Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Advertisements

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
VZTAHY ORGANISMŮ.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
PLANKTON.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
LES ŘASY.
Plankton Přírodopis VY_32_INOVACE_169, 9. sada, Př3 ANOTACE
Vztahy mezi organismy.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ekosystémy.
RYBNÍK JAKO CELEK.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Ekosystém lesa a rybníka
Projevy života, třídění organismů
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_52_INOVACE_66_Savci vod - učební text
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ OPAKOVÁNÍ
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_18_IV_Z6_Riskuj.
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Drahomíra Sladká Název : VY_52_INOVACE_26_Ekosystém rybníka - test Sada: Přírodopis pro 6.- 9. ročník Téma: Ekosystém rybníka - test Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1437

Anotace Ročník 6. Druh materiálu Prezentace Pomůcky Cíl (inovace) Prezentace slouží k aktivnímu ověření znalostí učiva o ekosystému rybníka s využitím interaktivní tabule. Metodické pokyny Žáci mají za úkol odstranit odpady z rybníka. Toho lze dosáhnout odpovědí na otázku, která se objeví kliknutím na obrázek. Po zodpovězení otázky při dalším kliknutí obrázek zmizí.

Ekosystém rybníka Otázky k opakování učiva

Co umožňuje přetrvání života ve vodě během zimy? Jaký je rozdíl mezi ekosystémem a společenstvem? Čím se liší voda v řece a v rybníku? Uveď příklady rozkladačů v rybníku? Jaký význam mají řasy v rybníku? Uveď příklady producentů v rybníku? Jaký význam má břehová zeleň? Uveď potravní řetězec v ekosystému rybníka? Proč vadí přemnožení sinic v rybníku? Co je to plankton?

Odpovědi na otázky: Čím se liší voda v řece a v rybníku Odpovědi na otázky: Čím se liší voda v řece a v rybníku? Voda v řece obsahuje více kyslíku.

Co umožňuje přetrvání života ve vodě během zimy Co umožňuje přetrvání života ve vodě během zimy? Voda má největší hustotu při čtyřech stupních celsia, je tedy nejtěžší a klesá ke dnu. Zde mohou živočichové přežít.

Uveď příklady producentů v rybníku Uveď příklady producentů v rybníku? Všechny rostliny (při fotosyntéze vytvářejí organické látky).

Uveď příklady rozkladačů v rybníku? Bakterie, škeble, rak, ...

Jaký význam mají řasy v rybníku? Vytvářejí kyslík a slouží jako potrava.

Jaký význam má břehová zeleň Jaký význam má břehová zeleň? Zpevňují břehy a přidávají organické látky do rybníka.

Uveď potravní řetězec v ekosystému rybníka. Např Uveď potravní řetězec v ekosystému rybníka. Např. plankton – larva potápníka – skokan - čáp.

Jaký je rozdíl mezi ekosystémem a společenstvem Jaký je rozdíl mezi ekosystémem a společenstvem? Ekosystém je vše živé i neživé (např. rybník) a společenstvo jsou organismy v ekosystému.

Proč vadí přemnožení sinic v rybníku Proč vadí přemnožení sinic v rybníku? Sinice zamezí přístupu světla, a tím omezují tvorbu kyslíku ve vodě.

Co je to plankton. Drobné organismy vznášející se ve vodě (např Co je to plankton? Drobné organismy vznášející se ve vodě (např. prvoci, drobní korýši, řasy).

Zdroj: