Kryptoměny: trendy a zajímavosti pro rok 2018

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Advertisements

Systém bank v ČR.
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Produkty finančního trhu
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
Hospodářská politika státu
PENÍZE Historie peněz Hlavní funkce peněz Domácí a zahraniční měna
Funkce peněz Petr Machala.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Makroekonomie.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Mikroekonomie I Platební bilance a obchodní bilance Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
MONETÁRNÍ POLITIKA květen 2013 VY_32_INOVACE_EKO_060215
Hypoteční úvěr Stavební spoření
2001: Platební odysea Budoucnost internetového placení Právnická fakulta MU Brno,
Vypracovala Nelly Bočková
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
2. téma:. Definice peněz  Peníze jsou jakékoli aktivum všeobecně přijímané při placení za zboží a služby, při placení dluhu.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Role ECB a nový mix hospodářské politiky v Eurozóně Doc. Ing. Ilona Švihlíková, Ph.D. Zefektivnění přechodu absolventů UPOL do praxe reg. č. CZ.1.07/2.2.00/
Bankovnictví. ČNB (Česká národní banka)  je právnická osoba, která má postavení veřejnoprávního subjektu se sídlem v Praze  není zapsaná v obchodním.
Hlavní druhy bank Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Peníze a měny.
Kreditní karty. Kreditní karty Platební karty Při zřízení běžného účtu nám je poskytnuta platební karta Tuto kartu využíváme k bezhotovostnímu placení.
VY_32_INOVACE_08/3/3 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Test z ekonomiky Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_04 NázevRPSN Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví AnotaceDefinice.
Nominální a reálná úroková sazba
Bankovnictví.
VNĚJŠÍ HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA
Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí1 Mezinárodní finanční instituce.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Nejznámější kryptoměna
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
 Centrální banka  Komerční / obchodní/ banky  Specializované finanční instituce.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Rozvoj a inovace finančních produktů 2016 – změna modelu fungování finančního trhu VŠE, FFÚ Pavel Štěpánek, ČBA.
Finanční gramotnost: Peníze a jejich časová hodnota.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6016 NázevCentrální banky Téma hodinyBanky PředmětZáklady finanční.
Elektronické platební prostředky, platební karty, platební systémy Předmět Platební styk, Jaro 2008 Mgr. Bc. Libor Kyncl Právnická fakulta Masarykovy univerzity.
1 Hlavní poslání centrální banky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jiří Böhm. Dostupné z Metodického portálu
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kam s penězi, aby nezahálely
BANKY A PENĚŽNÍ ÚSTAVY.
Monetarismus Milton Friedman (1912 – 2006)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MONETÁRNÍ POLITIKA.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Peníze a měnová politika
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
VNĚJŠÍ HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hospodářská politika státu
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
EU_62_B_sada 1_07_M_Účet_Poliačíková
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
DUM - Digitální Učební Materiál
DRUHY PLATEB.
Transkript prezentace:

Kryptoměny: trendy a zajímavosti pro rok 2018 Milan Pichlík

1. Proč kryptoměny?

2. Trendy a zajímavosti pro rok 2018

3. FAQ

Jak vznikají a zanikají peníze? 1. Proč kryptoměny? Jak vznikají a zanikají peníze?

Úvěrová vs. neúvěrová tvorba Jak vznikají peníze? Úvěrová vs. neúvěrová tvorba

Jak vznikají peníze? Multiplikátor peněz?

Na čem závisí jaké maximální množství peněz se může vytvořit?

Jak SKUTEČNĚ vznikají peníze? Člověk přijde do banky a podepíše smlouvu o poskytovaném úvěru 2. Banka vyťuká částku do zákazníkova účtu (fyzicky banka žádné peníze nemá) Všechno jsou to pouze čísílka v databázi Legální vytvoření peněz z ničeho

Více půjček = více peněz v oběhu (Růst cen zboží --> inflace) Méně půjček = méně peněz v oběhu (Zpomalení růstu ekonomiky --> krize / nezaměstnanost)

Jakou mají peníze hodnotu? Je to pouze naše důvěra, která rozhoduje o tom, že tento papír má hodnotu tisíc korun

Kontext kryptoměn Satoshi Nakamoto 3.1.2009 – bitcoin Peer-to-Peer electronic cash system Open source

Proč bitcoin? Jasně stanovaná pravidla a počet coinů Platby v řádu minut na druhé straně světa Nízké poplatky Pseudoanonymní DECENTRALIZACE

Proč bitcoin? Absence reverzibility První funkční příklad decentralizovaného konsenzu Vyřešený dlouholetý problém s názvem The Byzantine Generals Problem

1. Decentralizace 2. Pseudoanonymita 3. Rize deflační měna Proč bitcoin? 1. Decentralizace 2. Pseudoanonymita 3. Rize deflační měna

„Kluci, tady končíte“ Bankovní převod v roce 2018 trvá dny? Kontext kryptoměn „Kluci, tady končíte“ Bankovní převod v roce 2018 trvá dny?

Kontext kryptoměn Venezuela

Státní dluh 141 miliard USD Kontext kryptoměn Leden 2017  3100 VEF = 1 USD Říjen 2017  41000 VEF = 1 USD Státní dluh 141 miliard USD

Kontext kryptoměn

Praktické využití kryptoměn - Venezuela 0.0000125$ za kW/h

Praktické využití kryptoměn - Venezuela

Kontext kryptoměn Řecko

Adaptace kryptoměn Proč jsou kryptoměny volatilní? Stále nízká kapitalizace Není jasné jaká bude vlastně jejich pozice Blockchain změní spoustu oblastí, kde je třeba důvěřovat třetím stranám

2. Trendy a zajímavosti pro rok 2018

Dvě vize o budoucnosti bitcoinu 1. Digitální zlato 2. Platební metoda

Postupné pochopení širší veřejností Běžní lidé začnou více chápat o čem ta technologie je Velké společnosti budou stále více investovat do blockchain technologií Bitcoin přestane být synonymem pro kryptoměny  altcoiny

Regulace centrálních uzlů Regulace ICO Legislativa Regulace centrálních uzlů Regulace ICO

Atomic Swapy a DEX

Implementace Lightning Network Škálovatelnost Implementace Lightning Network

Trendy na další roky – souhrn Rychlejší, levnější a bezpečnější transakce Rostoucí anonymita Ochrana spotřebitele Eliminace třetích stran – cloudová uložiště, sdílení výkonu, systémy hlasování, marketplace, hry, gamble…

3. FAQ

1. Čím jsou kryptoměny kryté?

2. Co určuje hodnotu kryptoměn?

3. Dají se kryptoměny zakázat?

4. Mají kryptoměny praktické využití?

5. Mohou si banky a státy vytvořit vlastní kryptoměnu?

Vaše dotazy?

milanpichlik.cz/krypto-kurz