Představení projektu Implementace KAP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Advertisements

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Projekty financované ze zdrojů ESF a aktivity CEVAP-a Zuzana Španerová Centrum vzdělávání a poradenství.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Podpora rozvoje vzdělávání v rámci ROP Střední Morava Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA Vedoucí Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Krajská inkluzivní koncepce
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Krajský metodický kabinet ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Krajský metodický kabinet BEZPEČNOSTI A OCHRANY OSOB A MAJETKU
Krajský metodický kabinet Informačních a komunikačních technologií
Aktuální informace o projektu IKAP
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Představení projektu Implementace KAP Mgr. Tomáš Kocych, vedoucí projektu

Název projektu: Rovný přístup ke vzdělávání s ohledem na lepší uplatnitelnost na trhu práce (IKAP) Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008375 Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Číslo a název výzvy: Výzva č. 02_16_034 pro Implementaci krajských akčních plánů v prioritní ose 3OP. Projekt má vazbu na Krajský akční plán Olomouckého kraje. Realizátor projektu: Krajský úřad Olomouckého kraje Generální partner s finanční spoluúčastí: Centrum uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje /zkráceně CUOK/

Vybrané priority z KAP Podpora rozvoje přenositelných dovedností, které umožňují flexibilitu a snadnou adaptaci na měnící se sociální, ekonomické a environmentální podmínky. Zlepšování pedagogických dovedností učitelů v kraji a zvýšení kvality vzdělání Podpora matematické, finanční, polytechnické a čtenářské gramotnosti na školách s polytechnickým zaměřením. Podpora modernizace vybavení odborných škol a s tím související IT podporou. Podpora budování partnerství v PVT, spolupráce škol a zaměstnavatelů v oblasti PVT.

Rovný přístup ke vzdělávání s ohledem na lepší uplatnitelnost na trhu práce (IKAP) Realizace projektu: od 1. 11. 2017 do 31. 10. 2020 Předmětem projektu je podpora intervencí naplánovaných v krajském akčním plánu (KAP) vedoucí ke zkvalitnění řízení škol a zvýšení kvality vzdělávání na území Olomouckého kraje. Cílem projektu je naplnění vybraných priorit z krajského akčního plánu, vytvoření 14 krajských Center kolegiální podpory (CKP), jejichž součástí budou krajské metodické kabinety (KMK). Vzniknou zároveň Krajské centrum Aplikovaných pohybových aktivit (APA) a Krajské centrum podpory nadání (KCPN).

Počet zapojených škol 14 CKP s KMK středních odborných a vyšších odborných škol 15 spolupracujících středních odborných a vyšších odborných škol 44 základních škol

Centra kolegiální podpory (CKP) Centra kolegiální podpory (CKP) s krajskými metodickými kabinety (KMK) budou sloužit pro podporu vzdělávání SOŠ a VOŠ v celém Olomouckém kraji. Vzniknou na 14 středních a vyšších odborných školách i pro podporu ZŠ v regionu své působnosti. Působnost 14 center kolegiální podpory v projektu: společně s krajskými metodickými kabinety vzniknou ve všech regionech Olomouckého kraje - v Jeseníku, Šumperku, Zábřehu, Olomouci, Prostějově, Hranicích a Přerově.

Krajské metodické kabinety (KMK) Úkolem kabinetů (KMK) bude především poskytovat pedagogům na školách pomoc a podporu pro inovaci odborného základu, vzdělávacích forem, metod a výchovných postupů. Vznikne 12 KMK odborného vzdělávání a 3 KMK všeobecného vzdělávání. Všeobecné KMK: čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Odborné KMK: automobilní techniky, strojírenství, strojírenské mechaniky, stavebnictví, nábytkářství a dřevařství, elektrotechniky, ICT, aplikované chemie, potravinářství a gastronomie, zemědělství a chovatelství, designu, propagace a reklamy, bezpečnosti a ochrany osob a majetku

Krajské centrum podpory nadání (KCPN) Zřízením Krajského centra podpory nadání (KCPN) v polytechnickém vzdělávání budou podpořeni pedagogičtí pracovníci na všech stupních škol prostřednictvím síťování pro výměnu zkušeností při vyhledávání, koordinaci a péči o nadané žáky, včetně proškolení a metodické podpory. Pro vytvoření funkčního systému identifikace a podpory nadaných žáků bude KCPN spolupracovat s externími partnery – školská poradenská zařízení, Krajská síť podpory nadání, krajští koordinátoři nadání, školy vyššího stupně vzdělávání apod.

Krajské centrum APA pro Olomoucký kraj (APA = aplikované pohybové aktivity) Podpora rovného přístupu ke vzdělávání v oblasti pohybové gramotnosti a zdravého životního stylu v prostředí škol, školských organizací i mimoškolních aktivit. Prostřednictvím odborných konzultací a zřízením Regionálního centra APA pro Olomoucký kraj dojde k rozvinutí kompetence pedagogických pracovníků v oblasti metodiky práce v inkluzivní tělesné výchově (ITV). Tato aktivita je realizována v úzké  spolupráci s FTK UP Olomouc a PPP a SPC Olomouckého kraje.

Očekávané přínosy projektu Zřízením CKP s KMK očekáváme výrazný posun ve spolupráci SOŠ a VOŠ mezi sebou i se ZŠ. Dojde k předávání a sdílení zkušeností v gramotnostech, včetně zvýšení zájmu o polytechnické vzdělávání, s výhledem na kvalitní uplatnění absolventů na trhu práce. Zřízením CKP dojde také k uskutečnění volnočasových aktivit, které podporují zájem o polytechnické vzdělávání, podnikavost a kreativitu a současně dojde k podpoře talentovaných žáků. V souvislosti s realizací klíčových aktivit budou modernizovány učebny a dílny, které budou vybaveny potřebnou technikou a pomůckami jako zázemí pro úspěšnou činnost pedagogů ve vzdělávacím procesu. A v neposlední řadě díky zavedení metodické podpory pro rozvoj aplikovaných pohybových aktivit dojde k harmonickému rozvoji žáků jak po stránce duševní, tak fyzické.

Centrum uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje (CUOK) Centrum uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje (CUOK) bylo založeno v březnu roku 2008 jako sdružení právnických osob. Představuje 26 středních odborných škol z regionů Jeseník, Šumperk, Přerov, Olomouc, Prostějov. Bylo zřízeno s podporou Olomouckého kraje a Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV) Praha. Sdružení je institucí pro vzdělávací, metodickou, evaluační, koordinační, poradenskou a informační činnost s působností v Olomouckém kraji. Generální partner projektu – unikátní v rámci celé České republiky – 26 kmenových SOŠ a VOŠ, z nich 14 v projektu jako CKP + 15 spolupracujících SOŠ a VOŠ + 44 spolupracujících základních škol.

Děkuji za pozornost a těšíme se na spolupráci! www.ikap.cz Děkuji za pozornost a těšíme se na spolupráci!