Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TVARY I. VY_32_INOVACE_5C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Tísňová volání VY_32_INOVACE_1B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
LEDEN VY_32_INOVACE_4A_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Pravěk – doba kamenná VY_32_INOVACE_3C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Zvířata v ZOO VY_32_INOVACE_2B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Povolání II. VY_32_INOVACE_3A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Numerace do 100 I. VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Obrázkové čtení VY_32_INOVACE_5B_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Čtení Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Popis domu VY_32_INOVACE_2B_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
U lékaře VY_32_INOVACE_1B_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Drahé kovy VY_32_INOVACE_1A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Náš byt I. VY_32_INOVACE_3A_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Manželství VY_32_INOVACE_1B_14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Buddhismus VY_32_INOVACE_1B_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sloveso can VY_32_INOVACE_2B_12 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Ph látek VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Materiál je připraven pro práci s interaktivní tabulí.
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Hláska H, h VY_32_INOVACE_5B_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Velikonoce VY_32_INOVACE_1B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kostel VY_32_INOVACE_1B_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Slované VY_32_INOVACE_3C_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hláska Š VY_32_INOVACE_3B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jak dělá? VY_32_INOVACE_5B_06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Sčítání a odčítání v oboru do desíti VY_32_INOVACE_1C_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Identifikátor materiálu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 07 Anotace Vyvozování počtu v oboru od pěti do desíti s využitím geometrických tvarů – dopravní značky. Žáci se zde učí porozumění symbolům. >, < , = , prohlubují si znalosti z oblasti přírodovědné i sportovní při řešení úloh. Znázornění příkladů na výpočet součtu i rozdílu je možnou inspirací pro tvoření slovních úloh. Sčítání s dopravními prostředky, odčítání s ovocem v oboru do pěti i do desíti. Názorný záznam příkladů je doplněn o příklady k procvičování a upevnění znalostí. Žáci mohou pracovat společně při nácviku látky, skupinově nebo samostatně s ohledem na individuální tempo a schopnosti žáků. V levém sloupci je znázornění příkladů a v pravé části příklady s volbou výsledků. Můžeme kliknutím vybrat všechny chybné výsledky a odkrýt pouze zamračené obličeje, zůstane správný výpočet. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Z. Kubešová Srpen 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, MP Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Matematika a její aplikace Matematika Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Druh interaktivity Využití interaktivní tabule a práce s PC Cílová skupina  Žák - s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická Typická věková skupina 7 – 9 let/ 2. ročník

Počítej obrázky a označ daný počet Určete počet geometrických tvarů Porovnávejte počet dopravních značek O kolik více ? O kolik méně? >, <, = 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Sčítání s dopravními prostředky 1 + 2 = 3 + 2 = 4 + 1 = 1 + 1 = 2 + 2 = 3 + 1 = 1 + 3 = 2 + 3 = 2 + 1 = 2 3 4 3 4 5 3 4 5 2 3 4 5 4 3 2 3 4 5 4 3 5 4 3 3 4 5

Odčítání v oboru do pěti 3 – 1 = 2 – 1 = 4 – 2 = 5 – 4 = 4 – 1 = 5 – 3 = 3 – 2 = 5 – 1 = 4 – 3 = 5 – 2 = 3 2 1 1 2 2 3 4 3 2 1 3 4 5 4 3 2 2 1 4 3 2 3 2 1 2 3 4

Sčítání v oboru do desíti Počítejte obrázky Vypočítejte součet, klikejte do kruhu 1 + 6 = 2 + 8 = 1 + 9 = 4 + 5 = 1 + 7 = 2 + 6 = 3 + 7 = 1 + 8 = 7 6 5 8 9 10 9 11 10 8 9 1 7 8 6 1 5 9 8 7 6 10 9 8 7 8 9

Sčítání v oboru do desíti Vypočítejte součet a klikejte do kruhu Počítejte obrázky 1 + 4 = 5 + 1 = 4 + 6 = 5 + 3 = 3 + 5 = 5 + 2 = 4 + 4 = 3 + 6 = 5 + 4 = 3 4 5 5 6 7 10 6 2 8 7 2 3 5 8 6 7 8 3 4 8 9 3 3 8 9 10

Odčítání v oboru do desíti Znázornění příkladu Vypočítejte rozdíl, klikejte do kruhu 6 – 4 = 9 – 5 = 8 – 2 = 7 – 4 = 8 – 6 = 9 – 8 = 6 – 3 = 9 – 7 = 8 – 5 = 2 3 4 4 5 6 6 7 8 5 4 3 8 2 6 1 2 3 6 4 3 4 3 2 5 3 2

Odčítání od desíti 10 – 0 = 10 – 9 = 10 – 6 = 10 – 1 = 10 – 7 = Znázornění rozkladu čísla deset Vypočítejte rozdíl, vyberte výsledek 10 – 0 = 10 – 9 = 10 – 6 = 10 – 1 = 10 – 7 = 10 – 5 = 10 – 3 = 10 – 8 = 10 – 10 = 10 20 3 2 1 6 4 2 9 8 7 10 3 4 5 6 9 7 8 2 4 6 10 20

Procvičování sčítání a odčítání 1 + 5 = 5 + 5 = 9 – 3 = 2 – 2 = 8 – 3 = 3 + 4 = 9 – 6 = 6 – 5 = 10 – 2 = 7 5 6 0 + 5 = 8 – 7 = 2 + 5 = 7 – 3 = 9 – 1 = 8 – 5 = 6 – 2 = 7 – 6 = 10 – 4 = 5 6 7 10 9 5 3 1 7 8 6 7 9 5 4 2 4 3 10 11 5 3 6 7 8 7 9 1 5 3 4 3 4 5 8 4 6 1 2 1 13 10 2 8 6 14 7

Sněhuláci se šálou: 7 sněhuláků Sněhuláci bez šály: 9 – 7 = Děti postavily 9 sněhuláků. Kolem krku má uvázanou šálu 7 sněhuláků. Kolik sněhuláků je bez šály? O kolik méně sněhuláků nemá šálu? Znázornění: Sněhuláci se šálou: Sněhuláci bez šály: Počítej a porovnej: 7 > 2 O kolik je 7 více než 2? Výpočet: 7 – 2 = 5 Celkem: 9 sněhuláků Sněhuláci se šálou: 7 sněhuláků Sněhuláci bez šály: 9 – 7 = Šálu nemají: sněhuláci. ? 7 5 2 2 Řekni odpověď.

Zdroje http://office.microsoft.com/klipart