Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
VY__III/2__INOVACE__213 FYZIKA Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3419 NázevNerostné bohatství ČR Téma hodinyPrůmysl ČR PředmětVlastivěda.
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Energetický průmysl ČR
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Přírodní zdroje na Zemi
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_VLASTIVĚDA
Název materiálu: Nerostné suroviny
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Zeměpis, Liberecký kraj Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název projektu: Moderní škola
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Prezentace – výklad učiva
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Závislost elektrického odporu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_217_ČJ2
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Z.8.A.17_hospodarstvi_cr 18.01.2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název: HOSPODÁŘSTVÍ ČR Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA HOSPODÁŘSTVÍ ČR

ANOTACE Zeměpis 8. ročník Rozmístění hospodářských aktivit Průmysl těžební a energetický Samostatná práce s textem

N Naše město patří mezi města průmyslová, ve velké továrně se vyrábí …( nápověda – co držím v tlapce ?)….no ano, novinový papír. Vy se dnes ale zaměříte na průmysl těžební a energetický. Doufám, že k tomu použijete i údaje ze starší látky o nerostných surovinách. Budou se hodit!!!

ÚKOL 1 Doplňte následující pojmy správně do vět a zapište do sešitu Těžební průmysl, hnědé uhlí, cementárny, karvinský revír, rašelina, Sokolovská pánev 1___________se zabývá dobýváním užitkových nerostů a hornin. Většina těžby černého uhlí je v 2 ________________. V Podkrušnohoří se těží 3______________. 4_____________ se využívá v lázeňství a zahradnictví. Vápenec je dodáván do 5______________. Kaolin se těží v 6_________________.

ŘEŠENÍ 1.Těžební průmysl 2. Karvinský revír 3. Hnědé uhlí 4. Rašelina 5. Cementárny 6. Sokolovská pánev

ÚKOL 2 K názvům elektráren přiřaď jejich typy Elektrárna tepelná, vodní, jaderná Lipno Mělník Temelín

ŘEŠENÍ Jaderná elektrárna Temelín Vodní elektrárna Lipno Tepelná elektrárna Mělník

METODICKÝ NÁVOD DUM může být použit např. na závěr hodiny věnované danému tématu Žáci pracují samostatně, vyplňují pojmy do pracovního listu, nebo si věty zaznamenají do sešitu Přiřazení typů elektráren můžeme ohodnotit, způsob hodnocení je z hlediska vyučující individuální Klíčová slova: viz s.5, elektrárna vodní, tepelná, jaderná Inovace: samostatné uvažování, umět využít starší vědomosti – nerostné suroviny, těžební průmysl

POUŽITÉ ZDROJE S.3 - foto: soukromý archiv autorky Uvedené zdroje [cit.2012 – 01 – 15].Dostupné pod licencí Creative Commons na www: S.3 -< http://aktualne.centrum.cz/fotogalerie/2010/12/13/odkaliste-papirny-ve-steti/foto/335574/> S.7 <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lipno_nad_Vltavou,_p%C5%99ehradn%C3%AD_hr%C3%A1z,_elektr%C3%A1rna.JPG> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Elektr%C3%A1rna_M%C4%9Bln%C3%ADk,_od_Vlin%C4%9Bvsi.jpg> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:JETE-chladici_veze.jpg>