Střední škola obchodně technická s. r. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Advertisements

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO32 Název.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO38 Název školy: Střední průmyslová.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
2 Marketingové koncepce
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Strojní zařízení – Zhutňování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Algoritmizace - opakování
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_36_ Reostat Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Ekonomika– národní hospodářství
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ekonomika– národní hospodářství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Charakteristika daňové evidence
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Ing. Veronika Dostálková MBA
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Střední škola obchodně technická s. r. o. Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_II_1_1_Úvod do marketingu Šablona číslo: II Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 1 Autor: Ing. Iva Čevelová

Anotace Materiál seznamuje žáky s podstatou marketingu, jeho principy, vývojem a současnými trendy. Dále seznamuje s pojmem marketingový mix V prezentaci je využíváno grafických schémat pro lepší představivost a pochopení učiva Autor Ing. Iva Čevelová Klíčová slova Marketing, marketingový proces, vývoj marketingu, marketingové koncepce, marketingový mix Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Ekonomické předměty, marketing

Úvod do marketingu

Definice marketingu Marketing je nauka o trhu, podnikatelská koncepce Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předpovídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka způsobem, který zajišťuje splnění cílů firmy (tj. dosažení zisku firmy)

předvídání potřeb zákazníka prodej výrobku zákazníkovi Marketingový proces poznání zákazníka předvídání potřeb zákazníka ovlivnění zákazníka prodej výrobku zákazníkovi dosažení zisku

Podstata marketingu Podstatou marketingu je nabídnout správný výrobek na správném místě ve správný čas a za správnou cenu tzn. vytvořit marketingovou strategii, která se skládá z jednotlivých prvků marketingového mixu.

Marketingový mix (=základní nástroje marketingu) (= 4P) VÝROBEK = product CENA = price PROPAGACE = promotion DISTRIBUCE = placement

Význam marketingu Podporuje prodej Snižuje podnikatelské riziko Podporuje komunikaci mezi zákazníkem a obchodníkem Zvyšuje konkurenční boj → zvyšování kvality výrobků a služeb, snižování ceny výrobků → vede k vědecko-technickému rozvoji

Vývoj marketingu 1/1 Výrobní podnikatelská koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce 2. Výrobková podnikatelská koncepce 3. Prodejní podnikatelská koncepce 4. Marketingová koncepce 5. Sociální marketing

Vývoj marketingu 1/2 Výrobní podnikatelská koncepce (1900-1920) „Čím levnější výrobek, tím lépe se prodá.“ 2) Výrobková podnikatelská koncepce (1920-1940) „Kvalitní zboží si svého zákazníka vždy najde.“ 3) Prodejní podnikatelská koncepce (1940-1950) „Výrobek se lépe prodá, pokud je podpořen reklamou.“

Vývoj marketingu 1/3 4) Marketingová koncepce (1950-1970) „Poznej svého zákazníka a prodáš.“ 5) Sociální marketingová koncepce (1970-doposud) „Poznej svého zákazníka a zohledni zájmy společnosti a prodáš.“

Současné trendy marketingu Zákazník preferuje kvalitní zboží a firmy s dobrou pověstí Výrobek se prodává jako komplexní výrobek Výrobky „šité na míru“, které uspokojují speciální požadavky zákazníků Zákazníci nakupují tam, kde je nákup co nejpohodlnější Globální marketingové strategie

Zdroje Není-li uvedeno jinak, je materiál dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic: MOUDRÝ, M. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008.ISBN 978-80-7402-002-5. SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005, 340s. ISBN 80-86898-48-2 ŠVARCOVÁ, J. a kol. Ekonomie – stručný přehled, 2011/2012. Zlín, CEED 2011. ISBN 978-80-87301-01-2 VYSEKALOVÁ, J. a kol. Marketing pro SŠ a VOŠ. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2006, 248s. ISBN 80-7168-979-3 Obrázky použity ze sady MS Office, obrázky autora