Pavel Vlach ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN: EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO PLÁNOVÁNÍ ČINNOSTI A DALŠÍHO SMĚŘOVÁNÍ ŠKOLY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Advertisements

ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Tvorba PA a ŠAP na SŠ a VOŠ Miloš Rojka Hradec Králové
Společné setkání „minitýmů“
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Plány aktivit/Školní akční plány
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Transkript prezentace:

Pavel Vlach ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN: EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO PLÁNOVÁNÍ ČINNOSTI A DALŠÍHO SMĚŘOVÁNÍ ŠKOLY

Školský systém Lze na něj aplikovat obecnou teorie systémů? další složky zřizovatelé školy školská zařízení legislativa ČSI Státní správa

Školský systém Deterministický nebo stochastický systém? Jak kdy a v čem 

Deterministický systém příčina Novela školského zákona 101/2017 důsledek 1 Úprava školního řádu důsledek 2 Vyloučení žáka při zvláště hrubé opakované útoky na zaměstnance školy nebo žáky

Stochastický systém Nastavení parametrů příspěvků zaměstnavatele příčina Vyhláška 84/2005 o závodním stravování Vyhláška 114/2002 o FKSP důsledky 1 Nastavení parametrů příspěvků zaměstnavatele důsledek 2 obědy ve vlastní jídelně obědy v cizí jídelně stravenky

Školský systém – komplexní systém Systém, který se někdy chová deterministicky jindy stochasticky Komplexní systém jednotlivé prvky se chovají vesměs deterministicky celek často reaguje nepředvídatelně

Akční plánování soupis jednotlivých kroků, které musí být vykonány, aby bylo dosaženo vytčeného cíle Způsob projektového řízení Co se má udělat Kdo to má udělat Kdy se to má udělat nemá normovanou podobu - může vypadat různě

Hierarchie akčního plánování Národní akční plán Krajský akční plán Místní akční plán Školní akční plán

Obvyklé reakce na ŠAP (a co ve skutečnosti znamenají) Co to je? Ta věc, kvůli které dostaneme víc v šablonách? Proboha, další administrativa navíc! Škola musí učit a ne se zabývat takovými nesmysly! Máme jednu výchovnou poradkyni a to stačí, vždycky stačila. Jak mám něco plánovat, když nevím, jestli na to budu mít peníze? Kdyby raději dali na školy přímo peníze. Plánování, to už tady bylo. Potřebujeme být hlavně flexibilní.

Proč realizovat akční plán? Protože máme pár volných dní v měsíci  přestože „systém“ krajských škol je řízen jedním zřizovatelem, existuje konkurence podobných typů škol, MUSÍ EXISTOVAT odpověď poskytne evoluční teorie TEORIE ČERVENÉ KRÁLOVNY

We have to run to keep in place! Co na to Red Queen? We have to run to keep in place!

Proč realizovat akční plán? boj proti sebeuspokojení poselství okolí zřizovateli obci klientům – žákům efektivní nástroj kontroly zohlednění v dalších projektových výzvách

Příprava ŠAP vedení školy Učitelé - dotazník (anonymní) školská rada – žáci a rodiče v souladu s nadřazenými dokumenty (KAP) Zásadní příprava témat, které se školy týkají dotazník P-KAP

Hodnocení dotazníků - perličky Chci se aktivně podílet na tvorbě ŠAP a beru na vědomí, že to může být součástí kariérního postupu nebo hodnocení mé osoby na GB ANO - 9 / NE - 10 GB je na tom v oblasti podpory polytechnického vzdělání: dobře 2 / asi tak stejně jako ostatní 16 / špatně 1

Hodnocení dotazníků - perličky Napište (1-5) návrhů na zlepšení finanční gramotnosti žáků GB Zbytečně nebesedovat a učit se pořádně matematiku Naučit žáky používat internetové bankovnictví Nemožnost nakupovat na dluh ve školním bufetu Znalost použití procent

Struktura ŠAP Analýza stavu a potřeb Stanovení strategických oblastí Rozvoj kariérového poradenství Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Rozvoj výuky cizích jazyků Podpora inkluze Rozvoj školy jako centra celoživotního učení Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj ICT

Vyhodnocení a důležité věci Pro mě osobně těžké – přechod na novou školu Posílit význam starých i nových rolí ve škole Kariérní poradce – MŠMT! Koordinátor spolupráce s firmami × podpora těchto rolí šablonami je dobrý nápad, ale co to dělá s atmosférou na škole? Inkluze jinak a jinak

Hodnocení a příprava ŠAP na nové škole

Hodnocení a příprava ŠAP na nové škole

Pavel Vlach ředitel G+SOŠ Rokycany vlach@gasos-ro.cz Děkuji za pozornost! Pavel Vlach ředitel G+SOŠ Rokycany vlach@gasos-ro.cz