Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Základní škola, Brno, Štolcova 16
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Jednání expertní skupiny dne
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Vysočina Education – projekt „Ředitel – manažer učící se organizace“  Smyslem projektu je skrze podpory lídrů škol podpořit školy (jako celky).  Projekt.
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Projektový záměr Podpora pedagogů MŠ Odborná diskuze MŠMT,
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Implementace kariérního systému - IMKA
IMKA Cílem projektu IMKA Je komplexně připravit, ověřit a implementovat metody, opatření a nástroje, které zajistí úspěšné zavedení a přijetí kariérního.
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
TTnet (Training of Trainers Network)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Plánování prvních kroků
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Polytechnické vzdělávání v praxi
Název operačního programu:
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Model intenzivní podpory
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
PS Vzdělávání NS MAS ČR – Pardubický kraj 2017
Transkript prezentace:

Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363

Projekt má celkem 9 klíčových aktivit : Cíl projektu: Hlavním cílem projektu je vytvoření, ověření a implementace systému ucelené modulární podpory, která přispívá ke zvyšování profesního rozvoje vedoucích pracovníků v oblasti řízení škol a učitelů v oblasti oborových didaktik prostřednictvím profesních společenství širokého spektra forem. Projekt má celkem 9 klíčových aktivit : KA 01 – Řízení; KA 02 – Evaluace; KA 03 – Spolupráce; KA 04 - Kabinety ; KA 05 – Kvalita; KA 06 – Management KA 07 – Podpora; KA 08 – Začínající učitel; KA 09 – Veřejnost;

Základní účel KA - kabinety Vytvořit organizační/institucionální, personální a obsahové podmínky pro činnost kabinetů. Vytvořit prostor pro odborný růst a profesní rozvoj PP (sdílení a setkávání). Systematicky a koordinovaně rozvíjet předmětové didaktiky. Začlenit metodické kabinety do struktury podpory PP (udržitelnost – kmen NIDV).

Horizontální členění kabinetů Tři pilotované kabinety MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE ČESKÝ JAZYK A LITERATURA INFORMATIKA A ICT Období pilotáže – III. 2018 – XII. 2020

Období implementace: I. 2021 - V. 2022 KABINET PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ KABINET SPOLEČENSKOVĚDNÍ VZDĚLÁVÁNÍ KABINET PRACOVNÍ ČINNOSTI KABINET PRVOSTUPŇOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ KABINET CIZÍ JAZYKY KABINET PŘÍRODOVĚDNÉ VZDĚLÁVÁNÍ KABINET HUDEBNÍ A VÝTVARNÁ VÝCHOVA KABINET TĚLESNÁ VÝCHOVA A VÝCHOVA KE ZDRAVÍ KABINET UMĚLECKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KABINET ČESKÝ JAZYK A LITERATURA KABINET MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE KABINET INFORMATIKA A ICT

Vertikální členění kabinetů Národní kabinety Krajské kabinety Oblastní kabinety (u nás 3 okresy)

Národní kabinety NÁRODNÍ KABINETY Národní Kolokvia 2x ročně Metodické Příručky Stálý člen ZÁSTUPCE MŠMT Stálý člen ZÁSTUPCE ČŠI Stálý člen ZÁSTUPCE NÚV Stálý člen ZÁSTUPCE NIDV Stálý člen ZÁSTUPCE fakulty vzděl.uč. Stálý člen ZÁSTUPCE učitelů ZŠ Model systému profesní podpory Workshopy Metodická podpora pedagogů NÁRODNÍ KABINETY Partnerské konference Vydefin. obsahu DVPP pro kab. Skupinové a individuální intervence Stálý člen ZÁSTUPCE učitelů SŠ Stálý člen ZÁSTUPCE prof.organizací Stálý člen ZÁSTUPCE vedení školy Stálý člen ZÁSTUPCE ŠPP Stálý člen ZÁSTUPCE kouč, mentor Konzultační a lektorká činnost

Krajské kabinety KRAJSKÉ KABINETY Skupinové a individuální intervence Krajská kolokvia 2x ročně Krajské kabinety Model systému profesní podpory Stálý člen Odborný krajský metodik Stálý člen Člen krajského kabinetu Stálý člen Zástupce ŠPP Sledování pedagogů KRAJSKÉ KABINETY Lektorská činnost Oblastní člen metodických kabinetů (dle oblastí v kraji) Zprostředkování informací mezi NK a KK Partnerské konference Krajské workshopy

Oblastní kabinety OBLASTNÍ KABINETY Člen oblastního kabinetu Pravidelné workshopy Člen oblastního kabinetu Sledování pedagogů OBLASTNÍ KABINETY Skupinová intervize Předsedové předmětových komisi Podněty a činnosti krajských a národních kab. Partnerské konference Konzultační a lektorská činnost

Krajské metodické kabinety:

KA Management - Cíl Uvést v činnost stálou konferenci ředitelů, tzv. kabinet vedení. Navrhnout a realizovat vlastní podporu profesního rozvoje vedení škol. Navrhnout a ověřit Model systému podpory profesního rozvoje vedení škol.

