Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Lesní obratlovci – savci
Medvědi.
Ahoj! Já jsem medvěd hnědý.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_494_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
VY_52_INOVACE_PŘ.8.07_Šelmy, test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis 8.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Řád šelmy - čeleď medvědovití
Autoři: David Slapnička Jiří Štrincl
Šelmy MEDVĚDOVITÉ Autor: Tereza Štrinclová.
Stavba těla živočichů Savci
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Volně žijící zvířata I. – savci (srnec.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-06 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-11 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-10 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: Sudokopytníci - přežvýkaví Vzdělávací oblast: Člověk a.
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Savci - šelmy VY_52_INOVACE_30 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_04
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_15
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Člověk je součástí přírody
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Přizpůsobivost živočichů
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Pavla Kofroňová Název: Šelmy VY_32_INOVACE_Př.5
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/21.1538:III/2 VY_32_INOVACE_01 - 10 PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: Šelmy medvědovité Vzdělávací oblast: Člověk a příroda na II. st. ZV-LMP Vzdělávací obor: Přírodopis Ročník: 8.,9. Jméno autora: Mgr. Jiřina Sommerová Vytvořeno dne: 10.08.2012

Anotace: Žák by měl porovnat vnější a vnitřní stavbu savců a vysvětlit funkce jednotlivých orgánů. Žák by měl rozlišit jednotlivé skupiny savců a znát hlavní zástupce, objasnit jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Žák by měl vědět o významu živočichů v přírodě i pro člověka a uplatňovat zásady bezpečného chování. Prezentace podporuje aktivitu žáka a schopnost vyhledávání dalších informací. Metodický popis: Materiál je možné použít pro prezentaci při výkladu učiva, pro procvičování a opakování učiva, ale také pro doplnění učiva při zameškané hodině. Žák se seznámí i s některými hlasy živočichů. Žák by měl umět pojmenovat jednotlivé živočichy,ev. popsat zkušenost s chovem vybraných živočichů. Klíčová slova: Šelmy medvědovité, zavalité tělo, hrbolaté stoličky, silné drápy, medvěd lední,… Další materiály k výuce: - Učebnice : KROULÍKOVÁ ING. PAEDDR., Jarmila; KROULÍK ING. CSC., Josef. Přírodopis 8. Praha: Septima, 1995, ISBN 80 - 85801 - 36 - 1. - Encyklopedie dle výběru učitele

ŠELMY MEDVĚDOVITÉ

Medvěd hnědý - výskyt největší evropská šelma žije v hlubokých lesích v ČR žije ojediněle, když, tak v Jeseníkách zatoulaný ze Slovenských hor osidluje část Asie a Severní Ameriky (shlédni mapu)

Medvěd hnědý - vzhled zavalité tělo porostlé hnědou srstí hmotnost až 250 kg chrup podobný chrupu psa, stoličky však nejsou ostré, ale hrbolaté. To umožňuje dobře rozdrtit i rostlinnou potravu končetiny pětiprsté se silnými drápy našlapuje na celá chodidla

Medvěd hnědý – strava: je to všežravec loví živočichy spokojí se i s ovocem, houbami, malinami… rád vybírá med divokým včelám zimu zpravidla prospí

Medvěd hnědý v Zoo

poslechni si hlas medvěda hnědého v textu vyhledej zajímavosti Klikni na odkaz: http://www.rozhlas.cz/hlas/selmy/_zprava/medved-hnedy--42737 poslechni si hlas medvěda hnědého v textu vyhledej zajímavosti

Další zástupci medvědovitých šelem: Medvěd hnědý grizzly Medvěd ušatý

Medvěd lední

Opakování: Vyjmenuj zástupce medvědovitých šelem. Jaké jsou charakteristické rysy medvědovitých šelem? Kolik kg váží přibližně medvěd hnědý? Čím se medvědi živí? Končetiny mají čtyřprsté, či pětiprsté? Který ze všech medvědů je největší?

ZDROJE: (medvěd hnědý): ŠAJ, Petr. birdphoto.cz [online]. [cit. 5.1.2013]. Dostupný na WWW: http://www.birdphoto.cz/?lang=cz&sc_lang=cz&action=photo&prev_action=select&author_id=&cat_id=2&subcat_id=&sort_id=514&photo_id=11458&pg=1#brow (medvěd hnědý):ŠAJ, Petr. birdphoto.cz [online]. [cit. 5.1.2013]. Dostupný na WWW: http://www.birdphoto.cz/?lang=cz&sc_lang=cz&action=photo&prev_action=select&cat_id=2&subcat_id=13&sort_id=514&photo_id=11457 (mapa):USER:HANNU & IUCN (INTERNATIONAL UNION FOR CONSERVATION OF NATURE); SEE ABOVE. Wikipedia [online]. [cit. 5.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ursus_arctos_range_map.svg ( medvěd v Zoo): USER:SIMM. Wikipedia [online]. [cit. 5.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Medved_mzoo.jpg (medvěd grizzly):ORIGINAL UPLOADER WAS BOBISBOB AT EN.WIKIPEDIA. Wikipedia [online]. [cit. 5.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Grizzlybear55.jpg (medvěd ušatý): FLOMINATOR. Wikipedia [online]. [cit. 5.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kragenb%C3%A4r.jpg (medvěd lední):AMSTRUP, STEVEN. Wikipedia [online]. [cit. 5.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ursus_maritimus_in_Alaska.jpg Poznámka: Použité snímky z www.birdphoto.cz jsou využity bezplatně a se souhlasem autorů.