Názory na vznik života Kreační teorie = náboženské

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013
Mgr. Iva Martincová UBO AVČR v.v.i. Studenec Masarykova univerzita
Život na Zemi.
Teorie o vzniku života na Zemi
Obecná biologie.
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Vznik života na Zemi Vznik života na Zemi.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PRAHORY A STAROHORY Filip Bordovský
Biosféra a vznik života na Zemi
Systém organismů.
Základy přírodních věd
Vypracoval: Hronek Milan Aprobace: AMVT
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Klíčové produkty evoluce Autor: Mgr. Tomáš HasíkUrčení: Septima, III.G Gymnázium a Střední odborná škola pedagogická, Čáslav, Masarykova 248 Moderní biologie.
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: VY_32_INOVACE_BIO.S6.11.
Srovnání prokaryotických a eukaryotických buněk
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE 2_20 Tematická.
Biologie 1.ročník.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_03.
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
B U Ň K A.
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Úvod do zoologie. charakteristické znaky a vlastnosti buňka velikost tvar stavba: fagocytóza eukaryotní 10 – 100 μm, nejčastěji 10 – 20 μm různý – podle.
Názory na vznik a původ života
Základy biologie člověka
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
1.Obecné zákonitosti živých soustav
BUŇKA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI Definice života:
Geologické éry Země.
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní struktura živých organismů
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Předgeologické období a prahory
Evoluce Celá biologie dává smysl jedině ve světle evoluce.
Vznik života na Zemi.
Vznik života na Zemi.
MUTACE náhodné nevratné změny genetické informace návrat do původního stavu je možný jen další (zpětnou) mutací jediný zdroj nových alel ostatní zdroje.
Prekambrium Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Neboli BUNĚČNÁ BIOLOGIE CYTOLOGIE. Čím se zabývá cytologie? Druhy, tvar a velikost buněk = morfologie Vnitřní stavba, druhy organel = anatomie Pochody.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Teorie o vzniku Země a života Použité.
PLANETA ZEMĚ. ZEMĚ JE… …Malá planeta, která se otáčí - kolem své osy za ……..…..a v důsledku toho se střídá den a noc - kolem slunce za …………….a v důsledku.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Země a život, vývoj života
Vznik a vývoj života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název prezentace (DUMu): Vznik a vývoj života
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Vznik a vývoj života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_BUŇKA 1_P1-2
2. Organismus a prostředí Základy ekologie pro střední školy 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
3. Vlastnosti živých soustav
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
Genetika.
Prokaryotická buňka.
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Vznik Sluneční soustavy, vznik života na Zemi
Vznik života na Zemi.
Transkript prezentace:

Názory na vznik života Kreační teorie = náboženské - život vznikl náhle, zásahem nadpřirozené síly = Bůh - C.Linné, R.Hooke, J.B.Lamarck Teorie samoplození - vznik organismů přímo z neživé hmoty - starověcí filozofové (Aristoteles) - vyvrátil L.Pasteur (pasterizace) Teorie panspermie - zárodky života pocházejí z vesmíru (kosmozoa) - s. Arrhenius, H.S.Crick (DNA) Teorie evoluční abiogeneze - vznik života postupným vývojem z neživé hmoty - vychází z poznatků vědy (fyzika, chemie, paleontologie, genetiky, …)

Etapy vzniku života Chemická evoluce vznik jednoduchých organických sloučenin abiogenetickou cestou (před 4.mld. let) → aminokyseliny, adenin, … praatmosféra bez O2, jen voda, H, CO2, amoniak, N, … + energie UV záření Biochemická evoluce vznik koacervátů a metabolonů → tvorba polymerů (bílkoviny, RNA), shlukování do kapiček - koacervátů, oddělení polopropustnou membránou → metabolon = první otevřený termodynamický systém se znaky organismů → příjem látek z prostředí, jejich přeměna, využití energie, pohyb, růst - neschopnost autoreplikace

3) Biologická evoluce souvisí se vznikem genetického kódu, schopnosti autoreplikace → vznik prabuněk = protobiont = eobiont (první organismy, RNA, DNA) - vývoj ve vodě, stavba jednoduché prokaryotické buňky, před 3,5 mld. let, anaerobní, heterotrofní → vznik prokaryotické buňka + fotoautotrofie (3 mld. let) – využití světelné energie – vznik molekulárního kyslíku, který se dostává do atmosféry – rozvoj aerobních organismů (2,5 mld. let, potomci dnešních sinic) → vznik eukaryotické buňky ( 2 mld. let) → teorie endosymbiózy - pohlcení menší aerobní prokaryotické buňky větší → vznik mitochondrií - pohlcení fotoautotrofní buňky → vznik plastidů (chloroplastů) (1 mld. let) → vznik mnohobuněčných organismů (0,7 mld. let)

Názory na vývoj života první nálezy zkamenělin známy již ve starověku (zbytky obrů, draků) škola diluvianistů (potopa) , R. Hooke - zbytky živočichů po opakovaných potopách (bible) teorie kataklysmat (katastrofa) - jednou za čas se objeví celosvětové přírodní katastrofy ničící vše živé a vytvoří se něco dokonalejší, - vyslovil G. Cuvier – také na poč. 19. stol. založil paleontologii lamarckismus (J.B. Lamarck) - myšlenka postupného vývoje organismů – vývojové linie - nově získané znaky jsou dědičné a přenášejí se na další generace - všechny organismy mají vrozenou vůli po pokroku, aktivně se přizpůsobují

Základní mechanismy evoluce darwinismus (CH.R.Darwin) - evoluční teorie – hlavní hybnou silou vývoje → přírodní výběr = přežívají jedinci, kteří jsou nejlépe přizpůsobeni (adaptováni) danému prostředí → snadnější rozmnožování, upevnění znaku neodarwinismus - spojení darwinismu s mendelismem - současné představy (moderní syntetická teorie evoluce) Základní mechanismy evoluce mutace – změna četnosti alel (alela = konkrétní forma genu) migrace genů – důsledky mezipopulačního křížení genetický posun – náhodná změna frekvence alel přírodní výběr (selekce)