Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Dagmar Šaflová Název:VY_32_INOVACE_PR Téma:Učíme se dopraní značky Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Blanka Vamberová DATUM VYTVOŘENÍ: říjen 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Matematika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola Čelákovice
Slovní úlohy řešené rovnicemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Adjectives Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sčítání desetinných čísel
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
VY_32_INOVACE_32_Zavedeni_nasobeni Matematika - 2. ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Procvičování – složené zlomky, zlomky a desetinná čísla
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Rozmach Španělska a boj Nizozemí za nezávislost
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: Ing. Jitka Michálková
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_149_M1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Pythagorova věta – příklady
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Rovnice HRA.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Druh učebního materiálu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
3/4 takt 3. ročník.
Transkript prezentace:

Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic VY_32_INOVACE_023_Slovní úlohy - rovnice Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic Základní škola Čelákovice

Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic Autor: Mgr. Zuzana Zágoršeková Vytvořeno: 14.4.2011 Stupeň a typ vzdělávání: II. Stupeň – základní, 9. ročník Vzdělávací oblast: Inovace Vzdělávací obor: Matematika Téma: Slovní úlohy řešené rovnicemi a soustavami rovnic Anotace: 2 příklady i s výpočty na řešení slovních úloh Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: žák řeší slovní úlohy pomocí rovnic a soustav rovnic

1000 Kč méně než 2. Kolik Kč dostane každý? I. pomocí rovnice Odměnu 15000 Kč za vykonanou práci máme rozdělit mezi 3 pracovníky tak, že 1. dostane 2 krát více než 2. a 3. dostane o 1000 Kč méně než 2. Kolik Kč dostane každý? zápis Odměna celkem………….15 000 Kč 1. pracovník……………… 2 x Kč 2. pracovník……………… x Kč 3. pracovník…………… x- 1000 Kč

15 000 = 2 x + x + x - 1000 16000 = 4 x 4000 = x Zkouška : 2. pracovník ……x…….4000 Kč 1. pracovník…..2 x……..8000 Kč 3. pracovník…x-1000….3000 Kč Celkem………………...15000 Kč První pracovník dostal 8000 Kč, druhý 4000 Kč a třetí 3000 Kč.

II. pomocí soustavy rovnic Martin našetřil 42 mincí v hodnotách 10 Kč a 20 Kč. Jejich hodnota je celkem 570 Kč. Kolik našetřil mincí desetikorunových a kolik dvacetikorunových ? Zápis: počet 10 Kč mincí…………..x počet 20 Kč mincí…………..y celkem mincí……………….42 hodnota 10 Kč mincí…… 10x Kč hodnota 20 Kč mincí…… 20y Kč celková hodnota………570 Kč

x + y = 42 10x + 20 y = 570 x = 42 - y = 42 – 15 = 27 10.( 42 – y ) + 20y = 570 420 – 10y + 20y = 570 10y = 150 y = 15 Ověření správnosti: 10.27 + 20. 15 = 570 Martin našetřil 15 dvacetikorun a 27 desetikorun.

Použité zdroje Veškeré obrázky a texty jsou dílem autora prezentace.