A long time ago, in China, the Jade Emperor decided that there should be a way to measure time. He told the animals they were to compete in a race. The.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
捷克語(一)
Advertisements

P R A H A 布拉格 V L T A V A 伏尔塔瓦河 Symfonická báseň od Bedřicha Smetany 斯美塔那的交响诗 Auto.
Linking Words and phrases
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Second Conditional – tvar a použití
捷克語(一) 捷克語(一) 第五課 第一單元 課文【】 第一單元 課文【購物 -1 Nakupování-1 】 第二單元 文法與句型 第二單元 文法與句型 【數字 Číslovky základní 】 【數字 Číslovky základní 】 【主格複數.
Jak se mu říká? What is he called?.
Že jsem se na to krasobruslení vůbec dívala. I wish I hadn't watched the figure skating.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Jak jenom sakra přijdu s nějakým dalším testem? How the hell am I going to come up with another test?
捷克語(一) 捷克語(一) 第四課 第一單元 課文 第一單元 課文 第二單元 文法與句型 第二單元 文法與句型 【單數直接受格 Akuzativ singuláru 】 【單數直接受格 Akuzativ singuláru 】 <課文回顧> <課文回顧> 練習測驗.
Liška a ježek - bajka A Fox swimming across a rapid river was carried by the force of the current into a very deep ravine, where he lay for a long time.
Past simple or past continuous
Present perfect X past simple
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
日常分析的注意点. 维护流程图 吸滤头 单向阀 柱塞密封圈 线路过滤器 手动进样器 检测器 日常维护 材料:不锈钢烧结,孔径 10um 故障:堵塞 表现:管路中不断有气泡生成 措施:用 5 %~ 20 %的稀硝酸,超声波清洗, 再用蒸馏水清洗 注意点:吸滤头拆下时不必将塑料管剪断 吸滤头.
药用植物学 第十讲 主讲教师:王广树 学时 32. 植物分类学概述 植物分类学的目的意义 植物分类简史 植物分类的等级 植物的学名 植物界的分门别类 植物分类检索表.
Chapter 5 Metabolism of Carbohydrates
自我瞭解與自我肯定 台大哲學系教授 林火旺. 一、前言:你幸福嗎? 國人快樂分數調查: 2007 年元月,經建會委託一項 “ 國人快樂分數 ” 的調查,將近 5 成的民眾感到不快樂。如果以 10 分為滿分,超過 35% 民眾給自己 5 分,更有 5% 的人給自己 0 分,而認為自己生活非常快樂 的,只有.
第十章 脂类代谢 脂类概述 脂肪的分解代谢 脂肪的生物合成.
第五节 担子菌 Basidiomycete 江南大学生物工程学院. 担子菌 Basidiomycete 担子菌纲的真菌称为担子菌。 包括植物致病菌、人致病菌(新型隐球 酵母 Cryptococcus neoformans )、食用菌 (蘑菇、木耳等)。 许多能形成肉眼可见的子实体。
太阳风发电 祁磊 (生命科学院 ) 指导老师:张璞扬. 内容: 内容: 1 、太阳风简介 2 、磁流体发电简介 3 、太阳风发电具体设想及功率计算.
金太陽鸚鵡作者:魏郡萱. 金太陽鸚鵡 金太陽鸚鵡又名金色錐尾鸚鵡,牠們 的身體大部份呈黃色,不過牠們也有 綠色的飛羽。
空间天气学国家重点实验室 关于 MHD 算法的讨论 报告人:梁腾飞 单位:空间科学与应用研究中心 日期:
4.1 s平面和z平面之间的映射 4.2 稳定性分析 4.3 稳态误差分析 4.4 时域特性分析 4.5 频域特性分析 4.6 应用实例.
第六章 RNA 的生物合成 DNA 携带的遗传信息(基因)传 递给 RNA 分子的过程称转录 ( transcription )。 在生物界, RNA 合成有两种方式:一 是 DNA 指导的 RNA 合成,此为生物体 内的主要合成方式。另一种是 RNA 指 导的 RNA 合成,此种方式常见于病毒。 转录产生的初级转录本是.
复杂物质 剖析技术.  现代分析科学中,面临的最困难课题 之一就是对复杂体系的分析。  要圆满完成一个复杂体系的全分析, 几乎囊括了全部的现代分析方法,这 就是所谓的综合分析,也简称为剖析。
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
LOGO 2015 研究生新生入馆 教育讲座 品味书香 ,智慧导航 官方微信 欢迎与我们积极互动!.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
1 民 航 客 机 欣 赏 (下 集) 各国领导人专机 外国民航客机 (前:点击换页 后:自动换页 5 秒一幅) 文化传播网
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá z přehledu daného učiva a ze cvičení.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název vzdělávacího materiálu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Enzymová kinetika.
LONDON´S BURNING - práce s textem
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Translation 02/07 Ráno jsem byl unavený, I was tired in the morning,
Transkript prezentace:

