Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti s realizací projektu OP VK „ Odstranění selektivnosti vzdělávací sítě v Krnově“ – CZ.1.07/1.2.00/ Praha,
Advertisements

Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
ZMĚNY ŠKOLSKÉHO ZÁKONA NOVELOU č. 472/2011 Sb. SE ZAMĚŘENÍM NA ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Seminář 20. února 2012 Liberec.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
Individuálně, ale společně a jinak
Anotace Seznámit žáky s fungováním školství v ČR. Popsat jednotlivé stupně a možnosti přechodu z nižšího na vyšší stupeň. Výukový materiál.
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
Základní škola Strossmayerovo nám.
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Zákon o sociálním podnikání
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Institucionální cesta podpory
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora krajského akčního plánování
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Zákon o sociálním podnikání
4. Organizace vzdělávání
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
DĚTskÉ SKUPINy Podpora implementace dětských skupin Reg. č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/ Lenka Pejchalová Olomouc,
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
Daň z příjmů právnických osob
Sociální situace romských komunit v kontextu genderových rolí
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
Právo sociálního zabezpečení
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Právo sociálního zabezpečení
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Práva a povinnosti členů rodiny
Orientujeme se v prostoru
Právo sociálního zabezpečení
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
Spolupráce s rodiči a komunitou
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Řízení a rozvoj lidských zdrojů na Ministerstvu vnitra
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Centra kolegiální podpory
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Diagnostika dítěte předškolního věku
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vzdělávání žáků z etnické skupiny Romů v kontextu zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost Mgr. Helena Balabánová Konference Jak se daří inkluzi v MSK 10. 5. 2018

Romské děti a nevýhody ve vzdělání Kulturní rozdíly v rodinné výchově Jazyková bariéra Neumí odříct požitek Pojem času se neodvíjí od střídání ročních období Obtížně se začleňují do školních kolektivů dětí z majority

Pedagogická praxe uplatňovaná před rokem 1989 Sledování povinné školní docházky romských dětí z tradičních komunit ze strany úřadů začalo systematicky až koncem 60-tých let Koncem 70-tých let v důsledku podstatných změn v rozsahu a obsahu základního vzdělávání dochází k selekci žáků základních škol Romské děti byly několikanásobně častěji přeřazovány do zvláštních škol než děti z většinové společnosti – důvodem je mentální nedostačivost a tzv. „sociální debilita“ Koncem 90-tých let navštěvovalo téměř 80% dětí z populace příslušející k romské etnické skupině zvláštní školu

Integrační snahy 1990-2004 Projekty zaměřené na odstranění „handicapů“ rodinné výchovy založené na pochopení kulturních rozdílů a odlišností Začít spolu Projekty obsahující prvky pozitivní diskriminace Přípravné třídy Asistent pedagoga Projekty zaměřené do sociální oblasti Škola s celodenním programem

Nový školský zákon – možnost koncepčních a organizačních změn v základním vzdělávání Možnost tvorby vlastních školních vzdělávacích programů na základních školách Nový školský zákon nezná pojem „zvláštní škola“ Přednostně a bezplatně umožňuje předškolním dětem v posledním roce před nástupem do základní školy návštěvu mateřské školy Umožňuje základním školám zřizovat přípravné třídy a zaměstnávat asistenty pedagoga Omezuje propadání žáků na základní škole Omezuje plnění povinné školní docházky na 9 let avšak pouze do 18 let věku žáka Ukládá řediteli spádové školy povinnost přijmout přednostně žáka spadajícího místem trvalého pobytu do spádové školy Umožňuje plnit dětem v zahraničí povinnou školní docházku formou individuální výuky

Děkuji Vám za pozornost