Opakování na 2.písemnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Advertisements

POZNÁMKY ve formátu PDF
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Konstrukce lichoběžníku
Nepravidelné mnohoúhelníky
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Konstrukce lichoběžníku
Matematika Lichoběžník.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Úsečky v trojúhelníku 2 Výšky trojúhelníku
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Obsahy základních obrazců
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
THALETOVA VĚTA.
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Obvod a obsah lichoběžníku
Autor: Mgr. Lenka Šedová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
Obvody základních obrazců
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
Obvod a obsah trojúhelníku
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematický rychlokvíz 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
M ATEMATIKA 9. ROČNÍK Opakování na 1. čtvrtletní práci.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Opakování na 2. písemnou práci
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Konstrukce lichoběžníku
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Konstrukce lichoběžníku
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

Opakování na 2.písemnou práci 8.ročník

Pokyny Procvič si učivo matematiky za první pololetí U příkladů si zvol obtížnost A, B nebo C Řešení úloh bude zveřejněné v pondělí 21.1. 2019 Kdo v pondělí ráno před 8hod přinese své řešení a bude správné, může získat známku za domácí přípravu

1. Váhy Zjistěte váhu krychle nebo váhu koule. Zapiš zadání váhy rovnicí. A) B) C) váhy spolu souvisí ____ / 3 b ____ / 5 b ____ / 6 b   18kg 4kg 10kg 6kg   15kg

2. Hadi Ke každému číslu x had najde číslo y. Doplňte tabulku. x −2 -1   y . 2 + 3 Ke každému číslu x had najde číslo y. Doplňte tabulku. ____ / 3 b x −2 -1 5 y 7 B) Doplňte tabulku. Napište předpis tohoto hada. ____ / 5 b C) Doplňte tabulku, napište předpis tohoto hada a zakreslete graf. ____ / 6 b

3. Výrazy s proměnnou B) C) A) Zapiš výraz pomocí proměnných

4. Úpravy výrazů A)Uprav, zapiš, co nejstručněji. B) C) Urči, který ze čtverců je magický. (v magickém čtverci je součet členů ve sloupci, v řádku i po úhlopříčce vždy stejný).

5. Součtové trojúhelníky a výrazy Doplň součtové trojúhelníky tak, že nad každou dvojicí sousedících výrazů je jejich součet. A) B) C) ____ / 3 b ____ / 6 b ____ / 8 b

5. Úprava výrazů s proměnnou Spoj stejné výrazy a zapiš tajenku ____ / 4 b

Lichoběžník na obrázku rozstříháme na 8 shodných pravoúhlých trojúhelníků s odvěsnami 9cm a 12cm. Vypočítejte obvod a obsah lichoběžníku. Geometrie I. A) Je dán trojúhelník ABC: b = 16cm, a = 20cm, c = 12cm. a) Rozhodněte, zda je trojúhelník pravoúhlý. b) U kterého z vrcholů leží největší úhel? B) Pavel pouští draka na provázku dlouhém 13m. V jaké výšce se nachází drak, jestliže Pavel drží provázek 1,5m nad zemí a vzdálenost mezi Pavlem a kolmým průmětem draka na zem je 12m? C) Lichoběžník na obrázku rozstříháme na 8 shodných pravoúhlých trojúhelníků s odvěsnami 9cm a 12cm. Vypočítejte obvod a obsah lichoběžníku. ____ / 3 b ____ / 5 b ____ / 6 b

Geometrie II. Sestroj všechny body M, které jsou od bodu S vzdálené více než 2cm a méně než 4 cm. B) Narýsujte úsečku AB, |AB| = 6 cm. Vybereme libovolný bod C, který neleží na přímce AB. Zjistěte, kde všude může bod C být, aby úhel ACB byl pravý. C) Narýsujte úsečku AC, |AC| = 6 cm. a) Sestrojte libovolný obdélník ABCD s úhlopříčkou AC. b) Sestrojte takový obdélník ABCD, pro který navíc vzdálenost bodu B od úhlopříčky AC je 25 mm. ____ / 3 b ____ / 5 b ____ / 6 b