Rozklad mnohočlenů na součin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití podobnosti Změna délky úsečky v daném poměru
Advertisements

Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Druhá mocnina dvojčlenu
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Mnohočleny a algebraické výrazy
Rozdíl druhých mocnin.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Výrazy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
2.2 Kvadratické rovnice.
Neúplné kvadratické rovnice
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
Sčítání a násobení výrazů
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Osová souměrnost.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Opakování na 3. písemnou práci
Rozklad čísel na prvočísla
Prvočísla, čísla složená, rozklad na součin prvočísel
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Jaký je skalární součin vektorů
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Trojúhelník Geometrie pro 3. třídu.
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Rozklad mnohočlenů na součin
Příprava na lomené výrazy
Kvadratická rovnice.
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin.
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
Kvadratická funkce a její graf Mic haela Koubová Gymnázium, Prachatice, Zlatá stezka 137 Literatura: KOČANDRLE, M., BOČEK, L.: Matematika pro gymnázia.
Rozklad mnohočlenů na součin
2.1.1 Kvadratická funkce.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Příprava na lomené výrazy
Rozdíl a součet třetích mocnin
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
M-Ji-CU007-Mnozinove_operace
Transkript prezentace:

Rozklad mnohočlenů na součin M-Ji-CU014-Rozklad_mnohoclenu_na_soucin Rozklad mnohočlenů na součin cvičné úlohy

1) 18xy2 – 21x2y = 2) 3a + 3b + ax + bx = 3) 7r( 5v – 3u ) + 3u – 5v = Rozlož na součin: 1) 18xy2 – 21x2y = 2) 3a + 3b + ax + bx = 3) 7r( 5v – 3u ) + 3u – 5v =  výsledky

4) 4x2 – 4xy + y2 = 5) ( 7m – 5 ) 2 – 9 = 6) 64a2b – 16a2b3 = Rozlož na součin: 4) 4x2 – 4xy + y2 =  5) ( 7m – 5 ) 2 – 9 =  6) 64a2b – 16a2b3 =  výsledky

7) 8xy – 12y2 = 8) ( 3 – v ) - ( v – 3 ) = 9) ax – bx – a + b = Rozlož na součin: 7) 8xy – 12y2 = 8) ( 3 – v ) - ( v – 3 ) =  9) ax – bx – a + b =  výsledky

10) 49 – 16x2 = 11) u2 – 24u + 144 = 12) r3 – 7r2 – rs2 + 7s2 = Rozlož na součin: 10) 49 – 16x2 =  11) u2 – 24u + 144 =  12) r3 – 7r2 – rs2 + 7s2 =  výsledky

Rozlož na součin: 13) 4m2k4 - 49m4k2 =  14) ( 3a – 1 )2 - ( 2b – 5 )2 = 15) -6z2 – 9z – 12zy =  výsledky

16) 5( t – 3 ) + 3 – t = 17) r3 – r2 + r – 1 = 18) x4y2 – 1 = Rozlož na součin: 16) 5( t – 3 ) + 3 – t =  17) r3 – r2 + r – 1 =  18) x4y2 – 1 =  výsledky

Rozlož na součin: 19) 9a2 + 42ab + 49b2 =  20) x3 – x2 – 4x + 4 = 21) 9v2s2 – 4r2v2 – 9u2s2 + 4u2r2 = výsledky

Rozlož na součin: 22) ( 2c + d )2 – ( 3d – 1 )2 =  23) 49a2b – 21ab2 =  24) u( v – 1 ) – v + 1 =   výsledek

2) 3a + 3b + ax + bx = ( a + b )( 3 + x ) 3) 7r( 5v – 3u ) + 3u – 5v = Rozlož na součin: 1) 18xy2 – 21x2y = 3xy( 6y – 7x ) 2) 3a + 3b + ax + bx = ( a + b )( 3 + x ) 3) 7r( 5v – 3u ) + 3u – 5v =  =( 5v – 3u )( 7r – 1 ) další

Rozlož na součin: 4) 4x2 – 4xy + y2 = ( 2x – y )2 5) ( 7m – 5 ) 2 – 9 = ( 7m – 2 )( 7m – 8 ) 6) 64a2b – 16a2b3 =  =16a2b( 2 + b )( 2 – b ) další

9) ax – bx – a + b = ( a – b )( x – 1 ) Rozlož na součin: 7) 8xy – 12y2 = 4y( 2x – 3y ) 8) ( 3 – v ) - ( v – 3 ) = 2( 3 – v ) 9) ax – bx – a + b = ( a – b )( x – 1 ) další

10) 49 – 16x2 = ( 7 + 4x )( 7 – 4x ) 11) u2 – 24u + 144 = ( u – 12 )2 Rozlož na součin: 10) 49 – 16x2 = ( 7 + 4x )( 7 – 4x ) 11) u2 – 24u + 144 = ( u – 12 )2 12) r3 – 7r2 – rs2 + 7s2 =  = ( r – 7 )( r + s )( r – s ) další

13) 4m2k4 - 49m4k2 = = m2k2( 2k + 7m )( 2k – 7m ) Rozlož na součin: 13) 4m2k4 - 49m4k2 =  = m2k2( 2k + 7m )( 2k – 7m ) 14) ( 3a – 1 )2 - ( 2b – 5 )2 = = ( 3a + 2b – 6 )( 3a – 2b + 4 ) 15) -6z2 – 9z – 12zy = -3z( 2z + 3 + 4y ) další

Rozlož na součin: 16) 5( t – 3 ) + 3 – t = 4( t – 3 ) 17) r3 – r2 + r – 1 = ( r – 1 )( r2 + 1 ) 18) x4y2 – 1 = ( x2y – 1 ) ( x2y + 1 ) další

= ( u + v )( u – v )( 2r + 3s )( 2r – 3s ) Rozlož na součin: 19) 9a2 + 42ab + 49b2 = ( 3a + 7b )2 20) x3 – x2 – 4x + 4 = = ( x – 1 )( x + 2 )( x – 2 ) 21) 9v2s2 – 4r2v2 – 9u2s2 + 4u2r2 = = ( u + v )( u – v )( 2r + 3s )( 2r – 3s ) další

22) ( 2c + d )2 – ( 3d – 1 )2 = = ( 2c + 4d – 1 )( 2c – 2d + 1 ) Rozlož na součin: 22) ( 2c + d )2 – ( 3d – 1 )2 =  = ( 2c + 4d – 1 )( 2c – 2d + 1 ) 23) 49a2b – 21ab2 = 7ab( 7a – 3b ) 24) u( v – 1 ) – v + 1 =  ( v – 1 )( u – 1 ) konec