Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9 Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková
Regionální síť poboček CRR kontaktní údaje na pracovníky poboček viz http://www.crr.cz/index.php?did=301
Kontakty na pobočky
Kontakty na pobočky
Pobočka CRR ČR podpora a konzultace žadatelům/příjemcům před, během realizace a v období udržitelnosti projektu Projektový manažer kontrola a konzultace výběrových řízení, analýzy rizik, monitoring projektů na místě, administrace změn projektu, kontrola monitorovacích zpráv, kontrola udržitelnosti Finanční manažer kontrola rozpočtů, věcná a formální kontrola účetních dokladů zejména při žádosti o platbu, podpora při sestavení soupisky faktur, konzultace při dokladování způsobilých výdajů
Klíčové činnosti poboček Pracovníci CRR poskytují poradenství např. při: Zpracování projektové žádosti Přípravě zadávací dokumentace k VŘ Zpracování monitorovacích zpráv Tvorbě zjednodušené žádosti o platbu Ale pracovníci CRR nemohou za žadatele zpracovávat projektovou žádost nebo některé z povinných příloh či vypracovávat zadávací dokumentaci k výběrovým řízením atd.
Kontroly žádosti o dotaci – CRR ČR Kontrola přijatelnosti dodržení limitů pro způsobilé výdaje uznatelné výdaje se musí vztahovat ke způsobilým aktivitám Kontrola formálních náležitostí Nejsou doloženy všechny přílohy/ nejsou vyplněny povinné údaje Chybí podpis statutárního zástupce Kontroly výběrových řízení
Zadávání zakázek Při realizaci projektu je uskutečněno zadávání zakázek v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, v případě zakázek nespadajících do režimu tohoto zákona postupuje příjemce v souladu se Závaznými postupy pro zadávání zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v programovém období 2007 – 2013 („Závazné postupy“), které jsou přílohou Příručky pro žadatele a příjemce.
Chyby při kontrole zadávacích řízení - I nedodržování předepsaných lhůt neúplné dokladování jednotlivých úkonů složení hodnotící komise (resp. komise pro otevírání obálek) neodpovídá internímu předpisu žadatele; § 74 zákona nesprávné stanovení druhu veřejné zakázky nedovolené rozdělení předmět zakázky tak, že došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v ustanovení § 12 až § 16 zákona 137/2006 Sb.
Chyby při kontrole zadávacích řízení - II hodnocení nabídek „dle referencí“ Dle § 50 představují reference (realizace obdobné zakázky) kvalifikační kritérium, konkrétně technický kvalifikační předpoklad Dle § 50 odst. 4 Ekonomické a finanční kvalifikační předpoklady a technické kvalifikační předpoklady nemohou být předmětem hodnotících kritérií oprávněnost dodavatele – dodavatel nemá živnost na dodávanou činnost (přičemž se jedná o koncesovanou, vázanou či činnost vyžadující odbornou způsobilost) nezačleňování povinností vyplývajících z realizace projektu s podporou z IOP do smluv s třetími stranami – lze nahradit prohlášením.
Ing. Jana Břicháčková 221 280 267 brichackova@crr.cz Děkuji za pozornost Ing. Jana Břicháčková 221 280 267 brichackova@crr.cz