Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Funkce, funkční závislosti Lineární funkce. Obsah: Definice funkce Grafické znázornění funkce Konstantní funkce Lineární funkce Vlastnosti lineárních.
Advertisements

Slouží ke grafickému znázorn ě ní množin, vztah ů mezi množinami a operací s množinami. Vennovy diagramy Projekt OP VK - CZ.1.07/1.1.26/ „Matematika.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky OB21-OP-EL-STZ-NEV-U Ochrana.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Definice: Funkce f na množině D(f)  R je předpis, který každému číslu z množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo. Jinak: Nechť A, B jsou neprázdné.
Funkce Konstantní a Lineární
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematická logika 4. přednáška
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Lineární funkce - příklady
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Lineární rovnice a nerovnice I.
PARAMETRICKÉ VYJÁDŘENÍ PŘÍMKY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 1: Jablíčko
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
8.1 Aritmetické vektory.
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
DUM - Digitální Učební Materiál
8.1.2 Podprostory.
ODCHYLKA DVOU PŘÍMEK V ROVINĚ
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
DUM - Digitální Učební Materiál
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Repetitorium z matematiky Podzim 2011 Ivana Vaculová
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Funkce Funkce (píšeme f (x) ) je každé zobrazení množiny A do množiny R, kde A je libovolná podmnožina množiny R. Zobrazované množině A říkáme definiční.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
DUM - Digitální Učební Materiál
Kvadratické nerovnice
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Lineární funkce Zdeňka Hudcová
jednočipových počítačů I
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Úvod do teoretické informatiky
MNOŽINY.
ZOBRAZENÍ MNOŽINY R DO JEDNOTKOVÉ KRUŽNICE
IV/ Přímka a její části Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
* Funkce Matematika – 9. ročník *.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Lineární funkce a její vlastnosti
Základy infinitezimálního počtu
Základy infinitezimálního počtu
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
FUNKCE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Grafy kvadratických funkcí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Transkript prezentace:

Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.00/26.0026 Tento projekt je financován z Evropského sociálního fondu a Státního rozpočtu České republiky

FUNKCE KARTÉZSKÝ SOUČIN Definice: Kartézský součin A x B je množina uspořádaných dvojic [a;b], kde a A a b B.

PŘ: Jsou dány množiny A, B. Zapište výčtem prvků množinu A x B (kartézský součin a graficky ji znázorněte. Na osu x vyneseme prvky množiny A. Na osu y vyneseme prvky množiny B.

Definice: Každou podmnožinu U kartézského součinu A x B nazýváme relace z A do B. Je-li A = B, pak U nazýváme relace v A.

Zakreslete libovolnou relaci kartézského součinu A x B. Připomeneme si kartézský součin množin A x B. Relace je libovolná podmnožina kartézského součinu. Například:

Definice: Relace h, pro kterou platí, že každému a A je přiřazeno nejvýše jedno b B tak, že [a;b] h, se nazývá zobrazení z A do B. Př.: Zakreslete libovolné zobrazení kartézského součinu A x B. Vybereme dvě relace a zjistíme, která z nich může být zobrazením Tato relace nemůže být zobrazením, protože k číslu a=5 jsou přiřazena dvě různá b (0 a 3) Tato relace zobrazením je, protože ke každému prvku a z množiny A je přiřazen nejvýše jeden prvek b z množiny B.

Zapište a graficky znázorněte kartézské součiny: B x A, A x A, B x B Na osu x vyneseme prvky množiny B. Na osu y vyneseme prvky množiny A. Na osu x a y vyneseme prvky množiny A.

Na osu x a y vyneseme prvky množiny B.

PŘ: Jsou dány množiny C, D. Zapište a graficky znázorněte množiny: C x D, D x C, C x C, D x D y y x x

y y x x

PŘ: Jsou dány množiny E, F. Zapište a graficky znázorněte množiny: E x F, F x E, E x E, F x F y y x x

y y x x

PŘ: Zapište a graficky znázorněte množiny: N x Z, R x N, Z x Z, R x R x x y y x x