Geometrické tvary.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seřaď obrazce podle velikosti
Advertisements

GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ROVINNÉ ÚTVARY OPAKOVÁNÍ Jana Kubíčková Anna Szymeczková Ročník: 4.
Matematika Rovnoběžníky.
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Vzdělávací obor: Matematika
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k výkladu vzorců pro výpočty obvodů daných.
Vytvořila Helena Černá
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
Obsahy základních obrazců
Vyvození a procvičení učiva
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Autor výukového materiálu:
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
ÚHLOPŘÍČKY ČTVERCE A OBDÉLNÍKA
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Vyvození a procvičení učiva
SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Obvody základních obrazců
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_243_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
VLASTNOSTI ÚHLOPŘÍČEK
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
TVARY I. VY_32_INOVACE_5C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
Geometrické tvary Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
EU_42_sada1_03_M_Rovinné útvary3_Šeb
VY_12_INOVACE_22_PROGRAM MALOVÁNÍ_KOŠUTOVÁ
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 4: Najdi a vybarvi
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
VY_32_INOVACE_05– Rovinné útvary, 2. ročník
Matematika 2 Geometrické útvary.
GEOMETRICKÉ TVARY A BARVY V LOGICKÝCH ŘADÁCH
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Vyvození a procvičení učiva
Základní škola Čelákovice
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
VY__III/2__INOVACE__144 Geometrické tvary.
Tělesa Geometrická tělesa.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Geometrické tvary

VY_32_INOVACE_017_GEOMETRICKÉ TVARY_JANA GAWRONOVÁ Anotace   Autor Jana Gawronová, Mgr. Sada DUM Matematika a její aplikace Předmět Geometrie Očekávaný výstup Poznávat a určovat geometrické tvary Klíčová slova Geometrické tvary Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Cílová skupina Žák základní školy praktické Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – I. stupeň, 5. ročník Ověřeno Datum: . 2012, třída: V. A, pracoviště: ZŠ Karviná, ul. Komenského 614 Zdroj http://office.microsoft.com/cs-cz/images/

trojúhelník stran úhlů vrcholů Kolik má trojúhelník? Kolik má vnitřních ? vrcholů úhlů Kolik má ?

čtverec shodné pravé Čtverec má všechny strany . Všechny úhly v něm jsou (90°). shodné pravé

obdélník stejně pravé Obdélník má protilehlé strany dlouhé. Všechny úhly v něm jsou (90°). pravé

kruh S kružnicí střed S poloměr r d r Kruh je na obvodu omezený . Uprostřed se nachází . Vzdálenost od středu S ke kružnici se nazývá . poloměr r

Pojmenuj geometrické tvary na této fotografii. Co potřebuješ k sestrojení trojúhelníka? Kolik je zde trojúhelníků?

Kolik stran a vrcholů má čtverec? Kolik čtverců je na celé šachovnici? Nápověda: 8∙8 Hledej, kde se v místnosti nacházejí čtverce. Jaké jsou úhly ve čtverci?

Jaké geometrické tvary jsou na obrázcích? Kolik obdélníků je v pokoji? Které další předměty ve vaší třídě mají tvar obdélníka?

Popiš postup rýsování kružnice. Vyjmenuj všechny předměty ve tvaru kruhu, které znáš ze svého okolí.

Zopakujte si, co už umíte: trojúhelník Tři vrcholy má ____________ . Všechny strany shodné má _________. V obdélníku jsou všechny úhly _______. Kruh omezuje po obvodu __________. čtverec pravé kružnice Úkol: Do sešitu zapiš doplněné věty. Narýsuj si 4 základní geometrické tvary. Které to jsou?

Chválím vás za splnění úkolu!