ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE Pavla Sychrová MU, 2011
4 fáze výzkumného šetření ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPRŮRNÝCH OPTŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE 4 fáze výzkumného šetření ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG LOGOPED 61 školních logopedů BĚŽNÝ PEDAGOG ZŠ 342 pedagogů 1. stupně ZŠ INTEGROVANÍ ŽÁCI S NKS případové studie 5 int. žáků PEDAGOGVÉ ZE SPOLKOVÉ REP. NĚMECKO zatím probíhá sběr dat
CÍLE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ Hlavní cíl Analýza podpůrných opatření a poradenských služeb pro žáka s narušenou komunikační schopností, který je integrován v základní škole. Parciální cíle Analýza spec. vyučovacích forem a přístupů Analýza spec. pomůcek a učebnic Analýza podpůrných opatření a metod práce pro rozvoj komunikačních kompetencí Analýza podpory integrovaných žáků poradenskými pracovišti a odborníky Analýza vzdělávacího prostředí Analýza dalšího vzdělávání pedagogů v oblasti rozvoje komunikačních kompetencí žáků
VYBRANÉ VÝSLEDKY 2. FÁZE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ
VYBRANÉ VÝSLEDKY 2. FÁZE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ
VYBRANÉ VÝSLEDKY 2. FÁZE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ
VYBRANÉ VÝSLEDKY 2. FÁZE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ
VYBRANÉ VÝSLEDKY 2. FÁZE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ
VYBRANÉ VÝSLEDKY 2. FÁZE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ
VYBRANÉ VÝSLEDKY 2. FÁZE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ
SHRNUTÍ VÝSLEDKŮ 3. FÁZE VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ 5 PŘÍPADOVÝCH STUDIÍ INTEGROVANÝCH ŽÁKŮ S NKS Všichni žáci jsou integrováni individuálně, pracují podle individuálních vzdělávacích plánů, jsou hodnoceni slovně a navštěvují základní školy v místě svého bydliště Diagnóza 3 žáci vývojová dysfazie 1 žačka balbuties 1 žák rozštěpová porucha obličeje a mnohočetná dyslalie u dvou žáků obtíže v začleňování do kolektivu (v obou případech pracoval třídní pedagog s celým kolektivem) u čtyř z pěti žáků kooperace mezi pedagogem, rodičem a poradenským pracovištěm využívány prvky alternativní a augmentativní komunikace speciální pracovní listy a učebnice u všech pěti důraz na rozvoj všech jazykových rovin i čtení a psaní
Děkuji za pozornost Pavla Sychrová MU, 2011