BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra riskuj pro opakování znalostí.
Advertisements

BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
Řekněme ne! Kouření!!!!.
Polidšti ovoce a zeleninu … Určitě už jste si někdy všimli, že některé ovoce či zelenina připomínají lidské orgány. Zkusme tedy najít několik takových.
Soustava trávicí - část 2.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Zdravý spánek
VODOLÉČBA Je přirozeným přírodním lékem, používaným již odpradávna. Babyloňané, Řekové a Egypťané používali lázně pro léčení.
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE (orgánové hodiny čínské medicíny)
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
Houba Lion's Mane.
VÝŽIVA V PREVENCI NÁDOROVÝCH ONEMOCNĚNÍ
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY, KOSTRA A SVALY
SPRÁVNÁ VÝŽIVA Prvouka 3.ročník. SPRÁVNÁ VÝŽIVA Prvouka 3.ročník.
Školáci potřebují dostatek energie především dopoledne
plic plic rtu rtu úst úst jazyka jazyka jícnu jícnu polovina z rakovin močového měchýře polovina z rakovin močového měchýře.
VODA A ŽIVOT Voda je jedním z nejdůležitějších prostředků k životu na naší Zemi. Potřebuje ji člověk, zvířata i rostliny.
Pitný režim a děti Dana Růžičková, DiS., nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí 14. května 2008.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK
Trávicí soustava Význam: -příjem potravy – trávení – zisk živin pro organismus – vyloučení odpadu z těla Části trávicí soustavy: dutina ústní, jazyk, zuby,
Akupunktura a akupresura
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
„Sami“ si vybíráme cestu zdraví nebo nemoci..
Ledviny Nefron Odvodné cesty močové Tvorba moči Onemocnění
Soustavy orgánů - opakování
Péče o zdraví 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Káva Čaj Čokoláda Léky proti bolesti Nealkoholické nápoje.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zdravý životní styl Vytvořila: Michaela Ryšánková.
…a jak Nemoc… jí předcházet Lenka Dvořáková.
Zásady zdravé výživy Dagmar Šťastná.
Civilizační choroby. otylost nadměrné hromadění energetických zásob v podobě tuku.
Zásady zdravého stravování. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví,
Kofein. Káva Čaj Čokoláda Léky proti bolesti Nealkoholické nápoje.
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
TRÁVICÍ SOUSTAVA II Hltan, jícen, žaludek, tenké střevo, slinivka břišní, játra, tlusté střevo.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_19_ŽIVÁ _LIDSKÉ TĚLO SOUTĚŽ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.03_pece_o_zdravi Název: Péče o zdraví Číslo operačního.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_20_Vnitřní ústrojí Téma:
Anotace Výukový program pro žáky 8. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma: Přeměna látek a energií - výživa. Možnost využití: interaktivní tabule.
Příjem a výdej energie. V čem měříme množství energie? Množství energie (ať již obsažené v potravinách či potřebné pro správnou funkci našeho těla) měříme.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_47.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Vnitřní orgány.
PÉČE O ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Otužování.
LIDSKÉ TĚLO jako celek Název: VY_32_INOVACE_20_Lidske_telo_jako_celek
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Lidské tělo
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Vliv nikotinu na zdraví člověka
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Předmět: Občanská výchova Ročník: 6. Tematický okruh: Péče o občana
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
PESTROST STRAVY.
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_14_předměty osobní hygieny
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠOM TELE
VY_32_INOVACE_06-18 Testové otázky k tématu Vylučovací soustava
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ZDRAVÁ VÝŽIVA VLIV VÝŽIVY NA ZDRAVOTNÍ STAV LIDÍ
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Transkript prezentace:

BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠEM TĚLE

Útlum – nejnižší okysličení mozku NE: káva, cigarety, alkohol, tuky 01:00 – 03:00 Aktivují se JÁTRA Útlum – nejnižší okysličení mozku NE: káva, cigarety, alkohol, tuky

Největší strach a úzkost. Budí se kuřáci, astmatici, rýma, 03:00 – 05:00 Aktivují se PLÍCE Největší strach a úzkost. Budí se kuřáci, astmatici, rýma, cesty dýchací

Aktivuje se TLUSTÉ STŘEVO Návyk na vyprazdňování. 05:00 – 07:00 Aktivuje se TLUSTÉ STŘEVO Návyk na vyprazdňování. Nemocní se cítí špatně. Hodně čaje!

