Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
MINITÝMY PRO PROJEKT KAP Radovan Výsmek Zlín,
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MAP – Místní akční plán ORP RK
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Transkript prezentace:

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_002/0000001

Pracovní skupiny Vzdělávání 2. jednání Pracovní skupiny Vzdělávání 27. 5. 2016

Program jednání Zahájení, organizační pokyny Aktuální informace o průběhu projektu Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji (KAP) Navrhované změny statutu pracovní skupiny, další informace o RSK Informace o stavu Analýzy potřeb v území (prováděná analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému v Jihočeském kraji) Informace z Analýzy potřeb škol z hlediska regionální i národní úrovně, Plány aktivit škol Informace o výsledcích činnosti pracovních týmů

Program jednání Rámec pro podporu infrastruktury a investic včetně finančního rámce Předběžný harmonogram činnosti do konce roku 2016: informace o dalších krocích a činnostech Pracovní skupiny Vzdělávání v návaznosti na realizaci projektu KAP, Prioritizace potřeb v území Předpokládaný termín příštího jednání Pracovní skupiny Vzdělávání (PSV)

Aktuální informace o projektu KAP projekt běží od listopadu, dosud jsme neobdrželi Rozhodnutí o poskytnutí dotace jednání pracovních týmů, které měly za úkol navrhnout záměry celokrajských projektů a šablon; výsledky práce týmu budou představeny v bodě 6 programu sestavení Rámce pro pro podporu infrastruktury a investic zpracování analýzy v území, kterou členové PSV obdrželi spolu s podklady; více k ní v bodě 4 programu workshop s řediteli SŠ a VOŠ všech zřizovatelů 18. 5. (výstupy práce týmů a informace k rámci a k výzvám č. 32 a 33 v IROP)

Analýza potřeb v území analýza = povinná součást projektu KAP, jedná se o ucelenou analýzu vývoje trhu práce a vzdělávacího systému v Jihočeském kraji není dalším novým strategickým dokumentem, jde o kompilát stávajících analytických a strategických dokumentů základem analýzy je zhodnocení stavu klíčových povinných témat (oblastí) po propojení s Analýzou potřeb ve školách poslouží k prioritizaci potřeb na území kraje PSV ji bude schvalovat na podzimním jednání

Výstupy práce pracovních týmů na základě povinných témat – původně navrženy 3 PT vzhledem k datům vyplývajícím ze šetření potřeb škol – vytvořen další tým, a to pro Nepovinná témata; následně ještě rozdělen tým pro Polytechnické, odborné a další profesní vzdělávání na tým pro Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura + Odborné a další profesní vzdělávání. celkem tedy pracovalo 5 týmů, maximálně o 8 osobách členové týmu: ředitelé a další zástupci středních škol, ZŠ a MŠ, DDM, školských zařízení, zástupci ÚP, JHK, JČU

Výstupy práce pracovních týmů členové týmů se scházeli na pracovních jednáních a komunikovali elektronickou cestou; některých jednání se zúčastnili garanti jednotlivých povinných témat za NÚV týmy zpracovaly návrhy celokrajských projektů a šablon – členové PSV je obdrželi s podklady pro jednání celkem zpracováno 35 návrhů – z toho 12 návrhů na krajské projekty, 23 návrhů na šablony

Výstupy práce pracovních týmů Zástupci jednotlivých pracovních týmů PT Nepovinná témata – Ing. Marcel Gause PT Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura – Ing. František Kamlach PT Kariérové poradenství a podnikavost – Ing. Dana Feferlová PT Odborné a profesní vzdělávání – Mgr. Zdeňka Erhartová PT Inkluze – Mgr. Bc. Miloslav Poes

Výstupy činnosti pracovních týmů Pracovní tým Nepovinná témata NÁVRHY PROJEKTŮ: Badatelské vzdělávání a vyučování Podpora pedagogů (Pedagog 21. století) Implementace koncepce vzdělávání v oblasti první pomoci NÁVRHY ŠABLON: Rozvoj matematické gramotnosti žáků středních škol formou individualizace výuky Posílení úrovně čtenářské gramotnosti žáků středních škol

Výstupy činnosti pracovních týmů Pracovní tým Nepovinná témata NÁVRHY ŠABLON: Jazykové kompetence pedagogického sboru Konverzace s rodilým mluvčím Zahraniční mobility žáků Školní harmonický kolektiv – cesta k otevřenému a inspirujícímu prostředí Návrat k odpovědnosti Naplánuj si svůj volný čas

Výstupy činnosti pracovních týmů Pracovní tým Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura NÁVRHY PROJEKTŮ: Polytechnika od ZŠ přes SŠ do pracovního procesu NÁVRHY ŠABLON: Inovace školních vzdělávacích programů pro přechod k Industry 4.0 Řešení prostupnosti výstupů VOŠ a VŠ tvorbou vzdělávacích programů – zavádění kreditů