A long time ago, in China, the Jade Emperor decided that there should be a way to measure time. He told the animals they were to compete in a race. The first twelve animals would be rewarded by having a year named after them. 很久很久以前,玉皇大帝决定想个办法帮助人们计算时间和年份。随后他让所有的动物们参加一场比赛。最 快到达的12个动物将会按照先后顺序作为年份的名称。

On the day of the race, all the animals lined up beside the river. The rat and the cat, who were good friends were worried as they were not very good at swimming. They asked the ox if he would carry them across on his back. 所有的动物都在河边站成一排准备进行比赛。那时候猫和老鼠是非常好的朋友,但它们都非常担心,因为它 们不会游泳。所以它们就想到问牛,是否可以把它们放到牛背上带着它们一起过河。

The Ox agreed and they jumped on his back. When the race started, the rat and the cat were very pleased that the ox took the lead. They were almost across at the other side when the rat pushed the cat into the water and jumped on the bank to finish first! 牛同意了,将猫和老鼠放在它自己的背上。当比赛开始后,猫和老鼠非常开心因为牛一直遥遥领先。当它们 马上就要抵达终点的时候,老鼠将猫推下了河,自己直接跳到了岸上,成为了第一名。

“Well done!” said the Jade Emperor to the rat. “The first year of the Zodiac will be named after you.” The poor ox was tricked into second place and so the second year of the Zodiac was named after him. “太棒了!”玉皇大帝对老鼠说, “你将是十二生肖中的第一个年份”。然而讽刺的是牛却得到了第二名, 所以牛是十二生肖中的第二个年份。

Shortly after, the exhausted tiger arrived on the river bank. Swimming the river had been very difficult, as he had to fight strong currents. 过了一会,老虎筋疲力尽的游到了岸边。由于要逆着水流前行,游泳对于老虎来说是非常困难的事情。

The next to arrive was the rabbit, who hadn’t swum across but hopped across on some stepping stones, and then onto a floating log which carried him to the river bank. “I shall call the fourth year after you,” the surprised Jade Emperor said. 接下来到达岸边的是兔子。兔子并不是游泳过来的,而是借助河中的石块跳跃,然后跳到一块漂浮的木头上 到了岸边。

Taking fifth place was the dragon. “How come you didn’t win the race, when you could fly across?” the Emperor asked. “I stopped to help some animals,” the dragon explained. 龙是第无名。玉皇大帝问龙:“你会飞,为什么没有直接飞过来赢得比赛呢?”。 龙解释到:“我去帮助 别的动物了。”

Heading towards the line was the horse. Just as he thought the horse would cross, the sly snake wriggled from around one of the horse’s hooves. The horse was so surprised that he jumped backwards, giving the snake a chance to slither forward and take sixth place. The horse made it for seventh place. 接下来即将到达岸边的应当是马。正当这个时候,狡猾的蛇缠住了马的蹄子。马由于受了惊吓了向后跳了 一下,蛇借此机会爬到前面获得了第六名。结果马是第七名。

Not long afterwards, a raft arrived carrying the monkey, the rooster and the goat. They explained how they had worked as a team to get across. The Emperor was very pleased, he said the goat would be the eighth year, the monkey the ninth and the rooster tenth. 不久后,猴子,鸡和山羊搭乘这一个木筏抵达岸边。它们跟玉皇大帝解释说他们是一起合作,通过共同的努 力过河而来。玉皇大帝非常开心,于是山羊是第八名,猴子是第九名,鸡是第十名。

The next animal to arrive was the dog. “What took you so long, when you’re such a good swimmer?” asked the Emperor. “The river was so clean that I decided to have a bath along the way,” the dog explained. He was rewarded with the eleventh year 接下来到达的动物是狗。玉皇大帝问狗:“你游泳游得那么好,怎么用了那么长时间才到?” 狗解释到: “这个河水太干净了,我就决定在河里先洗了个澡。”所以狗是十二生肖中的第十一个年份。

There was one place left in the Zodiac and the Emperor wondered who the last winner would be. All of a sudden the pig turned up. “You took a long time, what happened?” the Emperor asked. “I was hungry and stopped to eat, then I fell asleep,” said the pig. The twelfth year was given to the pig. 这个时候,已经有11个动物确定了下来,玉皇大帝在想哪个动物会是最后的胜利者呢。突然间,猪出现了。 玉皇大帝问:“你用了这么长时间才到,发生了什么?”猪说:“我饿了就停下来吃东西,然后睡着了”。 最终,猪是十二生肖中的最后一个动物。

As for the cat, he finally crawled out of the river, but was too late to have a year named after him. He was very angry with the rat for pushing him in, and since then cats have never been friends with rats! 最终,猫从河水中爬了出来,但是为时已晚,十二个动物都已经被确定了,没有年份会以它来命名。猫对老 鼠推它到河水中非常的气愤,从那以后猫和老鼠就再也不是朋友了。

From that day to this, the Chinese Zodiac has followed this cycle of years, named after the twelve animals. 从那天起,中国就开始用这十二个动物的名字记录一个年份周期,称为十二生肖。