Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK 1.4 Výukový materiál Název DUMu: VY_42_INOVACE_30_1_AZ kvíz – geometrie – 6. ročník Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Roman Marschner Vzdělávací oblast / Téma: Matematika a její aplikace / Geometrie v rovině a prostoru Druh učebního materiálu: Prezentace Metodický list: ne Anotace: Pomocí hry AZ kvíz opakování učiva 6.ročníku. Žáci se rozdělí na dvě skupiny. Úkolem skupiny je propojit všechny tři strany. Ověřeno ve třídě: 6.A Datum ověření: 19.6.2012 Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: 19.6.2012 Podpis:
AZ kvíz Opakování učiva 6. ročníku Geometrie v rovině a prostoru
POKYNY K OVLÁDÁNÍ Žák si vybere požadované políčko v hracím poli. Kliknutím na políčko se zobrazí otázka. Po zodpovězení učitel klikne na šipku vpravo nahoře, tím se zobrazí odpověď. Poté učitel klikne na šipku vpravo dole, tím se vrátí do hracího pole. Vybraná otázka se automaticky zabarví šedivě. Pokud na šedé políčko klikneme jednou, zabarví se červeně. Pokud na červené políčko klikneme znovu, zabarví se modře. Pokud není otázka zodpovězena, ponecháme pole šedé. Toto pole se volí jako náhradní. Náhradní otázku vymyslí učitel. Žák z další skupiny si opět vybere pole s číslem a postupujeme dle předchozích bodů.
1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28
Otázka č. 1 Vyjmenuj aspoň 4 druhy úhlů. nulový, ostrý, pravý, tupý, přímý, plný
obecný (různostranný), rovnoramenný, rovnostranný Otázka č. 2 Vyjmenuj druhy trojúhelníků podle stran. obecný (různostranný), rovnoramenný, rovnostranný
Otázka č. 3 Jaký vznikne úhel sečtením dvou vedlejších úhlů? přímý úhel
Otázka č. 4 Jakou barvu mají dvě shodné čáry? modrou a červenou
Otázka č. 5 Kolik os souměrnosti má čtverec? 4
Otázka č. 6 Urči povrch kvádru. 2 mm 1 mm 3 mm S = 2 · (a · b + a · c + b · c) S = 22 mm2
Otázka č. 7 Kolik vrcholů má kvádr? 8
Otázka č. 8 Který z následujících úhlů nepatří mezi ostatní a proč? α = 36°, β = 92°, γ = 64°, δ = 88° Úhel β, není ostrý úhel
Otázka č. 9 Urči obvod a obsah čtverce. 9 mm O = 4 · a O = 36 mm S = a · a S = 81 mm2
Otázka č. 10 Urči kolik litrů vody se vejde do této krychle. 2 dm V = a · a · a V = 8 dm3 = 8 l
Otázka č. 11 Kolik výšek má trojúhelník? 3
Otázka č. 12 Kolik os souměrnosti má kruh? nekonečně mnoho
Otázka č. 13 Urči povrch krychle. 3 m S = 6 · a · a S = 54 m2
Otázka č. 14 Jaká je velikost úhlu α? α 63° α = 63°
Otázka č. 15 Který útvar je osově souměrný? 1) 2) 3) 4) 3)
Otázka č. 16 Vyjmenuj druhy trojúhelníků podle úhlů. ostroúhlý, pravoúhlý, tupoúhlý
Otázka č. 17 Urči obvod a obsah obdélníku. 4 cm 9 cm O = 2 · (a + b) O = 26 cm S = a · b S = 36 cm2
Otázka č. 18 Jaká je velikost úhlu β? 113° β β = 67°
Otázka č. 19 Sečti úhly α a β a řekni, o jaký druh úhlu se jedná. α = 38°40‘ β = 51°20‘ α + β = 90°, pravý úhel
Otázka č. 20 Urči objem kvádru. 3 cm 4 cm 8 cm V = a · b · c V = 96 cm3
Otázka č. 21 Jak se jmenuje úsečka, která v trojúhelníku spojuje střed strany s protilehlým vrcholem? těžnice
Otázka č. 22 Kolik hran má krychle? 12
Otázka č. 23 Kolik stupňů má plný úhel? 360°
Otázka č. 24 Kolik minut má 1 stupeň? 60 minut
Otázka č. 25 Jaký je součet vnitřních úhlů v trojúhelníku? 180°
Otázka č. 26 Kolik stěn má krychle a kolik kvádr? Oba mají 6 stěn.
Otázka č. 27 Jakou velikost má úhel γ? 40°, 65°, 90°, 120°, 155°, 180° γ 120°
Otázka č. 28 Kolik os souměrnosti má obdélník? 2