AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_18 Realismus Francie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_18.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_17.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_INOVACE_Jir_I_29 J.Prévert Název projektu: OP VK
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_20_ Test 2
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_14 Český romantismus
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13
AUTOR: Kateřina Křížová
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_03
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_Život v baroku
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_12
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_05
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
REALISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE 19. STOLETÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_19 Realismus Rusko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Francie
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_17
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_12_INOVACE_Jir_I_13 Karel Čapek Název projektu: OP VK
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_05_Osvícenství
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_18 Realismus Francie TEMA: Literatura pro osmý ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Výukový materiál je určen žákům základní školy Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Zaměření: výukový materiál je zaměřen na literaturu v období realismus. Jsou představeny osobnosti této doby dle zemí. V tomto výukovém materiálu jsou zmíněny osobnosti Z Francie. Díla Emila Zoly jsou probrána formou hry – osmisměrky, ve které si žáci ověří své znalosti literatury Specifické potřeby: text k četbě Klíčová slova: realismus, Honore de Balzac, E. Zola, G. Flaubert, Guy de Maupassant Mezipředmětové vztahy – dějepis, občanská výchova Klíčové kompetence: kompetence k učení, k řešení problémů, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci dle očekávání

Francie

Honore de Balzac titul de si dal sám – toužil po šlechtickém titulu obrovský cyklus románů Lidská komedie zde jsou 3 romány – Otec Goriot Ztracené iluze Lesk a bída kurtizán – snaha postihnout celou francouzskou společnost – zajímala ho Paříž a venkov

postavy z jednotlivých románů přestupují do dalších románů (př postavy z jednotlivých románů přestupují do dalších románů (př. Eugen Rastignac z Otce Goriota do Ztracených iluzí) psal deziluzivní romány – o hrdinech, kteří si vytvoří své iluze, ale společnost je o ně připraví píše realisticky, pravdivě, kriticky

1) romány o obětech - o lidech, kteří doplatili na ztrátu iluzí – Bratranec Pons Sestřenice Běta 2) romány o lidech, kteří hýbou společností – o lichvářích, lidech, co touží po penězích – Evženie Grandetová 3) romány o venkovu – Venkované

Gustav Flaubert utekl z města na venkov → žil v malých městech finančně zabezpečen → nepsal kvůli penězům → málo rozsáhlá tvorba soustředil se na mezilidské vztahy cestoval do Egypta → námět na historický román Salambo

díla Bouvard a Petuchet – humorný příběh dvou písařů Paní Bovaryová – za tuto knihu před soud sám se obhájil „Madam Bovary, to jsem já!“

Paní Bovaryová paní Bovaryová hledá záchranu před nudou ve snech, představách → nakonec spáchala sebevraždu Ema Bovaryová = literární typ bovarismus = neschopnost žít v nějaké společnosti a utíká do snů podle skutečného příběhu Adelfíny Delamarové psychologie postavy Emy

Emil Zola představitel naturalismu naturalismus je směr, který přehání vliv na člověka v tvorbě se snažil zachytit člověka v jeho přirozeném chování, se všemi jeho pudy, vrozenými skony a dispozicemi vystřídal řadu povolání

díla (tajenka) Zabiják Nana

S K E P I G O T H V R U A M N J L Á D „Vím, že nic nevím.“ Řekl? Dílo Havran napsal. Dílo Revizor napsal. Dílo Slávy dcera napsal. K.H.Mácha napsal? Jeden z pocitů romantismu. Dílo Faust napsal? Walter Scott napsal? Dílo K. Čapka. V období romantismu se píše často? Dílo O církvi napsal? Labyrint světa a ráj srdce napsal? (zkratka) Biblické město ________ o Gilgamešovi S K E P I G O T H V R U A M N J L Á D

Guy de Maupassant povídkář, romanopisec, dramatik znal se od dětství s Flaubertem rodina získala šlechtický titul pracoval jako úředník během 11 let napsal přes 300 povídek, 6 románů, 3 divadelní hry a 3 cestopisy postupem času se u něj objevují psychické problémy, na které umírá

díla novela: Kulička Slečna Fifi román: Miláček