ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
{ Inkluzivní vzdělávání z pohledu praktika Mgr. Jana Vrbicová „Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků.
Advertisements

ZŠ CHOMUTOV, ZAHRADNÍ 5256 SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ Libuše Slavíková 2. června 2016.
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Zkušenosti s realizací projektu OP VK „ Odstranění selektivnosti vzdělávací sítě v Krnově“ – CZ.1.07/1.2.00/ Praha,
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Didaktické zásady Literatura:
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
Dětský klub Malý drak.
Průběh čerpání - Šablony pro SŠ/VOŠ I..
3. Metody pedagogické diagnostiky
Informační gramotnost
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
jak budovat kulturu školy společně
Děti jsou naše budoucnost
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Školní poradenské pracoviště
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Autoevaluace z pohledu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Šablony I a jejich realizace
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17 OD INTEGRACE K INKLUZI jak to děláme v Krnově Karel Handlíř ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17 www.zsjnkrnov.cz 21. 11. 2018 Ostrava/Olomouc CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

KDO JSME? úplná ZŠ 3. třídy v ročníku 680 žáků z toho 69 žáků SVP z toho 44 Romů 42 učitelů 7 vychovatelů 11 asistentů pedagoga 2 školní asistenti 1 speciální pedagog 1 školní psycholog 1 sociální pedagog www.zsjnkrnov.cz

JAK JSME SE DOSTALI NA CESTU? zrušení „romské školy“ (2008) rozdělení žáků do všech škol matematické třídy, minimální zkušenost od září 46 romských žáků konflikty mezi žáky nekázeň narušující výuku neshody s rodiči neodůvodněná absence nepřipravenost na výuku odmítání se vzdělávat nízká úroveň znalostí stres pedagogů i žáků

ČÍM JSME ZAČALI? snažili jsme se pochopit kde je „zakopaný pes“ zjišťovali jsme potřeby dětí zmapovali reálné možnosti rodičů zmapovali reálné možnosti pedagogů předsudky a vzájemná nedůvěra (učitelé – žáci – rodiče) nízké znalosti zabraňují navazovat a pracovat nevyhovující podmínky pro domácí přípravu rezignace komunity na vzdělávání nízká vzdělanost rodičů sociální a kulturní odlišnosti nepřipravenost pedagogů na inkluzivní přístup nepřiměřené nároky ze strany školy

JAK JSME POSTUPOVALI? ve vyloučené lokalitě doučovací klub K9 (2010 - ) kluby pracují na zakázku (2014 - ) doučující a terénní pracovníci (2010 - ) platformy a workshopy pro rodiče (2010 - ) DVPP (2010-2018 více jak 400 na pedagoga) AP pro sociálně znevýhodněné, později ŠA (2008 - ) doučovací klub ve škole K5 (2012 - ) adaptační kurzy (1. a 6. třídy) dětské podpůrné centrum (2014 - ) speciální pedagog (2014 - ) zapojení všech ZŠ v Krnově (5) + NO (3) (2014 - ) sociální pedagog (2016 - )

CO NÁM TO PŘINESLO? minimalizace konfliktů mezi žáky standartní průběh vyučování důvěra rodičů snížení absence na průměrnou úroveň vyšší připravenost na výuku zapojení žáků do práce v hodinách postupný nárůst znalostí a dovedností vytváření pracovních návyků nový pohled na žáky se SVP Spokojené děti, klidnější učitele a snad i rodiče.

CO JSME SI UVĚDOMILI? musíme vycházet z podmínek a možností žáků je nutné pracovat s krátkodobými cíli a efekty nemůžeme spoléhat na důslednou pomoc rodičů jde o dlouhodobý (generační) proces bez mimoškolní podpory se teď neobejdeme rozhodujícím faktorem je učitel je přínosné spolupracovat s NO žáci se SVP mohou dosahovat stand. výsledků je potřeba změnit způsob hodnocení je potřeba změnit způsob výuky (formy a metody) nespěchat, ale také nestát na místě 

KDE HLEDÁME PODPORU? RP MŠMT (3) RP MSK (6) OP VK 2010 - 2015 (4+6) OP VVV 2016 - ? (1+4) Město Krnov (2) Reintegra (3) Educo Centrum s.r.o. (3) H-mat o.p.s. (1) Nová škola o.p.s. (1) Učitel naživo INSCHOOL www.zsjnkrnov.cz

JAK PODPORUJEME PEDAGOGY? DVPP (měkké dovednosti, metodika, didaktika, inkluze, ICT …) tandemy pedagogická konzultace supervize společné výjezdy stáže na jiných školách kolegiální podpora Erasmus …

JSME SPOKOJENI? ANO NE zlepšuje se klima školy učitelé jsou vnímavější k potřebám žáků daří se nám komunikovat s žáky i rodiči zavádíme nové metody pro inkluzivní metody jsme ve fázi vědomé nekompetence učitelé mají zájem se vzdělávat NE ve většině předmětů převládá frontální výuka stále upřednostňujeme znalosti nad dovednostmi používáme tradiční způsob hodnocení nevyužíváme AP vždy efektivně někteří Romové neukončí základní vzdělání

Děkuji za pozornost.  CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283 „Učit se znamená ukazovat, že je to možné. Naučit se znamená umožnit to sobě.“ (Paulo Coelho) Děkuji za pozornost.  Kontakt: handlir@zsjnkrnov,cz CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283