Algoritmizace a datové struktury (14ASD)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poměrní ukazatelé Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Advertisements

1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Petr Kielar Seminář o stavebním spoření Část VI: Podmínka rovnováhy a SKLV.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Příjezd k místu dopravní nehody a ustavení vozidel STČ 08/IZS.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Systémy řízení silniční dopravy
Systémy řízení silniční dopravy
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Výpočet brzdné dráhy vozidla a pohyb ve směrovém oblouku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Algoritmizace a programování
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Lineární funkce - příklady
Statistické pojmy. Statistické pojmy Statistika - vědní obor zabývající se zkoumáním jevů, které mají hromadný charakter Pojem statistika slouží k.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Systémy řízení silniční dopravy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pohyb dopravního proudu, výpočty základních charakteristik Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Kvadratické nerovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Digitální učební materiál
Programování (14PRG) 1. cvičení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Rovnice základní pojmy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek
Jiří Vyskočil, Marko Genyg-Berezovskyj 2010
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Název vzdělávacího materiálu Tělesa a jejich rychlosti
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
2. fáze výcviku řidičů.
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Komunitní navigace Waze
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

Algoritmizace a datové struktury (14ASD) 7. cvičení

Vysvětlení významu Ze vstupu (např. z klávesnice) se načte hodnota do proměnné pojmenované A. Do proměnné B se uloží výsledek součinu hodnoty proměnné A a čísla 2. Do proměnné C se uloží číslo 5. Pokud je hodnota v proměnné B číslo 10, podmínka platí a na výstup se vypíše: "Zadal jste číslo 5" Do proměnné C se uloží číslo 5+10.

Algoritmus ze vstupu načte 3 čísla a určí, které číslo je největší, a to vypíše. pozn. pokud jsou zadána 3 stejná čísla, číslo se vypíše

Vytvořte algoritmus, který vypíše ciferný součet zadaného celého čísla např. pro číslo 5426 bude výsledek 17 (5+4+2+6) můžete použít pouze základní aritmetické operace +, -, *, /, % a funkci abs() pro výpočet absolutní hodnoty

Vytvořte algoritmus, který vypíše ciferný součet zadaného celého čísla 5426 % 10 = 6 0 + 6 = 6 5426 div 10 = 542 542 % 10 = 2 6 + 2 = 8 542 div 10 = 54 54 % 10 = 4 8 + 4 = 12 54 div 10 = 5 5 % 10 = 5 12 + 5 = 17 5 div 10 = 0 v POM je 0 div – celočíselné dělení: X div 10 = (X – X%10) / 10 algoritmus končí

Vytvořte algoritmus, který vypočítá n-tou mocninu čísla X (Xn) můžete použít pouze základní aritmetické operace +, -, *, /, % a funkci abs() pro výpočet absolutní hodnoty Xn = X*X*X*…..*X (n-krát násobení X pro n>0) Xn = 1 𝑋∗𝑋∗𝑋∗…….∗𝑋 (pro n<0) Xn = 1(pro n=0)

Vytvořte algoritmus, který bude počítat faktoriál ze zadaného celého čísla R >= 0 R!=R*(R-1)! R!=R*(R-1)*….*2*1 R!=1*2*….*(R-1)*R 0!=1 Na vstupu ošetřete, zda uživatel zadal nezáporné R. Pokud zadal záporné, čtěte R tak dlouho, dokud není zadáno číslo správně.

Liniové řízení dopravy (RLTC – Road Line Traffic Control)

Principy liniového řízení dopravy I. Regulace rychlosti pomocí proměnného dopravního značení (PDZ) v závislosti na hustotě provozu, neočekávaných událostech na komunikaci nebo povětrnostních podmínkách Homogenizace dopravního proudu Informování řidičů o náhlých změnách v dopravní situaci před nimi Omezování jízdy kamionů v levém jízdním pruhu při vysokých intenzitách provozu, krizových situacích nebo nepříznivých povětrnostních podmínkách Svedení dopravy mimo jízdní pruh neprůjezdný z důvodu mimořádné události © doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D.

Principy liniového řízení dopravy II. © doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D.

Přínosy liniového řízení dopravy I. Zvýšení kapacity komunikace (až o 15 %) Snížení rizika nehody (pokles nehod až o 30 %) Eliminace rizika druhotné nehody Zkrácení jízdních časů a zvýšení plynulosti provozu Snížení negativních vlivů dopravy na životní prostředí © doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D.

Přínosy liniového řízení dopravy II. Portály liniového řízení dopravy: D1 (směr Praha) 11 portálů SOKP (směr Plzeň) 16 portálů SOKP (směr Brno) 18 portálů © doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D.

Charakteristiky dopravního proudu intenzita dopravního proudu – Q, počet vozidel projíždějících za jednotku času [voz/h] rychlost dopravního proudu – V, průměrná rychlost vozidel za jednotku času [km/h] hustota dopravního proudu – LH, počet vozidel na úseku komunikace v čase t [voz/km] V km/h = Q [voz/h] LH [voz/km]

Podmínky pro harmonizaci dopravy

Hraniční hodnoty pro harmonizaci dopravy

Jednotkové vozidlo JV (intenzita dopravního proudu) Typ vozidla koeficient JV Motocykl 0,5 Osobní vozidlo 1 Osobní vozidlo s přívěsem Dodávka do 3,5t Nákladní vozidlo 1,5 Nákladní vozidlo s krátkým přívěsem Nákladní vozidlo s přívěsem 2 Nákladní vozidlo s návěsem Autobus jiné (typ nerozeznán)

Algoritmus LŘD pro 2 jízdní pruhy pro 80 km/h

Preference MHD na SSZ cílem je plynulý průjezd vozidla MHD na křižovatce http://kds.vsb.cz/mhd/preference-priklady.htm

Preference MHD – fiktivní křižovatka směr 3 (tramvaje) směr 2 (automobily) směr 1 (automobily)

Střídání fází pro směr 1 a 2 bez detekování tramvaje Fáze 1 Fáze 2

Při průběhu fáze 2 detekována tramvaj směr 1 směr 2 směr 3 Fáze 1 Fáze 2 Fáze 3

Při průběhu fáze 1 detekována tramvaj předpoklad – dopravní podmínky ve směru 2 jsou horší než ve směru 1 směr 1 směr 2 směr 3 Fáze 1 Fáze 2 Fáze 3

Algoritmus přepínání fází SSZ pro preferenci MHD

Jaký stupeň dopravy vyhodnotí algoritmus pro následující hodnoty? v=38 km/h q=45 vozidel/5 minut E=0 D=1

stupeň dopravy 2