Fotosyntéza Chlorofyl a 6 CO H2O → C6H12O6 + 6 O2 + 6 H2O

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FOTOSYNTÉZA photós = světlo synthesis = skládání.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Pavlína Koch ová CZ.1.07/1.5.00/ Autor materiálu:RNDr. Pavlína Kochová Datum.
přeměna látek a energie
Princip, jednotlivé fáze

K. Hujová, J. Kondelík, J. Šimánek
Metabolismus cvičení Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH- 4 Chemické.
BIOSYNTÉZA SACHARIDŮ.
Metabolismus sacharidů II. Anabolismus sacharidů Autotrofní organismy mají schopnost syntetizovat sacharidy z jednoduchých anorganických sloučenin – oxidu.
Fotosyntéza. Co to je? o Z řeckého fótos – „světlo“ a synthesis –„skládání“ o Biochemický proces, probíhá v chloroplastech (chlorofyl) o Mění přijatou.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je. Mgr. Vlastimil Vaněk. Dostupné z Metodického portálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – temnostní fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Což takhle dát si cukr, aneb Štěpení sacharidů v žaludku.
Ch_055_Fotosyntéza v noci Ch_055_Přírodní látky_Fotosyntéza v noci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C9-011 PředmětCHEMIE 9.ROČNÍK.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_11_Cukry.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změny skupenství látky TÉMATICKÝ CELEK:
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Fotosyntéza.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Chemická reakce a její rovnice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Metabolismus sacharidů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Změny skupenství látky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn
Chemie pro 9.ročník ZŠ Karboxylové kyseliny.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Fotosyntéza.
Fotosyntéza.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Sacharidy VY_ 32_INOVACE_24_472
VY_32_INOVACE_03_Lišejníky
_____________a _________________, _______________ z klobouku
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Sčítání do 100 (s přechodem přes základ)
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Fotosyntéza.
Fyzika – 6.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
Vypočítej obsah podlahy obývacího pokoje. 4 m Obývací pokoj
Různé podmínky života na Zemi
CHEMICKÉ NÁZVOSLOVÍ dvouprvkových sloučenin
Majetek podniku - Aktiva
u organických sloučenin
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
התא – מבנה ותפקוד פוטוסינתזה תהליך הפוטוסינתזה – מגיבים ותוצרים
Metabolismus buňky Projekt OBZORY
Délka kružnice, obvod kruhu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
C3181 Biochemie I 12-Fotosyntéza FRVŠ 1647/2012 Petr Zbořil 12/30/2018.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Mgr. Natálie Čeplová Fyziologie rostlin.
Atomy a molekuly Z čeho jsou složeny látky?
VY_32_INOVACE_12 12 Polní plodiny autor: Mgr. Soňa Kubíčková
Člověk a příroda – fyzika
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_17_Hodiny
Z čeho jsou složeny látky?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Jitka Nacházelová, DiS. Název materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Mocniny Druhá mocnina.
Cukry = Sacharidy = Uhlovodany = Uhlovodany = Glycidy
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno Příjmení *, Jméno Příjmení
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Fotosyntéza Chlorofyl a 6 CO2 + 12 H2O → C6H12O6 + 6 O2 + 6 H2O   PSI → P700 Fotosyntéza 18 ATP 12 NADPH Chlorofyl a  PSII → P680

1. Zapište si na papír vše, co si pamatujete.

Jak se jmenuje látka „vstupující“ do Calvinova cyklu? Jak se nazývá látky vystupující z Calvinova cyklu? Napište k PS I a PS II délku vlnové délky fotonů, jež tyto fotosystémy pohlcují? Uveďte název organely včetně částí, ve kterých je lokalizovaná fotosyntéza. Z jaké látky vzniká v průběhu fotosyntézy kyslík? Kolik molekul ATP a NADPH je zapotřebí na vznik jedné molekuly glukosy? Napište vzorec pro výpočet pH. Který chlorofyl byl na obrázku a jakou má souvislost s fotosyntézou?