VIKBA32 Informační vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 VIKBA32 Informační vzdělávání Nástroje ve službách informačního vzdělávání Mgr. Jan Zikuška
Advertisements

Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: sedmý Vzdělávací.
Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Projekt střední školy stavební Jihlava Partneři: Vysočina Education Romsdal Videregående skole Godalen Videregående skole.
Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana.
Název materiálu: Internetová úložiště Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce , 5.třída Vyučovací předmět:
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
JAN FABIANEK, CS-PROJECT spol. s r.o. Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek Praha, VYUŽITÍ ČÍSELNÍKU NIPEZ.
Tvorba WWW stránek. Obsah Princip fungování WWW Současné trendy Zásady tvorby WWW stránek Netiketa.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník 2016/17. Základní informace – záložka „studentům“ 1.Studijní řády a.
INTERNET. Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
Plánování včera, dnes a zítra…
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Internet.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
SOCIÁLNÍ SÍTĚ A ŠKOLA.
INFORMATIKA – použití počítačů
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
COM – Práce s objektovým modelem jiné aplikace
Biologie - pokyny ke zkoušce
ARTE POVERA Tematická oblast
Pracovní porada Pracovní list.
Způsoby zápisu algoritmů
Výklad jako jedna z metod výuky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
Pracovní porada Pracovní list.
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Jednotné principy klasifikace na GJKT
WORD Číslování stránek
Minulost a současnost financování e-zdrojů na FSV UK
JEdit Open source programování – – Marek Bílý.
Cesta k flexibilitě J.Skorkovský ESF MU
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Rozpisy témat a odevzdávárny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Design služeb aneb jak dělat skvělé služby Martin Krčál
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Novinky v Záznamníku učitele
Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Název projektu: Od rozvoje znalostí k inovacím
Informační a komunikační technologie
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Digitální gramotnost Informatické myšlení
VY_32_INOVACE_VJ36.
Cesta učitele k produktům firmy Wolfram
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Digitální kompetence Michal Černý
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Lineární funkce a její vlastnosti
Microsoft Education education.microsoft.com.
Didaktický seminář 2019 Technologie pro aktivní zapojení žáků a studentů se zrakovým postižením do výuky mgr. Lukáš Másilko, ing. Svatoslav Ondra 16.—17.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Portál - role studenta v informačním systému STAG
Transkript prezentace:

VIKBA32 Informační vzdělávání Nástroje ve službách informačního vzdělávání Mgr. Jan Zikuška 30.3. 2012

Co je cílem hodiny? Zjistit jaké znáte nástroje/technologie/aplikace? ( 15 minut) Diskutovat možnosti a navrhnout využití konkrétních nástrojů/technologií pro IV. (45 minut) Hrát si aneb využití v praxi (15 minut)

Aktivita č. 1 Vytvořte skupinku 3 osoby. Zvolte si jednoho, kdo bude zapisovat ZADÁNÍ Vyjmenujte („brainstorming“) všechny nástroje/technologie které znáte a víte k čemu slouží (word, facebook, ipad…) – máte na to 5 minut Vytvořte kategorie těchto nástrojů – máte na to 5 minut

Aktivita č.2 Pracujte individuálně (3 minuty) ZADÁNÍ Pozorně si prohlédněte následující seznam nástrojů Sestavovaný on-line na základě hlasování více než 500 odborníků na vzdělávání z celého světa. Čísla za každým nástrojem udávají umístění v žebříčku v předcházejících letech (2010, 2009, 2008, 2007) Co Vás zaujalo? Překvapilo? Co jste očekávali?

Top 15 Tools from C4LPT (Jane Hart) Twitter - micro-sharing site | 1 | 1 | 11 | 43 YouTube - video-sharing tool | 2 | 3 | 18 | 22 Google Docs – collaboration suite (incl Google Forms) | 3 | 5 | 7 | 14 Skype - instant messaging/VoIP tool | 6 | 11= | 4 | 3 WordPress - blogging tool | 8 | 6 | 5 | 6=6 Dropbox - file synching software | 13 | 71= | – | - Prezi - presentation software | 12 | 28 | - | - Moodle - course management system | 10 | 14= | 9 | 12= Slideshare - presentation sharing site | 5 | 7 | 20 | 31 (Edu)Glogster - interactive poster tool | 25 | 55= | – | - Wikipedia - collaborative encyclopaedia | 16 | 17 | 13 | 26= Blogger/Blogspot - blogging tool | 14 | 14= | 10 | 9 diigo - social annotation tool | 15 | 22= | 35= | 72= Facebook - social network | 9 | 31= | 24 | 17= Google Search - search engine | 11 | 8 | 6 | 3 http://c4lpt.co.uk/top-100-tools-for-learning-2011/

Learning Management System Integrují široké spektrum nástrojů Nejen výuka, ale i komunikace a administrace Synchronní i asynchronní komunikace Komerční i open source Jaké jsou výhody a jaké nevýhody (znáte IS, ELF)?

Sociální sítě a nástroje pro komunity Jste učitel předmětu VIKBA32 – jak byste využil vybraný nástroj? Na co si dávat pozor? Jaká je největší síla, na co především použít? 5 minut – skupinka ve 3 lidech.

Tvorba a sdílení – audio, video, animace Jaké jsou hlavní výhody X nevýhody multimediálního obsahu? Pro jakou příležitost nejlépe využít animaci? Pro jakou příležitost nejlépe využít video (live/záznam)? 3 minuty – individuálně.

Tvorba a sdílení – text a prezentace Jaký by byl rozdíl ve využití blogu ve vysokoškolské knihovně x malé městské knihovně? K čemu využít sdílenou tvorbu textu v on-line kurzu? 3 možnosti využití wiki na KISKu? 5 minut – skupinka ve 3 lidech.

Komunikace Výhody komunikace pomocí těchto nástrojů Na co si dávat pozor – rizika? 5 minut – skupinka ve 3 lidech.

Mobilní aplikace a rozšířená realita 3 důvody proč využívat. 3 argumenty proč nemá smysl používat. 1 nápad pro využití kdekoliv ve výuce. 5 minut – individuálně.

Virtuální světy a hry „all American teens play computer ... games ... the gaming experience is rich and varied, with a significant amount of social interaction“ (Pew Research Center, 2008) „certain types of video games can have beneficial effects, improving gamers’s dexterity as well as their ability to problem-solve“ (American Psychological Association, 2008)

Aktivita č.3 Zadání na papíře Čas na splnění úkolu je přesně 15 minut. Není dovoleno používat vlastní notebook. Ve skupince – 3 osoby maximálně. Proč? – první tří skupinky získávají plus ke zkoušce. Proč? – i toto je forma hry pro informační vzdělávání.

Těším se na příště Hezký víkend