Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Základní škola, Brno, Štolcova 16
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Implementace EQAVET v ČR
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Šablony OP VVV a podpora nadání
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementace kariérního systému - IMKA
IMKA Cílem projektu IMKA Je komplexně připravit, ověřit a implementovat metody, opatření a nástroje, které zajistí úspěšné zavedení a přijetí kariérního.
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
TTnet (Training of Trainers Network)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Komplexní systém hodnocení
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Metodika a koordinace kariérového poradenství v JMK
Název operačního programu:
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363

Projekt SYPO reaguje na současný stav podpory pedagogů, který postrádá ucelený systém profesní podpory učitelů a ředitelů. Další vzdělávání obou cílových skupin je až na výjimky nesystematické, chybí koncepční podpora. A proto SYPO připravuje novou koncepci, která systematicky a komplexně podpoří odborný růst s důrazem na kvalitu, a to za pomoci těchto nástrojů:   metodické kabinety na národní, krajské a vybrané oblastní úrovni stálá konference ředitelů (kabinet vedení) podpora začínajících učitelů. Do projektu se lze zapojit: na jaře roku 2019, vlastní podpora škol bude realizována od září 2019.

KA04 Kabinety

Cíl klíčové aktivity 04 - Kabinety: vytvořit Model systému profesní podpory pro jednotlivé kabinety, vytvořit prostor pro odborný růst a profesní rozvoj pedagogických pracovníků (sdílení a setkávání), systematický a koordinovaný rozvoj předmětových didaktik, začlenění metodických kabinetů do struktury podpory pedagogů (udržitelnost – kmen NIDV).

Učitelé budou moci v kabinetech: být aktivním členem sítě pedagogů stejné odborné kvalifikace, podílet se na koncepci rozvoje příslušné vzdělávací oblasti, prohlubovat cíleně svou odbornou kvalifikaci, podílet se na tvorbě metodických materiálů, sdílet příklady inspirativní praxe a zkušenosti, mít ucelený informační zdroj o daném předmětu.

Období pilotáže – III. 2019 – XII. 2020 Matematika a její aplikace Český jazyk a literatura Informatika a ICT Období implementace dalších kabinetů – I. 2021 – V.2022 Předškolní vzdělávání, Společenskovědní vzdělávání, Pracovní činnosti, Prvostupňové vzdělávání, Cizí jazyky, Přírodovědné vzdělávání, Hudební a výtvarná výchova, Tělesná výchova a výchova ke zdraví, Umělecké vzdělávání, Matematika a její aplikace, Český jazyk a literatura, Informatika a ICT.

Členění kabinetů Národní kabinety: XII. 2018 – první Národní kolokvium, 14 stálých členů NK – po jednom zástupci MŠMT, ČŠI, NUV, NIDV, profesních asociací, 2 zástupci fakulty vzdělávající učitele, 2 zástupci z řad učitelů ZŠ, 2 zástupci z řad učitelů SŠ, dva zástupci vedení školy (ZŠ a SŠ), zástupce ŠPP, externista (mentor, kouč, psycholog), scházejí se 3x ročně, členové NK budou honorováni.

Členění kabinetů Krajské kabinety: scházejí se 2x ročně JMK – 9 členů – administrátor (OKM), předseda (aktivní učitel v daném oboru), člen ŠPP, 6 členů oblastních kabinetů, členové KK budou honorováni. Oblastní kabinety: Členové – člen oblastního kabinetu, předsedové předmětových komisí a metodických sdružení, Blansko, Brno, Brno-venkov, Břeclav, Vyškov, Znojmo.

Hlavní činnosti kabinetů: workshopy, skupinové intervize (sdílení případové práce, předávání zkušeností, podpora a reflexe), partnerské kooperace (exkurze, vzájemné hospitace, působení mentora přímo na škole), sdílení informací napříč všemi úrovněmi, podněty pro témata DVPP, tvorba metodických materiálů, sdílení praktických zkušeností, analýza potřeb škol, metodická podpora, …

Podpora školních ICT koordinátorů a ICT metodiků: vytvoření sítě krajských ICT metodiků a Manuálu podpory školních ICT koordinátorů a školních ICT metodiků napříč všemi oblastmi vzdělávání, odborná a metodická pomoc školám v oblasti digitálních technologií, jejich úkolem bude šetření aktuálního stavu, podmínek a potřeb na školách, tvorba metodických materiálů, metodická podpora prezenční i on-line formou, organizování metodických setkání (9 setkání po dobu tří let pilotáže).

KA06 Management

Cíl klíčové aktivity 06 - Management: navrhnout a ověřit Model systému podpory profesního rozvoje vedení škol se zaměřením na oblast pedagogického řízení, uvést v činnost stálou konferenci ředitelů, tzv. kabinet vedení, navrhnout a realizovat vlastní podporu profesního rozvoje vedení škol.

Stálá konference ředitelů nositel podpory pro vedení škol na národní úrovni, bude rozdělena do čtyř sekcí – MŠ, ZŠ, SŠ/VOŠ a ZUŠ, 37 členů, z toho 24 ŘŠ/ZŘŠ, další zástupci MŠMT, NUV, NIDV, ČŠI, VŠ, zřizovatelů, odborné veřejnosti.

Přínosy: zavedení systémové podpory profesního rozvoje vedení škol, účast na oblastních konferencích, využití osobních konzultací s kolegy, možnost využít služeb konzultanta/kouče/mentora, proniknout více do kritérií kvalitní školy ČŠI, nové nástroje pro efektivní řízení pedagogického procesu a nové podněty pro budování kultury a klimatu školy, podpora hledání cest k zatraktivnění školy pro zájemce o vzdělávání i zaměstnání. účast na setkání ředitelů ze stejného druhu školy.

KA08 Začínající učitel

Fáze uvádění do praxe pro plně kvalifikované učitele v Evropě (šk Fáze uvádění do praxe pro plně kvalifikované učitele v Evropě (šk.rok 2013/2014)

Cíl klíčové aktivity 08 – Začínající učitel: navrhnout a ověřit Model systému podpory začínajících učitelů, Model bude obsahovat kompetenční profil začínajícího a uvádějícího učitele a profil vedení školy ve vztahu k adaptaci začínajících učitelů a metody hodnocení dosažených kompetencí.

Přínosy: systematizace podpory a pomoci začínajícím učitelům v počátku jejich praxe, vzdělávání bude zaměřeno na podporu funkční spolupráce triády - začínající učitel, uvádějící učitel a vedení školy, podpora vedení škol při plánování rozvoje pedagogických pracovníků a při plánování rozvoje školy, inspirace učitelů i škol navzájem, možnost využít pomoc konzultanta v adaptačním období začínajícího učitele (v případě zapojení školy do pilotáže), účast na DVPP pro začínající učitele, uvádějící učitele, vedení školy, aktivní účast na workshopech, on-line podpora.

Děkuji za pozornost Mgr. Pavel Šreibr Odborný krajský metodik sreibr@nidv.cz Tel.: 770 171 672