Výstupy práce pracovních týmů Pracovní tým Kariérové poradenství a podnikavost NÁVRHY PROJEKTŮ: Podpora podnikavosti a kreativity v Jihočeském kraji 1 Podpora podnikavosti a kreativity v Jihočeském kraji Systém kariérového poradenství pro školy v Jihočeském kraji NÁVRHY ŠABLON: Podnikatelské projekty Poznáváme prostředí reálné praxe Představení oborů vzdělávání SŠ Spolupráce v kariérním poradenství

Výstupy činnosti pracovních týmů Pracovní tým Odborné a profesní vzdělávání NÁVRHY PROJEKTŮ: Popularizace vybraných odborných oborů v Jihočeském kraji Asistenční centrum pro spolupráci odborných škol a firem v Jihočeském kraji NÁVRHY ŠABLON: Stáže žáků Zvyšování kompetencí učitelů Individualizace praktického vyučování Odborné kurzy Výuka s odborníkem z praxe

Výstupy činnosti pracovních týmů Pracovní tým Inkluze NÁVRHY PROJEKTŮ: Školní poradenská pracoviště na středních školách v Jihočeském kraji Podpora nadání u žáků středních škol – rozvoj potenciálu každého žáka Zasíťování všech právních subjektů a institucí podílejících se na podpoře žáků/studentů s potřebou podpůrných opatření

Výstupy činnosti pracovních týmů Pracovní tým Inkluze NÁVRHY ŠABLON: Metodická podpora a vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti zavádění a realizace společného vzdělávání Metodická podpora a vzdělávání odborných pracovníků školských poradenských zařízení v oblasti zavádění a realizace společného vzdělávání Zkušený učitel jako mentor pro zavádění inkluze na SŠ/VOŠ/ŠZ Mentor inkluze

Rámec pro podporu infrastruktury povinná součást projektu KAP nezbytná podmínka pro čerpání investic v IROP vzhledem k podmínkám IROP přejmenován na Seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2.4 IROP a pro integrované nástroje ITI, IPRÚ a CLLD prvotním podkladem záměry škol vyplněné v Dotazníku NÚV (nebyly v souladu s pravidly IROP); komunikace s IROP (CRR), aby záměry co nejlépe splňovaly podmínky výzev č. 32 a 33 (zaměření na klíčové kompetence, trvání projektu, finanční limity);

Rámec pro podporu infrastruktury oslovení všech střední škol a VOŠ všech zřizovatelů na území Jihočeského kraje a rovněž DDM a dalších subjektů neformálního, zájmového a celoživotního vzdělávání s prosbou o zaslání projektových záměrů v investiční oblasti; komunikace s jednotlivými subjekty o úpravě záměrů, zpracování konečného seznamu dodatečná kontrola záměrů po oficiálním vyhlášení výzev IROP (19. 5.) včetně úpravy či doplnění projektů (ostatní zřizovatelé)

Rámec pro podporu infrastruktury celkový počet projektových záměrů je 132 a celková částka 912.055.000,- Kč (z toho 8 projektů ve výši 64.250.000,- Kč je navrženo v rámci zájmového, neformálního a celoživotního učení) komunikace s jednotlivými subjekty o úpravě záměrů, zpracování konečného seznamu změny dokumentu proti zaslané verzi – kontrola a úprava vyznačení klíčových kompetencí vzhledem k příloze č. 10 specifických pravidel výzvy = PODPOROVANÉ OBORY KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ; bylo možné provést až po vyhlášení výzvy 19. 5.

Harmonogram další činnosti Úkoly RT pro následující období: dopracovat analýzu potřeb v území a propojit ji s Analýzou potřeb škol – T: červen 2016 (dle finální verze metodiky NÚV) na základě připomínek dopracovat návrhy celokrajských projektů a šablon, dokončit práci pracovních týmů v podobě Doporučení pro PSV; celkově dokončit prioritizaci potřeb v oblasti vzdělávání v Jihočeském kraji – do poloviny srpna 2016 (dle finální verze metodiky NÚV)

Harmonogram další činnosti Úkoly RT pro následující období: schválit prioritizaci potřeb v PSV a následně v RSK návrh NÚV: vypracovat vlastní dokument KAP – T: srpen 2016 + schválit dokument KAP (dosud není stanovena metodika tvorby) – reálný termín prosinec 2016 uspořádat v druhé polovině září či začátkem října workshopy s řediteli škol se zaměřením na vytváření plánů aktivit a představení garantky za oblast Inkluze

Termín příštího jednání PSV stanoven na pátek 9. 9. 2016 v návaznosti na následné zasedání RSK 19. 9. 2016 obsah: finální verze Analýzy potřeb v území, Prioritizace potřeb

Děkujeme za pozornost