Seminář pro příjemce k 3. Výzvě PRV 2014 – 2020

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář pro úspěšné žadatele MAS Hrubý Jeseník. Realizace projektu •Podpis Dohody – kopie na MAS; •Realizace projektu do 24 měsíců od podpisu Dohody –
Advertisements

1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Pravidla pro žadatele I.3.2. Zahájení činnosti mladých zemědělců
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Zadávací řízení dle pravidel PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí“ Společně Měníme.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA ČR Obecná část Pravidel – změny oproti Pravidlům období Ing. Slavomír Ladislav Vacík.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA ČR Obecná část Pravidel – změny oproti Pravidlům období
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Seminář pro žadatele v rámci Výzvy č. 2/ /11/2010 Ing. Iva Cahelová Ing. Kateřina Gřondilová Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa.
Seminář pro žadatele v rámci Výzvy č. 6/ Petr Chroust Hana Švarcová Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
1 Strategický plán Leader Partnerství venkova – Prosperita regionu Zadávání zakázek – výběrová řízení v rámci LEADRU a PRV Evropský zemědělský fond pro.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele v rámci Výzvy č. 3/ Ing. Iva Cahelová Ing. Kateřina Gřondilová Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Program rozvoje venkova Administrace Žádosti o dotaci 1. kolo příjmu žádostí
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Program rozvoje venkova Postup administrace Žádosti o dotaci 1. kolo příjmu žádostí Ing. Ondřej Vodhánil, Odbor projektových opatření rozvoje.
Výtah nejdůležitějších informací a podmínek pro žadatele ve Fichích PRV MAS Hlučínsko Zdroj: PRAVIDLA, kterými se stanovují podmínky pro poskytování dotace.
Podání žádosti o dotaci
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Dotační program pro podporu zemědělského podnikání v rámci strategie komunitně vedeného rozvoje (CLLD) MAS Region HANÁ, z.s. – 1. výzva PRV Fiche 2 -
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
- ČESKY SEVER Seminář pro žadatele Příjem žádostí v MAS a další administrativní postupy Program rozvoje venkova ČR 2014 – 2020 Výzva č. 1.
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Setkání regionálních výrobců
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
1. výzva PRV MAS Sdružení Růže, z.s.
SCLLD MAS HORNÍ POMORAVÍ
Název projektu: Posílení kapacit CLLD pro MAS Sokolovsko na období Registrační číslo: CZ /0.0/0.0/15_003/   Seminář pro příjemce.
SCLLD MAS MOST VYSOČINY
1. Výzva PRV MAS krajina srdce, z.s.
Fiche 1 - Zemědělské investice
SCLLD MAS HORNÍ POMORAVÍ
Seminář k výzvě č. 1 MAS Lanškrounsko z PRV 17. 7
Seminář pro žadatele a příjemce výzvy MAS Karlštejnsko, z.ú.
Ověření a udržitelnost malého projektu
SCLLD MAS MOST VYSOČINY
2. VÝZVA MAS ROŽNOVSKO Strategie komunitně vedeného místního rozvoje Místní akční skupiny Rožnovsko na období
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Fiche 3 - Zemědělská produkce
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Podání žádosti o dotaci
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
SCLLD MAS MOST VYSOČINY
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Seminář pro příjemce k 3. Výzvě PRV 2014 – 2020 MAS Krušné hory, o.p.s. 6. 6. 2018, MěÚ Ostrov přednášející: Alena Šteflová Realizace Strategie komunitně vedeného místního rozvoje pro území MAS Krušné hory, o.p.s.pro období 2014 - 2020 (SCLLD) probíhá v rámci projektu "Zlepšení řídící a administrativní schopnosti MAS Krušné hory, o.p.s." reg. číslo CZ.06.4.59/0.0/0.0/15_003/0002534, který je spolufinancován Evropskou unií

Program semináře: Administrace ŽoD na RO SZIF Výběrové/zadávací řízení, cenový marketing Schválení ŽoD Dohoda o poskytnutí dotace Hlášení o změnách Žádost o platbu Udržitelnost projektu Diskuze, různé

Administrace ŽoD na RO SZIF Žadatel zkontroluje ŽoD a předá ji včetně příloh na RO SZIF přes svůj účet Portálu farmáře (dále jen PF) nejpozději do finálního termínu (24. 5. 2018) ŽoD může odeslat pouze jednou RO SZIF provede registraci ŽoD (termín registrace = finální termín dle výzvy) a nejpozději do 14 kal. dnů o této skutečnosti informuje žadatele Po zaregistrování ŽoD SZIF provádí administrativní kontrolu, kontrolu přijatelnosti, kontrolu podmínek hodnocení a kontrolu finančního zdraví U ŽoD s cenovým marketingem provádí SZIF kontrolu po jejím zaregistrování U ŽoD s výběrovým/zadávacím řízení probíhá kontrola po předložení dokumentace k řízení a aktualizovaného formuláře ŽoD (žadatel musí předložit dokumentaci a aktualizovanou ŽoD na MAS do 63. kal. dní od finální registrace tj. nejpozději do 26. 7. 2018 a následně do 70. kal. dní na SZIF tj. do 2. 8. 2018)

