Smyslové orgány - OKO Obr. 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Advertisements

Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Smyslová ústrojí Funkce:
Optické vlastnosti oka
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
OKO A VIDĚNÍ Stavba a optická soustava oka Mechanismus vzniku obrazu
Anatomie a fyziologie oka II.
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
OKO Marcela Hanáková.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Nervová soustava- receptory
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
Smyslové vnímání OKO.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Optické vlastnosti oka
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain z WWW:
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
4.) Zrak. -orgán zraku-oko -centrum zraku=týlní lalok koncového mozku -ochrana oka:-obočí -víčko+řasy -slzné žlázy -sliznice víček =spojivka.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 1.část) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
Ústrojí zrakové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_03_ÚSTORJÍ.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
Projekt „Z očí do očí“, 2012 Dominik Nop, Matěj Tomešek, Filip Šefčík, Lubomír Pala.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Smyslová ústrojí Funkce:
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy
Lidské oko Optické čočky Název školy
Třídíme podle dvou kritérií
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Farben Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
WHAT IS YELLOW? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
Fahrzeuge ‒ 1 Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Slož popletené obrázky.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Lidské oko
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

Smyslové orgány - OKO Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Popiš stavbu oka: bělima cévnatka sítnice duhovka sklivec rohovka obr. 2 cévnatka sítnice duhovka sklivec rohovka žlutá skvrna zornice slepá skvrna Kliknutím na barevné políčko se objeví správná odpověď. čočka zrakový nerv řasnaté těleso

Jak se nazývá písmo na obrázku určené slepcům? 2. Pomocí kterého smyslu slepci čtou toto písmo? Kliknutím na políčko s otázkou se objeví správná odpověď. Je čteno pomocí hmatu. Obr. 4 Braillovo písmo. Obr. 5

Přiřaď k sobě část oka a její funkci: Zachycuje světelné paprsky procházející čočkou. slepá skvrna rohovka Vyživuje oko. Zaostřuje objekty v různé vzdálenosti od oka. duhovka cévnatka Místo nejostřejšího vidění. sítnice Po kliknutí na políčko v levém sloupci se objeví čára spojující správné odpovědi. Místo výstupu zrakového nervu. žlutá skvrna Chrání duhovku a rohovku, láme světelné paprsky. čočka Hladké svaly umožňují pohyb zornice.

Uprav nesmyslná tvrzení na pravdivá: 1. Vnější vrstvu oka tvoří cévnatka, která udržuje stálý tvar oka a v přední části přechází v průhlednou zornici. 2. Uprostřed sítnice je kruhový otvor zvaný zornice, kterým dopadá na čočku světlo. 3. Pružná čočka je zavěšená na okohybných svalech oka. Při pohledu na blízké předměty je protáhlá a zúženější, při pohledu na větší vzdálenost je vypouklejší. 4. Tato změna tvaru čočky se nazývá zakřivovací komoda. 5. Vnitřní vrstvu oka tvoří sklivec, který obsahuje dva typy světločivných buněk. 6. Tam, kde vystupuje okohybný sval, nejsou žádné tyčinky ani čípky, toto místo se nazývá nejostřejší skvrna vidění. bělima, rohovku. Odpověď 1 duhovky Odpověď 2 řasnatém tělese oka. vypouklejší, Odpověď 3 protáhlá a zúženější. akomodace. Odpověď 4 Kliknutím na políčko ODPOVĚĎ se text změní na pravdivé tvrzení. sítnice, která Odpověď 5 zrakový nerv, slepá skvrna. Odpověď 6

ZDROJE OBRÁZKŮ Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2011-07-20]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: Obr. 1: 8THSTAR. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Blueye.JPG> Obr. 2: TALOS. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eye_scheme_ru_(2).svg> Obr. 4: GROH, Honza. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Breillovo_p%C3%ADsmo,_v%C3%BD%C5%99ez.jpg> Obr. 5: GROH, Honza. <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:SVVP_Klikat%C3%A1,_pes_sch%C3%A1zej%C3%ADc%C3%AD_schody.jpg> [cit. 2011-07-20]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: Obr. 3: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:IMG_0086_Braille_finger.JPG>