve vzdálenosti 162 m.

Využití podobnosti Připomeň si: Úhel odrazu se rovná úhlu dopadu.

Využití podobnosti Vršek stromu se zrcadlí v kaluži, která je vzdálená 40 m. Ty stojíš od této kaluže 2 m. Jak vysoký je strom? (Načrtni si obrázek.) 1,8m Jsou vzniklé trojúhelníky podobné? Strom je vysoký 36 m. ANO, podle které věty? uu Co ještě potřebuješ znát? Svou výšku.

Využití podobnosti Stojíš 20 m od stromu. Jak daleko od sebe položíš zrcátko, abys v něm viděl(a) vršek stromu, který má výšku 12 m? (Načrtni si obrázek.) 1,76m Zrcátko položíš 2,56 m od sebe. Co ještě potřebuješ znát? Svou výšku. Obrázky byly vytvořeny v programu ZonerCallisto.