NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Podmět (Po) - opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Podstatná jména Pád podstatných jmen. Podstatná jména Pád podstatných jmen.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_Čj8_ZÁKLADNÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Druhy přísudku Český jazyk 2. stupeň ZŠ
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
Přísudek.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
37.1 Slovesa Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_215_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Aleš Jarolím VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Český jazyk_4_Pád podstatných.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Aleš Jarolím VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Český jazyk_12_Slovní druhy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_30_Rod podstatných.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
PODMĚT.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení s přísudkem a podmětem
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_28_Podstatná jména 2
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Aleš Jarolím VYTVOŘENO: 2. 5.2013 NÁZEV: VY_32_Český jazyk_9_Skladba ZŠ praktická, 7.r. -TEMA: Podmět a přísudek ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07 /1.4.00/21.1737

ANOTACE

PODMĚT A PŘÍSUDEK Každá věta se skládá ze slov. Martin běží. Slova Martin běží je základní skladební dvojice. Základní skladební dvojici tvoří podmět a přísudek.

PŘÍSUDEK Při určování základní skladební dvojice vyhledáváme nejprve sloveso. Martin běží. Běží – přísudek Přísudek vyjadřuje, co podmět dělá, co se s ním děje. Přísudek bývá nejčastěji vyjádřen slovesem. Kočka mňouká. Pes štěká. Maminka vaří.

Kdo běží? - Martin – podmět Na podmět se ptáme otázkou 1. pádu kdo? nebo co? a přísudkem. Martin běží. Kdo běží? - Martin – podmět Podmět vyjadřuje, kdo nebo co něco dělá, s kým nebo s čím se něco děje. Kočka mňouká. Pes štěká. Maminka vaří.

Podmět bývá nejčastěji vyjádřen podstatným jménem Auto jede. Květina roste. Může být také vyjádřen zájmenem Já se učím. My si hrajeme. číslovkou Čtyři nepřišli. Podmět nemusí být ve větě vždy vyjádřen. Poznáme ho z předchozí věty nebo z tvaru slovesa. Maminka není doma. Šla do obchodu. (maminka) Jdeme na výlet. (my)

Přiřaď k podmětu vhodný přísudek Maminka vaří padá Pes Tráva svítí štěká Sníh troubí Slunce roste Auto

Ve větách podtrhni podmět rovnou čarou a přísudek vlnovkou Pavel hraje fotbal. Eva maže tabuli. Na louce se pásl jelen. V košíku mňoukala koťata. Na zahradě rostou stromy. Vlak hlasitě zahoukal. Včera napadl čerstvý sníh. Za stodolou bučí kráva. Lékař léčí nemocné. Frantík napsal domácí úkol. Jaro začíná v březnu. Na stěně visí obraz. V akváriu plave zlatá rybička.

KONTROLA Pavel hraje fotbal. Eva maže tabuli. Na louce se pásl jelen. V košíku mňoukala koťata. Na zahradě rostou stromy. Vlak hlasitě zahoukal. Včera napadl čerstvý sníh. Za stodolou bučí kráva. Lékař léčí nemocné. Frantík napsal domácí úkol. Jaro začíná v březnu. Na stěně visí obraz. V akváriu plave zlatá rybička.

CITACE ČMOLÍKOVÁ, Simona; REMUTOVÁ, Pavla; SLAPNIČKOVÁ, Hana. Český jazyk pro 7. ročník zvláštní školy. Praha: Septima, 1996, ISBN 80-85801-64-7. Zdroj obrázků: Galerie MS Office