Urbanizace Zdroj obrázku: 5

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Sídla - městská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
SLOH ‒ úvaha Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Socioekonomická charakteristika Číny 4
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
Dopravní zeměpis Jordánska a Sýrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petr Hospodarz. Dostupné z Metodického portálu.
Orientovaný úhel Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Vnímání řeči O Budulínkovi
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Uvolňování energie pro život Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Obrazový materiál pro pracovní list – Retušování
16-01-M/01 Ekologie a životní prostředí Speciální vzdělávací potřeby
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
VIKINGOVÉ Téma: Dějepis – 7. třída
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Získávání energie pro život
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Práva a povinnosti osob
Práva a povinnosti osob
Práva a povinnosti osob
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Zadání samostatné práce.
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
České mince a co je na nich
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Slabiky lu, le, li, lo, lá, lí Metodický komentář:
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
BALONY a násobilky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Věková struktura obyvatelstva
Jméno: Poznáš hudební nástroje? Doplň názvy.
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Počet obyvatel na Zemi, přirozená měna obyvatelstva
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Obrazový materiál pro pracovní list – Změna velikosti obrázků
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Pro splnění úkolů je pracovní list, který je přílohou této prezentace.
Mezinárodní migrace Zdroj: 5
Změna teploty vzduchu v průběhu času
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Urbanizace Zdroj obrázku: 5 Prezentace je určena pro samostatnou práci s odkazy na internetové zdroje. Pro zapsání odpovědí je pracovní list, který je přílohou této prezentace. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zicha. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Počet obyvatel na Zemi A. Urbanizace 1. 2. Vysvětlete níže uvedené pojmy. Využijte text v učebnici nebo nabízené internetové zdroje. Urbanizace, míra urbanizace, suburbanizace, desurbanizace, reurbanizace, urban sprawl, aglomerace, konurbace, megalopole 1. Urbanizace Míra urbanizace Slovníček pojmů Suburbanizace.cz Urbanizace E-knihovna MU Brno Pro ověření pochopení výše uvedených pojmů vyzkoušejte kvíz (10 otázek). Důsledky urbanizace 2. Kvíz Porovnejte urbanizační proces v rozvojových a v ekonomicky vyspělých státech. Rozdíl popište do pracovního listu. Co bylo příčinou rozdílného vývoje? Využijte nabídnutý odkaz e-knihovny MU Brno. 3. Google Urbanizace E-knihovna MU Brno

Stránky UN – Population division B. Míra urbanizace 4. Na mapách znázorňujících míru urbanizace a městská sídla s více než jedním milionem obyvatel sledujte změnu v průběhu let 1970, 1990, 2014, a odhad pro rok 2030. Do pracovního listu vypracujte úkoly č. 4a, b, c, d. Stránky United Nations – Population division: Urbanizace Míra urbanizace 1970 1990 2014 2030 Důsledky urbanizace Volitelný úkol: Na stránkách UN – Population division porovnejte tempo růstu městských aglomerací v průběhu let 1970–1990 a 1990–2014. Vypracujte úkoly v pracovním listu. V 1 Stránky UN – Population division Google

Vývoj počtu obyvatel v budoucnu C. Důsledky urbanizace Přemýšlejte o důsledcích urbanizace. Do pracovního listu uveďte jaké pozitivní a jaké negativní důsledky podle vás tento proces přináší. 5. Urbanizace ? Míra urbanizace Důsledky urbanizace Volitelný úkol Mnoho lidí je přitahováno do měst za potenciální prací. Pokud se jim však nedaří najít dostatečně placenou práci na zajištění vyšších životních nákladů, jsou nucení žít ve slumech. Jaké opatření (např. na úrovni vlády nebo radnice města) byste navrhli pro zlepšení podmínek života těchto lidí? Text o slumech: Urbanizace a problémy měst. V 1 Slumy ve světě (článek iDnes.cz) Favela Rocinha v Brazílii (článek iDnes.cz) Mapa – podíl obyvatel žijících ve slumech podle států Google

Použitá literatura a zdroje obrázků: Anděl, Jiří. a kol.: Makroregiony světa. Regionální geografie pro gymnázia. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2010. ISBN 978-80-86034-78-2. Klímová, Eva. Školní atlas světa. Praha: Kartografie Praha, 2007. 2. vyd. ISBN 978-80-7011-925-9. Matoušková, Alena a kol.: Geografie pro střední školy. Socioekonomická část. Praha: SPN, a.s. 2014. ISBN 978-80-7235-545-7. United Nations. Population Division. World Urbanization prospects, the 2014 revision. [online]. 2018. Dostupný na www: <https://esa.un.org/unpd/wup/Publications/Files/WUP2014-Report.pdf>. Akantamn – Vlastní dílo, based on United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division (2014). World Urbanization Prospects: The 2014 Revision, CD-ROM Edition, CC BY-SA 4.0, V licenci Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.[online]. 25.09.2016. [cit. 2018-03-15]. Dostupný na www: <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2015_World_Urbanization_Map.png>.

Konec kvízu – návrat na zadání