Diagramy stavů Michale Blaha, James Rumbaugh: Object-Oriented Modeling and Design with UML®, Second Edition, Pearson – Prentice Hall, 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_16 Název materiáluPráce plynu.
Advertisements

ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
Integrovaná prevence v resortu MZe. IPPC – integrovaná prevence a omezování znečištění  IPPC = integrovaná povolení (IP) a integrovaný registr znečištění.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
model fungování a praxe
Finanční účetnictví RADNICE
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Základy automatického řízení 1
Podpora v nezaměstnanosti
Zpětná vazba v zesilovačích 2
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
Vytvořil: Robert Döring
Téměř za každou lékovou interakcí lze nalézt (zajímavý) příběh
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
pracovní postup keramických stropů
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Základy rovnovážné termodynamiky
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo v digitálním archivu školy
IAS 36 Snížení hodnoty aktiv.
Logistika a Supply Chain Management
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
BASKETBAL DÍVKY
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Číslicová technika.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče
ArchiCAD nástroj Deska
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Cvičení 4 Dědičnost objektů.
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
CYKLUS S PODMÍNKOU NA KONCI (s výstupní podmínkou)
Informatika pro ekonomy přednáška 8
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Životní cyklus.
Číslicové měřící přístroje
Základy algoritmizace 3/13 příkaz cyklus, proměnná typu pole
BASKETBAL DÍVKY
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Vizualizace interakčních dat
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-12
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Diagramy aktivit Michale Blaha, James Rumbaugh: Object-Oriented Modeling and Design with UML®, Second Edition, Pearson – Prentice Hall, 2005.
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
Matematika + opakování a upevňování učiva
Pokročilé stavové diagramy
Družstvo CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Slovní úlohy o společné práci − 3
Informační modelování staveb (BIM)
ZVUKY A TÓNY.
Class Diagrams.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Diagramy stavů Michale Blaha, James Rumbaugh: Object-Oriented Modeling and Design with UML®, Second Edition, Pearson – Prentice Hall, 2005

Počáteční (defaultní) stav Koncový stav Událost (event) Přechod (transition) Stav

Stavový diagram vyjadřuje životní cyklus instancí dané třídy. Vznik instance indikován počátečním (pseudo)stavem. Zánik instance indikován koncovým (pseudo)stavem. Stav: souhrn hodnot (zajímavých) atributů a linků dané instance. Událost způsobí okamžitý přechod z jednoho stavu do druhého.

Stavový diagram vyjadřuje životní cyklus instancí dané třídy. Vznik instance indikován počátečním (pseudo)stavem. Zánik instance indikován koncovým (pseudo)stavem. Stav: souhrn hodnot (zajímavých) atributů a linků dané instance. Událost způsobí okamžitý přechod z jednoho stavu do druhého.

Vykonává se po celou dobu nebo část trvání stavu Vykoná se při vstupu do stavu Vykonává se po celou dobu nebo část trvání stavu Ošetření události uvnitř stavu Vykoná se při opuštění stavu

Událost, která by mohla způsobit přechod mezi stavy ... ... pokud je ovšem splněna (tzv. guard) podmínka Aktivita vykonaná jako vedlejší efekt přechodu

U tohoto přechodu není uvedena událost. Je to přechod po skončení „do“ aktivity, tzv. „completion transition“. Často není uvedena ani podmínka ani aktivita.

Aktivit může být uvedeno více, pak se oddělují čárkami. Aktivity se vykonávají v tomto pořadí: Aktivity při vstupu do stavu Stav1 (entry) Do aktivita stavu Stav1. Aktivity při opuštění stavu Stav1 Aktivity události, která přechod způsobila Aktivity při vstupu do stavu Stav2 atd. Během „pobytu“ v daném stavu mohou být vykonány aktivity přiřazené k „interním“ událostem, pokud jsou nějaké interní události specifikovány.

Příklad událostí a aktivit.

Příklad do aktivity: V kopírce se zasekl papír, nastal přechod do stavu „Uváznutí papíru“¨a po dobu setrvání v tomto stavu bliká kontrolka označená Nápisem „Paper Jam“.

Tento stavový diagram můžeme ekvivalentně nakreslit takto:

Ekvivalentní diagramy

Událost uvnitř stavu: Vykoná se pouze aktivita přiřazená této události, eventuální entry nebo exit aktivity se nevykonají, protože daná instance neopustila daný stav. Naproti tomu: Přechod ze stavu do téhož stavu: Vykonají se postupně následující aktivity: odstraňZvýrazněníVybrané položky vyberNovouPoložkuMenu zvýrazniVybranouPoložku

Odesílání signálu Jednou z aktivit může být rovněž odesílání signálu: send cílovýObjekt.jmenoSignálu(atributy) Návaznost na „aktivity diagramy“ a „interaction diagramy“. Signál může zpracovat více objektů současně – potenciální problémy se synchronizací (race condition).