Semafor pro chodce VY_32_INOVACE_5A_11

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Advertisements

Hlava VY_52_INOVACE_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Tísňová volání VY_32_INOVACE_1B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Vlasy VY_32_INOVACE_5A_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Dopravní prostředky VY_52_INOVACE_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
LEDEN VY_32_INOVACE_4A_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
ROK_BŘEZEN VY_32_INOVACE_4A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Rok – významné dny VY_32_INOVACE_4A_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Zvířata v ZOO VY_32_INOVACE_2B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Povolání II. VY_32_INOVACE_3A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Číslo 2 VY_32_INOVACE_1A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Numerace do 100 I. VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Práce s textem – čtení s porozuměním VY_32_INOVACE_1B_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace Mateřská škola, Základní škola.
Obrázkové čtení VY_32_INOVACE_5B_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Čtení Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
NEMOC A ÚRAZ VY_32_INOVACE_5A_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Číslo v digitálním archivu školy
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Druhy dopravních prostředků VY_32_INOVACE_5A_14
Psaní pohlednice VY_32_INOVACE_1B_17
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Čistota půl zdraví VY_52_INOVACE_26
Náš byt I. VY_32_INOVACE_3A_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Manželství VY_32_INOVACE_1B_14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Znaky podzimu – sklizeň ovoce a zeleniny VY_52_INOVACE_31
Číslo 3 VY_32_INOVACE_1A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vánoce VY_32_INOVACE_5A_15
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Stolování VY_32_INOVACE_5A_12
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Ph látek VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zimní spánek zvířat VY_52_INOVACE_25
Hláska H, h VY_32_INOVACE_5B_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Velikonoce VY_32_INOVACE_1B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kostel VY_32_INOVACE_1B_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Význam slov - procvičování VY_32_INOVACE_1B_16
Rok - Srpen VY_32_INOVACE_4A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Velikonoce VY_32_INOVACE_5A_16
Zvuky domova VY_32_INOVACE_4C_12
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Exotické ovoce VY_32_INOVACE_5A_19
Hláska Š VY_32_INOVACE_3B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jak dělá? VY_32_INOVACE_5B_06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mikuláš VY_32_INOVACE_5A_17
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Semafor pro chodce VY_32_INOVACE_5A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny

Anotace Tento učební materiál je věnován jedné z částí BESIP. Žáci se jeho prostřednictvím seznámí s tím, jak vypadá semafor pro chodce, co znamenají barevné symboly na semaforu a jakou funkci nesou. První snímek obsahuje aktivitu, při níž mají žáci projevit předpoklady pro úspěšné zpracování této látky. Jejich úkolem je spojit čarou pomocí skrytého pera obrázky k sobě patřící (malé obrázky s velkým vzorem) a tím je roztřídit. Na dalším snímku se žáci dozví, co znamenají barevné symboly na semaforu (zelený panáček = jdi!, červený panáček = stůj!). Následující snímek žákům demonstruje, jak vypadá semafor pro chodce na obrázku, v dalším snímku si žáci prohlédnou semafor na fotografii. Následují aktivity, při nichž mají žáci prokázat, zda probírané učivo pochopili a zda si jej zapamatovali. Nejprve mají určit, který pokyn a obrázek patří k sobě. Svůj tip si mohou ověřit kliknutím na jednotlivé nápisy, které se po provedení této aktivační události sami přiřadí tam, kam patří. V další aktivitě je úkolem žáků vybrat správné tvrzení a spojit jej pomocí skrytého pera čarou. Poslední snímek obsahuje aktivitu, při níž je zapotřebí vypnout prezentaci a pokračovat v pracovním prostředí. Úkolem žáků je vložit pozměněné obrázky panáčků ze semaforu do příslušných rámečků. Pozměněné obrázky mají připomínat skutečný obraz semaforu za různého počasí a v různých časových podmínkách (ostré slunce, mráz, šero apod.). Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Eliška Libánská Srpen 2011 Speciální vzdělávací potřeby Mentální retardace, Poruchy autistického spektra, ADHD Vzdělávací obor Člověk a jeho svět Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Inovace Díky novému softwaru je možné využívat rozšířených funkcí prezentace; Rukopisné poznámky. Cílová skupina Žák – se středně těžkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola speciální – 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina 1. – 3. ročník

SPOJ ČAROU PANÁČKY BAREVNĚ K SOBĚ PATŘÍCÍ.

ZELENÁ ZNAMENÁ JDI. ČERVENÁ ZNAMENÁ STŮJ.

SEMAFOR PRO CHODCE – OBRÁZEK

SEMAFOR PRO CHODCE - FOTOGRAFIE

URČI, KTERÝ POKYN A OBRÁZEK PATŘÍ K SOBĚ.

NA ŽLUTOU NA FIALOVOU NA ČERVENOU RŮŽOVOU NA ZELENOU NA MODROU VYBER A SPOJ ČAROU SPRÁVNÉ TVRZENÍ. NA ŽLUTOU NA FIALOVOU NA ČERVENOU RŮŽOVOU NA ZELENOU NA MODROU

NĚKDY NEJSOU DÍKY POČASÍ SEMAFORY ÚPLNĚ ČITELNÉ - VLOŽ DO PŘÍSLUŠNÝCH RÁMEČKŮ SYMBOLY PRO POKYNY „STŮJ!“ A „JDI!“ STŮJ! JDI!

Použité zdroje Archiv autora Ilustrace autora Microsoft Office - Klipart