Informace o projektu IKAP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Advertisements

SLAVNOSTNÍ UKONČENÍ PROJEKTU. PODPORA ROZVOJE MATEMATICKÉ A ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI CZ.1.07/1.2.33/
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Nástroje daňových úlev
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Podpora rozvoje vzdělávání v rámci ROP Střední Morava Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA Vedoucí Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Individuální projekt OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Projekt Podpora žáků s SVP
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Metodika a koordinace kariérového poradenství v JMK
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Krajský metodický kabinet POTRAVINÁŘSTVÍ A GASTRONOMIE
Krajský metodický kabinet ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI
Statutární město Ostrava
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Krajský metodický kabinet BEZPEČNOSTI A OCHRANY OSOB A MAJETKU
Krajský metodický kabinet NÁBYTKÁŘSTVÍ A DŘEVAŘSTVÍ
Krajský metodický kabinet AUTOMOBILNÍ TECHNIKY
Krajský metodický kabinet Informačních a komunikačních technologií
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Aktuální informace o projektu IKAP
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Představení projektu Implementace KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Systémové řešení - motivace a vzdělávání pedagogů (IKAP A)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Složení centra. Složení centra Cíl: síť - spolupráce Proškolení pedagogů pro práci s nadanými Identifikace. Tvorba struktury práce s nadanými na škole.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Informace o projektu IKAP Mgr. Tomáš Kocych, vedoucí projektu

O PROJEKTU Cílem projektu je naplnění vybraných priorit nejvyšší důležitosti z KAP č. 1. zvýšení kvality vzdělávání a zlepšování pedagogických dovedností učitelů v kraji podpora rozvoje digitální, matematické a čtenářské gramotnosti žáků a studentů zvýšení zájmu o polytechnické vzdělávání podpora spolupráce škol a zaměstnavatelů v polytechnickém vzdělávání vznik platforem (C K P, K M K), tvorba systémů (RC APA a KCPN) Všechny aktivity by měly vést k lepšímu uplatnění absolventů SOŠ a VOŠ na trhu práce.

CKP V projektu IKAP bylo vytvořeno 14 CKP na vytipovaných středních odborných školách (celkem v Olomouckém kraji 101) Centra kolegiální podpory 14 středních a vyšších odborných školách v regionu = v Jeseníku, Šumperku, Zábřehu, Olomouci, Prostějově, Hranicích a Přerově. navazují a rozvíjejí spolupráci s dalšími 16 SŠ a 59 ZŠ (z toho 2 DDM) v oblastech: podpora polytechnického vzdělávání + podpora čtenářské, matematické a digitální gramotnosti Forma činnosti: (semináře, workshopy, sdílená výuka, soutěže, kroužky, volnočasové aktivity)

KMK Krajské metodické kabinety fungují v rámci 14 CKP úkolem je především poskytovat pedagogům pomoc a podporu pro inovaci odborného základu, vzdělávacích forem, metod a výchovných postupů. KMK všeobecného vzdělávání (3): čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. KMK odborné (12): automobilní techniky, strojírenství, strojírenské mechaniky, stavebnictví, nábytkářství a dřevařství, elektrotechniky, ICT, aplikované chemie, potravinářství a gastronomie, zemědělství a chovatelství, designu, propagace a reklamy, bezpečnosti a ochrany osob a majetku.

KMK Kabinet vede krajský metodik z CKP. Členové kabinetu: Metodik-konzultant ze střední odborné školy s příbuznými studijními obory v kraji (min. 5) Odborníci z praxe - zástupci zaměstnavatelů v regionu (min. 1) Lektorský tým externích spolupracovníků

RC APA Regionální centrum aplikovaných pohybových aktivit metodická podpora rovného přístupu ke vzdělávání v oblasti pohybové gramotnosti a zdravého životního stylu v prostředí škol, školských organizací i mimoškolních aktivit Personálně tým centra tvoří – krajský metodik + regionální konzultanti APA (7) působí v Jeseníku, Šumperku, Zábřehu, Olomouci, Prostějově, Hranicích a Přerově připravují semináře, workshopy přítomni 2x měsíčně v regionu ke konzultacím a pro spolupráci s PPP

KCPN Krajské centrum podpory nadání v polytechnickém vzdělávání nabízí odbornou metodickou podporu pedagogickým pracovníkům při vyhledávání, koordinaci a péči o nadané žáky cílem centra je vytvoření funkčního systému identifikace a podpory nadaných žáků v segmentu středního odborného školství personálně tým centra tvoří krajský metodik + metodici konzultanti nadání, kteří odborně vedou 14 metodiků konzultantů pro nadání v jednotlivých CKP

MATERIÁLNÍ ZAJIŠTĚNÍ Jedná se o svého druhu projekt systémový, kdy hlavními cíli jsou tvorba sítě CKP a platforem KMK. Jedním z cílů projektu je podpora modernizace vybavení škol pro PVT a s tím související IT podporou. „Bonusem“ je podpora materiálního zabezpečení chodu jednotlivých KMK a CKP na středních odborných školách školách. Více než 30 mil. Kč z celkových 110 mil. Kč. ICT zařízení (PC, audio, video, 3D), gastro vybavení, CNC frézky a další stroje, měřící technika, stavebnice, sportovní a kompenzační pomůcky, knihy, vybavení dílen, elektromobil, pomůcky pro kriminalistiku a další…

PLÁNY PROJEKTU Nákup materiálního vybavení za necelých 10 mil. Kč do konce roku 2018. Personální posílení KMK o 28 metodiků konzultantů – každý odborný kabinet tak bude mít 5 členů. Zapojení dalších 15 ZŠ / DDM navázaných na činnost CKP. Zapojení dalších odborníků z praxe – zkvalitnění činnosti KMK (spolupráce firem a pedagogů). Aktuálně k 1. 11. 2018 je v projektu 425 členů realizačního týmu.

Děkuji za pozornost. Mgr. Tomáš Kocych - vedoucí projektu IKAP Kontakt: 724 062 400, tom.kocych@gmail.com, www.ikap.cz