Stálá konference ředitelů Bude nositelem podpory pro vedení škol. Bude rozdělena do čtyř sekcí – MŠ, ZŠ, SŠ/VOŠ a ZUŠ. Členové budou ředitelé škol, zástupci ředitelů škol, zástupci MŠMT, ČŠI, OPŘO(NÚV, NIDV atd.), VŠ, zřizovatelů a odborné veřejnosti.

Přínosy aktivity management Zavedení systémové podpory profesního rozvoje vedení škol a spojení centralizovaných a individuálních požadavků. Podpora zaměřená na různé etapy profesní dráhy vedení škol. Motivace k dalšímu zvyšování profesních kompetencí a reflexi pedagogické práce. Možnost čerpat ze znalostí, zkušeností a osvědčených postupů ředitelů škol. Účastnit setkání ředitelů ze stejného druhu školy a sdílet s nimi aktuální záležitosti k řešení. Možnost využít osobních konzultací s kolegy. Možnost čerpat ze sdílených nástrojů pro management školy.

Klíčová aktivita - Začínající učitel Vytvoření, ověření a implementace systému podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů – začínající učitel, uvádějící učitel, vedení školy, adaptační období. Začínající učitel odborně kvalifikovaný pedagog, jehož profesní praxe (přímá vyučovací činnost) je kratší než dva roky. Začínající učitel vykonává výchovnou a vzdělávací činnost pod metodickým vedením a s podporou uvádějícího učitele. http://4.bp.blogspot.com/-6NTtvLAMOOE/TbLQYKX3tuI/AAAAAAAALZI/Azuk-uIsvt8/s1600/PE15903.JPG

Uvádějící učitel Zkušený pedagog, který podporuje profesní rozvoj začínajícího učitele. Průběžně s ním vyhodnocuje jeho pedagogickou činnost, seznamuje jej s podmínkami provozu školy a s pedagogickou dokumentací. https://cdn.pixabay.com/photo/2018/04/07/01/34/megaphone-3297550__340.png

Adaptační období Období jednoho roku, ve kterém dochází k adaptaci učitele na podmínky praxe ve škole, propojování teoretických poznatků s vlastní učitelskou praxí a začleňování učitele do práce konkrétní školy. V průběhu adaptačního období je poskytována začínajícímu učiteli podpora pro postupné dosahování a rozvoj kompetencí popsaných v kompetenčním profilu začínajícího učitele. Zásadní úlohu v podpoře ZU v adaptačním období má vedení školy a uvádějící učitel. Harmonogram: 2018 – návrh Modelu systému podpory ZU 2019 – návrh a vytvoření vzdělávání 2019 – 2022 – realizace vzdělávání; revize 2019 – 2021 – pilotáž/revize systému 2021 – 2022 – implementace systému

Přínosy aktivity: Navržení systémové podpory začínajících učitelů – jako inspirace pro školy. Podpora zaměřená na všechny aktéry zapojené do adaptačního procesu – vedení škol, uvádějící učitele, začínající učitele. Podpora vedení škol při plánování rozvoje pedagogických pracovníků a při plánování rozvoje školy. Inspirace učitelů i škol navzájem. Návrhy témat pro podporu adaptačního procesu jako podklady pro DVPP.

Klíčová aktivita - Podpora UČITELÉ – ČLENOVÉ KABINETŮ HODNOTITELÉ DVPP ODBORNÍ KRAJŠTÍ METODICI UČITELÉ PŘÍSLUŠNÉHO OBORU ADMINISTRÁTOŘI DVPP KRAJŠTÍ ICT METODICI LEKTOŘI / TUTOŘI ZAMĚSTNANCI ORGANIZACÍ DVPP 13 000 ÚČASTNÍKŮ

Harmonogram 2019 - 2022 Kurzy pro členy kabinetů na oblastní a krajské úrovni 1. vlna – pilotní 2. vlna – pilotní 3. vlna – implementační Řízení metodických kabinetů Aktuální novinky v jednotlivých oborech ČJ M INF 237 účastníků MŠ 1.ST ON DĚJ FY CHE BIO ZEM AJ NJ SJ RJ FJ PČ TV,VZ HV,VV ZUSH ZUST ZUSV ZUSL 875

Harmonogram 2020 - 2022 Kurzy pro oborové didaktiky 1. vlna – pilotní 2. vlna – implementační Kurzy oborových didaktik pro jednotlivé obory M – ZŠ M – SŠ ČJ – ZŠ ČJ – SŠ INF – ZŠ INF – SŠ 3 360 účastníků MŠ 1.ST DĚJ ON CHE BIO ZEM FY PČ HV VV TV,VZ AJ NJ FJ RJ SJ ZUSH ZUSV ZUST ZUSL 8 120 účastníků

Děkuji za pozornost. Mgr. Miroslav Peer peer@nidv.cz