Cenový marketing x zadávací/výběrové řízení Do 20 tis. Kč bez DPH Nákup přímo (max. do výše 100 tis. Kč bez DPH za projekt 20 tis. Kč – 400 tis. Kč bez DPH Cenový marketing 20 tis. Kč – 500 tis. Kč bez DPH Cenový marketing (pokud žadatel není zadavatelem dle §4 odst.1 až 3 ZZVZ) 400 tis. Kč (resp. 500 tis. Kč) bez DPH a více Výběrové řízení dle příručky pro zadávání veřejných zakázek

Zadávání zakázek zadavatelem viz. Pravidla 19. 2. 1 kap Zadávání zakázek zadavatelem viz. Pravidla 19.2.1 kap. 8 Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace Zadavatel nesmí rozdělit předmět zakázky tak, aby tím došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v Pravidlech k zadávání zakázek Před zahájením výběrového řízení (cenového marketingu) stanoví zadavatel předpokládanou hodnotu (výše úplaty za plněné zakázky, nezahrnuje se DPH) Při stanovení předpokládané hodnoty je zadavatel povinen sečíst předpokládané hodnoty obdobných dodávek, služeb či stavebních prací, které tvoří jeden funkční celek a časově a místně spolu souvisí. To neplatí pro dodávky nebo služby, jejichž jednotková cena je v rámci projektu proměnlivá a zadavatel tyto dodávky nebo služby pořizuje opakovaně podle svých potřeb Zadavatel není povinen sčítat předpokládané hodnoty zakázek, které budou pořizovány „nahodile“ dle zcela aktuálních potřeb zadavatele a které nelze objektivně dopředu vůbec předvídat V případě pochybností ze strany SZIF, zda zadavatel dodržel podmínky zadávacího/výběrového řízení, může SZIF požadovat prokázání jejich dodržení

Dokumentace k zadávacímu řízení Kompletní dokumentace zadávacího/výběrového řízení + aktualizovaný formulář ŽoD Nejprve na MAS a to elektronicky (některé přílohy lze i v listinné podobě) nejpozději do 26. 7. 2018 MAS aktualizovanou ŽoD zkontroluje (přílohy k z/v řízení kontroluje pouze nepovinně a nemusí je verifikovat) elektronicky podepsanou ŽoD předá MAS po kontrole žadateli k vložení na SZIF prostřednictvím PF a to nejpozději do 2. 8. 2018 Odkazy: Seznam dokumentace k zad./výb. řízení Příručka pro zadávání veřejných zakázek Postup pro vložení dokumentace a aktualizované ŽoD

Dokumentace k cenovému marketingu (viz. Pravidla kap Dokumentace k cenovému marketingu (viz. Pravidla kap. 8 Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace Dokumentace k cenovému marketingu se předkládá až s Žádostí o platbu Za průkazný způsob lze považovat záznam – tabulku s uvedením alespoň 3 dodavatelů, která srozumitelně poskytne srovnatelný cenový přehled Příklad tabulky: Obsahuje seznam min. 3 dodavatelů a cen (cenové srovnání) Dodavatelé nesmí být finančně nebo personálně propojeni s žadatelem Údaje v tabulce musí být podloženy písemnou nebo emailovou nabídkou nebo vytištěným údajem z internetové nabídky firmy

Nedostatky v ŽoD Odstranitelné Neodstranitelné Výzva k opravě prostřednictvím PF (nejpozději do 19.7.2018 pokud je cenový marketing a do 20.9.2018 pokud je zad./výb. řízení) Doplněná ŽoD s přílohami nejprve na MAS ke kontrole a verifikaci, poté na SZIF prostřednictvím PF Pokud MAS zjistí v opravě nedostatky, vyzve k opravě s pevně daným termínem Opravy musí být do 14 kal. dní od uveřejnění Žádosti o doplnění na PF Neodstranitelné Ukončení administrace Zpráva o ukončení přes PF žadateli i MAS

Schválení ŽoD Pokud nebyla ze strany SZIF po kontrole ukončena administrace, probíhá schválení dle seznamu vybraných ŽoD Za každou MAS průběžně, nejprve ŽoD, kde není zadávací/výběrové řízení, poté ŽoD, kde se zad./výb. řízení provádí Žadatelé jsou o schválení/neschválení ŽoD informováni prostřednictvím seznamu projektů zveřejněném na internetových stránkách www.szif.cz a www.eagri.cz/prv