Tělo potřebuje být v teple. Vitamíny, nepít studenou vodu. 07:00 – 09:00 Aktivuje se ŽALUDEK Tělo potřebuje být v teple. Vitamíny, nepít studenou vodu.

Aktivuje se SLINIVKA a SLEZINA V 11:00 hod. nastává dopolední Výkonnostní vrchol. Jediná doba na sladkosti. alkohol – NE ovoce, med – ANO 09:00 – 11:00

Aktivuje se SRDCE Ne mnoho potravy! Útlum. Procházka x spánek. 11:00 – 13:00 Aktivuje se SRDCE Ne mnoho potravy! Útlum. Procházka x spánek.

Aktivuje se TENKÉ STŘEVO Snižuje se citlivost zubů – v tuto 13:00 – 15:00 Aktivuje se TENKÉ STŘEVO Snižuje se citlivost zubů – v tuto chvíli chodit k zubaři. Zvyšuje se fyzická aktivita.

Aktivuje se MOČOVÝ MĚCHÝŘ 2. Výkonnostní stupeň. 15:00 – 17:00 Aktivuje se MOČOVÝ MĚCHÝŘ 2. Výkonnostní stupeň. Pít bylinkové čaje, sport. Lze jíst vydatné jídlo.

NE – tuky, cukr, sůl, limo, káva, alkohol, chlad, stres, chemikálie. 17:00 – 19:00 Aktivují se LEDVINY NE – tuky, cukr, sůl, limo, káva, alkohol, chlad, stres, chemikálie.

Aktivuje se OBAL SRDCE, KREV Dobré vnímání – hudba, divadlo. 19:00 – 21:00 Aktivuje se OBAL SRDCE, KREV Dobré vnímání – hudba, divadlo. Nejvyšší účinek antibiotik, krémy na bolest.

Příprava těla na SPÁNEK Nejíst, nekouřit, neaktivovat tělo. 21:00 – 23:00

Kdo má problém se žlučníkem, budí se v tuto dobu. 23:00 – 01:00 Aktivuje se ŽLUČNÍK Kdo má problém se žlučníkem, budí se v tuto dobu.

TYPY: Dříve vstávat (pomalu), pohodová snídaně, bylinkové čaje 2) Ranní studená sprcha – NE, ovoce, zelenina 3) Dopoledne zapojit mozek na maximum, odpoledne fyzická práce 4) K lékařům až odpoledne, tolik nebolí 5) Po 19:00 jsme velmi vnímaví, léky působí rychleji, antibiotika zabírají nejúčinněji

VANA nebo SPRCHA ? Pokud upřednostňujeme vanu, udělejme si pohodu, tj. ne příliš horká voda, uvolňující esence, zapálená svíčka. Doba koupele: max. 20 minut. Sprchování účinnější (nejen úspornější), zdravější. Studená sprcha ráno = šok pro tělo.

RÁNO nebo VEČER ? Večerní koupele vhodné pro partnerský život. Pokud nejsme zvyklí na večerní mytí, nezapomeňte alespoň umýt nohy, které celý den sbíraly negativní energie všude tam, kam došláply. Ranní sprcha je to správné! Ve spánku vaše tělo uvolňovalo toxiny z předešlého dne (jídlo, pití, ovzduší, chemie…), které ulpěly v pórech vaší kůže. Začínáme masáží levého lýtka, postupujeme nahoru.