Informace o projektu IKAP Mgr. Tomáš Kocych, vedoucí projektu
O PROJEKTU Cílem projektu je naplnění vybraných priorit nejvyšší důležitosti z KAP č. 1. zvýšení kvality vzdělávání a zlepšování pedagogických dovedností učitelů v kraji podpora rozvoje digitální, matematické a čtenářské gramotnosti žáků a studentů zvýšení zájmu o polytechnické vzdělávání podpora spolupráce škol a zaměstnavatelů v polytechnickém vzdělávání vznik platforem (C K P, K M K), tvorba systémů (RC APA a KCPN) Všechny aktivity by měly vést k lepšímu uplatnění absolventů SOŠ a VOŠ na trhu práce.
CKP V projektu IKAP bylo vytvořeno 14 CKP na vytipovaných středních odborných školách (celkem v Olomouckém kraji 101) Centra kolegiální podpory 14 středních a vyšších odborných školách v regionu = v Jeseníku, Šumperku, Zábřehu, Olomouci, Prostějově, Hranicích a Přerově. navazují a rozvíjejí spolupráci s dalšími 16 SŠ a 59 ZŠ (z toho 2 DDM) v oblastech: podpora polytechnického vzdělávání + podpora čtenářské, matematické a digitální gramotnosti Forma činnosti: (semináře, workshopy, sdílená výuka, soutěže, kroužky, volnočasové aktivity)
KMK Krajské metodické kabinety fungují v rámci 14 CKP úkolem je především poskytovat pedagogům pomoc a podporu pro inovaci odborného základu, vzdělávacích forem, metod a výchovných postupů. KMK všeobecného vzdělávání (3): čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. KMK odborné (12): automobilní techniky, strojírenství, strojírenské mechaniky, stavebnictví, nábytkářství a dřevařství, elektrotechniky, ICT, aplikované chemie, potravinářství a gastronomie, zemědělství a chovatelství, designu, propagace a reklamy, bezpečnosti a ochrany osob a majetku.
KMK Kabinet vede krajský metodik z CKP. Členové kabinetu: Metodik-konzultant ze střední odborné školy s příbuznými studijními obory v kraji (min. 5) Odborníci z praxe - zástupci zaměstnavatelů v regionu (min. 1) Lektorský tým externích spolupracovníků
RC APA Regionální centrum aplikovaných pohybových aktivit metodická podpora rovného přístupu ke vzdělávání v oblasti pohybové gramotnosti a zdravého životního stylu v prostředí škol, školských organizací i mimoškolních aktivit Personálně tým centra tvoří – krajský metodik + regionální konzultanti APA (7) působí v Jeseníku, Šumperku, Zábřehu, Olomouci, Prostějově, Hranicích a Přerově připravují semináře, workshopy přítomni 2x měsíčně v regionu ke konzultacím a pro spolupráci s PPP
KCPN Krajské centrum podpory nadání v polytechnickém vzdělávání nabízí odbornou metodickou podporu pedagogickým pracovníkům při vyhledávání, koordinaci a péči o nadané žáky cílem centra je vytvoření funkčního systému identifikace a podpory nadaných žáků v segmentu středního odborného školství personálně tým centra tvoří krajský metodik + metodici konzultanti nadání, kteří odborně vedou 14 metodiků konzultantů pro nadání v jednotlivých CKP
MATERIÁLNÍ ZAJIŠTĚNÍ Jedná se o svého druhu projekt systémový, kdy hlavními cíli jsou tvorba sítě CKP a platforem KMK. Jedním z cílů projektu je podpora modernizace vybavení škol pro PVT a s tím související IT podporou. „Bonusem“ je podpora materiálního zabezpečení chodu jednotlivých KMK a CKP na středních odborných školách školách. Více než 30 mil. Kč z celkových 110 mil. Kč. ICT zařízení (PC, audio, video, 3D), gastro vybavení, CNC frézky a další stroje, měřící technika, stavebnice, sportovní a kompenzační pomůcky, knihy, vybavení dílen, elektromobil, pomůcky pro kriminalistiku a další…
PLÁNY PROJEKTU Nákup materiálního vybavení za necelých 10 mil. Kč do konce roku 2018. Personální posílení KMK o 28 metodiků konzultantů – každý odborný kabinet tak bude mít 5 členů. Zapojení dalších 15 ZŠ / DDM navázaných na činnost CKP. Zapojení dalších odborníků z praxe – zkvalitnění činnosti KMK (spolupráce firem a pedagogů). Aktuálně k 1. 11. 2018 je v projektu 425 členů realizačního týmu.
Děkuji za pozornost. Mgr. Tomáš Kocych - vedoucí projektu IKAP Kontakt: 724 062 400, tom.kocych@gmail.com, www.ikap.cz