Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Advertisements

Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ v Plzeňském kraji Plánování lidských zdrojů Svaz průmyslu a dopravy ČR, Západočeská univerzita v Plzni, Česko-německá obchodní.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 24. ledna 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem Stáž pedagogických.
Projekt Nové přístupy k realizaci praktického vyučování ve Zlínském kraji Uherský Brod, Mgr. Petra Pilčíková Projektová manažerka.
Asociace energetického a elektrotechnického vzdělávání.
1. Gymnázium Oty Pavla Základní údaje
Výsledky přijímacího řízení ve školním roce 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Veletrh nápadů učitelů chemie, Tábor 2013 Mgr. Radovan Sloup, Gymnázium Sušice Vybavení škol ve vztahu k experimentům a hypermediálním programům.
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
Projekt UNIV 2 Kraje Proměna škol v centra celoživotního učení Program dalšího vzdělávání Obsluha a programování CNC obráběcích strojů Autoři projektu:
Výsledky přijímacího řízení ve školním roce 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Krajská koordinátorka prevence rizikového chování
Statistický pohled na gymnázia v roce 2012/13 Michaela Kleňhová vrchní ředitelka sekce koordinace politik a mezinárodních záležitostí MŠMT Konference asociace.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Anotace: ČR – Jihočeský kraj Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vyhledá a zapíše do pracovního.
Evropské jazykové gymnázium s.r.o.
Podpora zaměstnanosti v Jihočeském kraji
( vzdělanostní struktura obyvatel )
Podpora rozvoje vzdělávání v rámci ROP Střední Morava Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA Vedoucí Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | Miloš Polák, Věra Varmužová, Ivana Dušková SENIOŘI V KRÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Tisková.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Pracovní porada krajských školských koordinátorů prevence, metodiků prevence a MŠMT.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Benchmarkingová iniciativa 2005, VCVS ČR, o.p.s., verze 5.1 ANALÝZA AGENDY 49samospráva ve školství Zpracoval:Odbor školství listopad 2009 – leden 2010.
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k Zpracovatel: Centrum pro regionální rozvoj Geografický ústav Přírodovědecká fakulta Masarykova.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání Vývoj počtu žáků středních škol, prospěchová stipendia ve školním.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA O VÝSLEDCÍCH MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 PRO KRAJE Srovnání základních ukazatelů úspěšnosti v krajské struktuře.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/12 JAK SE DAŘÍ CESTOVNÍMU RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE? Pavel Vančura Tisková konference,
Sčítání lidu, domů a bytů 2011 a některé výsledky 2001 Jihočeský kraj.
Sčítání lidu, domů a bytů 2011 a některé výsledky 2001 Pardubický kraj.
Sčítání lidu, domů a bytů 2011
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Hospodaření obcí v roce 2016
Profesionalizace práce koordinátorů EV ve školách Olomouckého kraje
Prospěchová stipendia
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Sčítání lidu, domů a bytů 2011
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
Setkání KAP a MAP JMK 7. prosince 2016
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Normativní financování vztahy a souvislosti
Aktuální informace k síti škol a školských zařízení v MSK
PHmax ve středním vzdělávání
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Krajský metodický kabinet AUTOMOBILNÍ TECHNIKY
8. zasedání PS Vzdělávání
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji Krajský úřad Jihočeského kraje 2. listopadu 2018 Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji

Stárnutí učitelů? růst počtu žáků SŠ v příštích letech podpora technického a odborného vzdělávání r. 2020 navýšení počtu vyučovaných hodin

Dotazníkové šetření duben 2018 74 zapojených SŠ dotazník byl zaměřen na získání údajů o věku stávajících učitelů, jejich vzdělání, o vyučovaných předmětech (aprobovaně i neaprobovaně), velikosti úvazku a týdenní hodinové dotaci 3 věkové skupiny věková struktura: podle okresů, podle typu školy, podle zřizovatele školy, podle zařazení pedagoga, podle výuky vybraných předmětů a podle aprobovanosti výuky

Věková struktura učitelů SŠ k 30. 9. 2017 2801 učitelů, z toho 2633 na SŠ zřizovaných Jihočeským krajem 55 % týdenní hodinové dotace na všech školách v Jihočeském kraji je odučeno pedagogy staršími 50 let, učiteli do 34 let necelých 10 % pětina výuky připadá na učitele ve věkové kategorii 55–59 let na středních školách s učebními obory 80 % výuky odborných předmětů odučí pedagogové nad 50 let a pouze 4,1 % pedagogové do 34 let nejpříznivější věkovou strukturu mají učitelé všeobecně vzdělávacích předmětů

Věková struktura pedagogů SŠ podle typu školy nejpříznivější věkovou strukturu učitelů mají již na první pohled jihočeská gymnázia učitelé do 49 let zde odučí 57 % týdenní hodinové dotace, z toho učitelé do 34 let 12 %, starší učitelé pak zbývajících 43 %

