ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
AUTOR: Martina Dostálová
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_06 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_20 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Digitalizace výuky Příjemce
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Funkce Absolutní hodnota
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_25 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_27 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Matematika a její aplikace
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_24 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
11.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE TANGENS Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_16_Goniometrická funkce.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
AUTOR: Martina Dostálová
Funkce Absolutní hodnota
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Mgr. Radka Pospíchalová
Početní výkony s celými čísly: násobení
AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Úvod Porovnávání celých čísel
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_03_Matematika pro 7.ročník_Celá čísla – číslo opačné, absolutní hodnota Téma: Celá čísla – číslo opačné, absolutní hodnota Vytvořeno: listopad 2011 CZ.1.07/1.4.00/21.1921

13.1.2019 Anotace Digitální učební materiál Celá čísla – číslo opačné, absolutní hodnota je určen pro zavedení nebo opakování pojmů celá čísla, číslo opačné a absolutní hodnota v 7.ročníku základní školy. Je vhodný pro prezentaci na interaktivní tabuli.

13.1.2019 Celá čísla

CELÁ ČÍSLA PŘIROZENÁ ČÍSLA -9 -7 -5 -3 -1 -10 -8 -6 -4 -2 13.1.2019 CELÁ ČÍSLA PŘIROZENÁ ČÍSLA -9 -7 -5 -3 -1 -10 -8 -6 -4 -2 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA KLADNÁ CELÁ ČÍSLA

-3, +3, -5, +7, -1, 5, -7, -9, 1, +4, -11 Doplň čísla do číselné osy: 13.1.2019 Doplň čísla do číselné osy: -3, +3, -5, +7, -1, 5, -7, -9, 1, +4, -11

8, -3, 5, 12, -14, -9, 0, -1, 3 Roztřiď: ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA 13.1.2019 Roztřiď: 8, -3, 5, 12, -14, -9, 0, -1, 3 ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA KLADNÁ CELÁ ČÍSLA

Není ani kladné ani záporné číslo 13.1.2019 NULA Není ani kladné ani záporné číslo Ale je CELÉ ČÍSLO

13.1.2019 Číslo opačné

Takové číslo nazýváme číslo opačné. 13.1.2019 Ke každému číslu na číselné ose existuje jeho obraz souměrný podle nuly. Takové číslo nazýváme číslo opačné. -4 4 Číslo opačné k číslu: 4 je číslo -4 -7 je číslo 7

13.1.2019 Napiš číslo opačné: -3 9 7 -25 33 -85

13.1.2019 Absolutní hodnota

„absolutní hodnota čísla šest“ 13.1.2019 │6│ Značení absolutní hodnoty: „absolutní hodnota čísla šest“

Absolutní hodnota udává vzdálenost čísla na číselné ose od nuly 13.1.2019 Absolutní hodnota udává vzdálenost čísla na číselné ose od nuly │6│ vzdálenost6 jednotek 6 │6│ = 6

Absolutní hodnota udává vzdálenost čísla na číselné ose od nuly 13.1.2019 Absolutní hodnota udává vzdálenost čísla na číselné ose od nuly │-6│ vzdálenost6 jednotek -6 │-6│ = 6

13.1.2019 vzdálenost6 jednotek vzdálenost6 jednotek -6 6 │6│=│-6│ = 6

Absolutní hodnota každého čísla je číslo KLADNÉ nebo nula 13.1.2019 Absolutní hodnota každého čísla je číslo KLADNÉ nebo nula

13.1.2019 Doplň: │-3│= 3 │9│= 9 │5│= │-14│= │-1│= │3│=

a) 3 b) -2 c) 4 d) -4 e) -5 f) 0 Zapiš absolutní hodnoty těchto čísel: 13.1.2019 Zapiš absolutní hodnoty těchto čísel: a) 3 b) -2 c) 4 d) -4 e) -5 f) 0

13.1.2019 Vyznač na číselné ose všechna čísla, jejichž absolutní hodnota je: 11 6 3 1 9

│5│+│-4│= 5 + 4 = 9 │-3│+ │7│= │25│- │5│ = │-15│- │-9│ = 13.1.2019 Vypočítej: │5│+│-4│= 5 + 4 = 9 │-3│+ │7│= │25│- │5│ = │-15│- │-9│ =

│36│:│-6│= │6│. │7│= │4│. │-5│ = │-36│: │9│ = 13.1.2019 Vypočítej: │36│:│-6│= │6│. │7│= │4│. │-5│ = │-36│: │9│ =

Použité zdroje: http://microsoft.com 13.1.2019 Použité zdroje: http://microsoft.com ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 7.ročník základní školy : 1.díl. 1.vydání. Praha : Prometheus, 1998. 88 s. ISBN 80-7196-111-6.