Nereálné podmínkové souvětí - přítomné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Podmínkové věty – typ 0, 1, 2, 3.
Advertisements

Vloženo z Začátek.
CONDITIONALS revision
Second Conditional – tvar a použití
A wish clause I wish + past simple. Put the verbs in the correct form I wish I …………… French. (speak) I wish I …………… a house in the country. (have) I wish.
Third Conditional – tvar a použití
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Making predictions – how sure you are will definitely (100% sure) It will definitely happen. will almost probably It will almost probably happen. is /
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Past Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
Název dokumentu: Autor: PhDr. et Bc. Miroslava Chroboková
Odpověď na otázku „why“:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SECOND CONDITIONAL. Kdybych byl bohatý, cestoval bych po celém světě. Kdyby Jane měla auto, navštěvovala by mě častěji. Kdybychom neměli klimatizaci,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_60.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_16_MINULÝ ČAS „TO HAVE GOT“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK,
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
PAST SIMPLE Minulý prostý čas.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_14  Téma: 2. typ podmínkových vět.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_Aj.9.ročník.08_first_conditional Název: First conditional Vzdělávací.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_56 Jméno autora: Mgr. Barbora Studena Název.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ First conditional Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
Sloveso být – přítomný čas
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název:
Podmínková souvětí v angličtině
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Past simple and past continuous
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
Present simple Negative +question
Minulý čas prostý pravidelných sloves
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Muset v angličtině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šimon Daníček. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Past Simple Minulý čas prostý.
Dostupné z Metodického portálu ISSN
VY_32_INOVACE_Spo_I_15 Past continuous
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

Nereálné podmínkové souvětí - přítomné Second conditional Nereálné podmínkové souvětí - přítomné

Grammar reference Second conditional – nereálná podmínka přítomná vyjadřuje možný výsledek hypotetického nebo pomyslného děje. Ve vedlejší větě s if se používá past simple - minulý čas prostý, v hlavní větě would/wouldn‘t + infinitiv plnovýznamového slovesa. If I had a car, I would give you a lift.

Grammar reference Vedlejší věta s if může předcházet před hlavní větou. V tom případě jsou obě věty odděleny čárkou. If I had enough money, I would buy my parents a house. I would buy my parents a house if I had enough money.

Grammar reference Věty v souvětí mohou mít libovolnou polaritu: ++ If I had a car, I would give you a lift. -- If we didn‘t live in the city, we wouldn‘t have many friends. +- If I had a car, I wouldn‘t give you a lift. -+ If we didn‘t live in the city, we would be healthier.