Věková struktura pedagogů SŠ podle jejich zřizovatele

v okrese Strakonice 61,7 % THD odučí učitelé starší 50 let Věková struktura pedagogů SŠ v jednotlivých okresech nejpříznivější a srovnatelnou věkovou strukturu mají okresy Český Krumlov a České Budějovice učitelé do 34 let zde odučí 11 %, resp. 12,1 % týdenní hodinové dotace, relativně vysoké zastoupení mají v těchto okresech i učitelé ve střední věkové kategorii, téměř shodně 37 % v okrese Strakonice 61,7 % THD odučí učitelé starší 50 let

Věková struktura učitelů VVP a OP zaměřených na vybrané skupiny předmětů nejpříznivější věkovou strukturu z řešených skupin předmětů mají učitelů cizích jazyků, informatiky a službových předmětů nejméně příznivá je u učitelů elektrotechnických předmětů - více než 70 % týdenní hodinové dotace připadá na učitele nejstarší věkové kategorie

Věková struktura pedagogů jednotlivých středních škol průměrný věk učitelů SŠ zřizovaných Jihočeským krajem se pohybuje mezi hodnotami 43 až 56,4 let. nejnižší průměrný věk mají učitelé EDUCAnet - SŠ a ZŠ Č. Budějovice, s. r. o. (41,4 let) , Česko-anglické gymnázium, s. r. o. (42,8 let), Střední zdravotnické školy v Jindřichově Hradci (43 let) obecně příznivá věková struktura gymnázií: Gymnázium Český Krumlov, Gymnázium Česká nebo Gymnázium Prachatice - učitelé nad 50 let zde shodně odučí méně než 40 % THD (průměr 55 %) nejméně příznivou věkovou strukturu má SŠ a JŠ Volyně (učitelé nad 50 let odučí 83,4 % THD) a SŠ České Velenice, nejvyššího průměrného věku dosahují učitelé na SOŠ a SOU Hněvkovice na SOU Blatná učitelé nad 50 let odučí nejvíce hodin VVP - 91,7 %. mezi školami se sídlem v Českých Budějovicích má nejméně perspektivní strukturu SPŠ strojní a elektrotechnická (84,7 % učitelů odborných předmětů je starší 50 let)

neaprobovaná výuka neaprobovaná výuka na 56 z celkových 74 SŠ na SŠ se neaprobovaně odučilo 5,3 % celkové týdenní hodinové dotace, nejméně na gymnáziích (1,2 %), nejvíce na učilištích (11,9 %) podle zaměření učitele připadá největší rozsah neaprobované výuky na učitele odborných předmětů (7,8 %), nejmenší na učitele odborného výcviku (2,1 %) učitelé odborných předmětů do 34 let odučí neaprobovaně až 86,9 % týdenní hodinové dotace

Podíl neaprobované výuky podle typu školy a věku v rámci jednotlivých typů škol se mezi věkovými kategoriemi na neaprobované výuce nejvíce podílí učitelé do 34 let učitelé nad 50 let vyučovali mimo svou aprobaci nejčastěji na SŠ bez maturitních oborů, jejich zastoupení na gymnáziích bylo naopak minimální

V následujících letech bude potřeba… aktuální školní rok 2018/2019 potřeba 104 nových učitelů na základě údajů poskytnutých školami představuje tento nárůst 3,7 % k počtu 2801 pedagogických pracovníků k 30. 9. 2017 v následujících 5 letech potřeba 279 nových učitelů, nárůst cca 10 % cizí jazyky, M, F, ICT, ČJ, odborné předměty

SHRNUTÍ přes 55 % týdenní hodinové dotace SŠ je odučeno pedagogy staršími 50 let, učiteli do 34 let pouze necelých 10 %, téměř pětina výuky připadá na učitele ve věkové kategorii 55–59 let průměrný věk učitelů na všech SŠ činí 49,8 let podle typu školy mají nejvyrovnanější a nejpříznivější věkovou strukturu učitelé na jihočeských gymnáziích, z hlediska zaměření učitelé všeobecně vzdělávacích předmětů mezi okresy dosahující s přehledem nejlepších hodnot patří okresy Český Krumlov a České Budějovice. neaprobovaně se na středních školách odučilo 5,3 % celkové týdenní hodinové dotace, nejnižší byl tento podíl na gymnáziích (1,2 %), nejvyšší na středních školách bez maturitních oborů (11,9 %), přičemž učitelé do 34 let zde neaprobovaně odučili téměř pětinu své výuky aktuálně i v dalších letech jsou nejvíce potřeba učitelé předmětů, na jejichž výuce se nyní podílí učitelé starší 50 let s naprostou převahou, tj. předměty zaměřené na strojírenství či elektrotechniku (novela zákona o pedagogických pracovnících) z všeobecně vzdělávacích předmětů postrádají školy zejména učitele cizích jazyků, matematiky a fyziky

DĚKUJI ZA POZORNOST Kontakt: Ing. Gabriela Trnková e-mail: trnkova@rera.cz tel: 602 432 870 www.rera.cz