ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec
04 odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu 041 oddělení vzdělávání a organizace školství 044 oddělení financování nepřímých nákladů 045 oddělení financování přímých nákladů 047 oddělení mládeže, sportu a zaměstnanosti 048 oddělení projektů ve vzdělávání
§
VĚCNÝ ZÁMĚR NOVELY ŠKOLSKÉHO ZÁKONA PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ: JEDEN TERMÍN, PŘIHLÁŠKA 25. ÚNORA, 5 DNÍ NA ZL PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA SG PŘEZKUM MATURIT I V PŘÍPADĚ SPOLEČNÉ ČÁSTI KRAJSKÝM ÚŘADEM ZMĚNY V PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ DO REJSTŘÍKU DOLOŽKY K UČEBNICÍM ZMĚNA ÚČELOVOSTI ONIV (DOPRAVA, KULTURNĚ-VZDĚLÁVACÍ AKTIVITY)
ZMĚNA VYHLÁŠKY Č. 27/2016, O VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S SVP RACIONALIZACE SYSTÉMU POČET PEDAGOGŮ VE TŘÍDĚ HOMOGENITA ŠKOL ÚČINNOST 04/2019
POČET ŽÁKŮ S SVP V ZŠ A SŠ 2007/08 2008/09 2009/10 2010/11 2011/12 2012/13 2013/14 2014/15 2015/16 2016/17 2017/18 Nárůst Nárůst v % ZŠ 76 294 72 854 71 801 70 723 71 791 72 110 73 629 75 848 78 717 81 644 95 631 19 337 25% meziroční nárůst -3 440 -1 053 -1 078 1 068 319 1 519 2 219 2 869 2 927 13 987 SŠ 19 296 18 634 19 728 18 731 19 125 19 160 19 876 19 835 20 046 20 335 22 316 3 020 16% -662 1 094 -997 394 35 716 -41 211 289 1 981 CELKEM 95 590 91 488 91 529 89 454 90 916 91 270 93 505 95 683 98 763 101 979 117 947 22 357 23% -4 102 41 -2 075 1 462 354 2 235 2 178 3 080 3 216 15 968
QÍZ 2,5 5 7
A PAK SE TAKÉ DOČTETE… Nebyla také včas řešena skutečnost, že ŠPZ a školy mají stejného zřizovatele, což může významně ovlivňovat podmínky k přiznávání podpůrných opatření vlastním žákům, a tím dochází k výraznému „zdražování“ speciálního vzdělávání ve školách (a pravděpodobně i ve třídách) zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona.
SENO
1. VLNA REKONKURZŮ JE ÚSPĚŠNĚ ZA NÁMI A PROTO JE TŘEBA NOVELIZOVAT VYHLÁŠKU Č. 54/2005 SB., O KONKURZECH
ZÁPIS DO EVIDENCE SKUTEČNÝCH MAJITELŮ
DOSTANETE PŘIDÁNO
ROZVOJOVÝ PROGRAM ČÁSTEČNÉ VYROVNÁNÍ MEZIKRAJOVÝCH ROZDÍLŮ V ODMĚŇOVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ MATEŘSKÝCH, ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL, KONZERVATOŘÍ A ŠKOLNÍCH DRUŽIN
2017 RP 2019 MŠ 45 925 850 ZŠ 128 009 490 5 840 980 SŠ 62 867 596 ŠD 10 213 919 485 334
VÝPOČTY PRO PHMAX
JE DOBŘE, ŽE UŽ DNES VÍTE, JAKÝ POČET NEPEDAGOGŮ VÁM BUDE URČEN
QÍZ 2,5 5 7
3.352 4.610
261.313 281.550
ÚČELOVĚ URČENÉ PROVOZNÍ PROSTŘEDKY 2019 STŘEDNÍ ŠKOLY: PROSTŘEDKY VE VÝŠI 20.000 KČ NA REALIZACI AKTIVIT V OBLASTI PRIMÁRNÍ PREVENCE
STRATEGIE ROZVOJE KRAJE DLOUHODOBÝ ZÁMĚR ŠKOLSKÁ INKLUZIVNÍ KONCEPCE
§ 57, ODST. 2 ZÁKONA Č. 561/2004 Sb., ŠKOLSKÝ ZÁKON STŘEDNÍ VZDĚLÁVÁNÍ § 57, ODST. 2 ZÁKONA Č. 561/2004 Sb., ŠKOLSKÝ ZÁKON (2) Při vytváření předpokladů pro výkon povolání nebo pracovní činnosti školy VYVINOU ÚSILÍ spolupracovat se zaměstnavateli, je-li to s ohledem na obor vzdělání vhodné a možné, zejména tím, že se zaměstnavateli projednávají školní vzdělávací programy, zaměstnavatele zapojí do tvorby koncepčních záměrů rozvoje školy, zabezpečují, aby se praktické vyučování uskutečňovalo v souladu s tímto zákonem v části také na pracovištích fyzických nebo právnických osob, které mají oprávnění k činnosti související s daným oborem vzdělání, umožňují účast odborníka z praxe v rámci teoretické odborné přípravy ve škole, umožňují účast odborníka z praxe u profilové části maturitní zkoušky, zabezpečují ve spolupráci se zaměstnavateli další vzdělávání a stáže pedagogických pracovníků teoretického i praktického vyučování u zaměstnavatelů. (3) Ředitel školy může vytvořit poradní sbor ze zaměstnavatelů za účelem spolupráce se zaměstnavateli podle odstavce 2.
ŠETŘENÍ APROBOVANOSTI UČITELŮ ŠKOL: 875 z 1259 = cca 70 %
KRÁSNÉ VÁNOCE Leoš Křeček 485 226 647 I 739 541 530 I leos.krecek@kraj-lbc.cz KRÁSNÉ VÁNOCE