Dohoda o poskytnutí dotace V případě schválení ŽoD k financování z PRV, je žadatel vyzván prostřednictvím PF k podpisu Dohody a je povinen se dostavit k podpisu v určeném termínu Dohodu podepisuje žadatel osobně před pracovníkem RO SZIF Minimálně 2 stejnopisy Dohody (1x žadatel, 1x příslušný RO SZIF), oba mají hodnotu originálu Případné změny Dohody (odsouhlasené oběma stranami) se upravují Dodatkem k Dohodě popř. Vyrozuměním o administraci u Hlášení o změnách či podáním Žádosti o platbu Realizace projektu max. do 24 měsíců od podpisu Dohody

Hlášení o změnách Povinnost oznamovat změny – formulář Hlášení o změnách (na PF) Zadavatel nesmí umožnit podstatnou změnu závazku ze smlouvy, kterou uzavřel na plnění zakázky! V jednom okamžiku lze administrovat pouze 1 Hlášení o změnách Pravidla 19.2.1 kap. 7 (od str. 19) Vygenerování a podání Hlášení o změnách přes PF: Vygenerování formuláře na PF Podání – nejprve na MAS ke kontrole a vyjádření Po odsouhlasení přes PF na SZIF Kontrola RO SZIF

Změny Změna příjemce dotace/vlastnictví majetku - pouze se souhlasem SZIF Změna místa realizace projektu Při realizaci – pouze se souhlasem SZIF Po Žádosti o platbu – nahlásit do 30 kal. dnů Změna dodavatele zakázky – jen výjimečně! - úmrtí, fúze, odstoupení dodavatele od smlouvy Změna termínu předložení Žádosti o platbu - oznámit nejpozději v Dohodou stanoveném datu ŽoP Další změny (které je nutné oznámit nejpozději v den předložení ŽoP) - změny technických parametrů projektu, změny ve stavením povolení nebo jiném opatření stavebního úřadu - změna trvalého pobytu/sídla žadatele/příjemce, změna stat. orgánu apod. atd. viz Pravidla 19.2.1 kap. 7.2

Žádost o platbu (ŽoP) Dotace se poskytuje na základě Žádosti o platbu Podáním ŽoP žadatel oznamuje ukončení realizace projektu Za každé registrační číslo lze podat jen jednu konečnou ŽoP jednoho žadatele Termín předložení ŽoP je stanoven v Dohodě o poskytnutí dotace ŽoP je založena na skutečně vynaložených výdajích Po předložení ŽoP provede SZIF kontrolu formální správnosti a doložených příloh V případě nedostatků žadatel vyzván k nápravě (lhůta pro opravu min. 14 kal. dní) Po opravě chyb či uplynutí lhůty pro opravu bude ŽoP zaregistrována a po schválení proplacena Vygenerování a zaslání přes PF: Kontrola MAS Kontrola SZIF POZOR: generovat vždy z poslední aktuální verze ŽoD!

Přílohy k Žádosti o platbu Živnostenské či obdobné oprávnění Doklad o vedení (popř. zřízení) bankovního účtu Účetní/daňové doklady Doklad o uhrazení závazku dodavateli V případě nákupu strojů a technologií nad 100 000 Kč/ks nebo komplet bez DPH doklad o posouzení shody – ES prohlášení o shodě Soupisky účetních/daňových dokladů V případě, že projekt podléhá řízení st. úř., pak kolaudační souhlas nebo oznámení st. úř. o užívání stavby apod. Dokumentace skutečného provedení stavby ověřená st. úř.

Potvrzení FÚ o bezdlužnosti Cenový marketing (pokud byl proveden) vč. smlouvy nebo objednávky Dodatek/dodatky ke smlouvě s dodavatelem na zakázky projektu Soupis stavebních prací s výkazem výměr a položkový rozpočet Fotodokumentace předmětu dotace Kupní smlouva k nemovitosti Příp. prohlášení o zařazení podniku do kategorie mikropodniku, malých a středních podniků Ostatní přílohy dle fichí Pravidel 19.2.1 a přílohy stanovené MAS Postup pro vygenerování a podání ŽoP naleznete na stránkách www.szif.cz

Udržitelnost projektu Lhůta vázanosti projektu na účel trvá 5 let od data převedení dotace na účet příjemce Povinnost evidovat a archivovat veškeré doklady týkající se poskytnuté dotace po dobu minimálně 10 let od jejího proplacení Povinnost umožnit vstup kontrolou pověřeným osobám po dobu 10 let od proplacení dotace (orgány státní kontroly, SZIF, MZe, MAS, Evropská komise, Certifikační komise, Evropský účetní dvůr apod.) Po dobu udržitelnosti projektu povinnost každoročně podávat monitorovací zprávu k projektu a to prostřednictvím PF do 31. 7. Tvorba pracovního místa, ke kterému se žadatel zavázal dle ŽoD Vytvoření max. do 6 měsíců od data převedení dotace na účet Vázanost 3 roky od převedení dotace na účet malý nebo střední podnik Vázanost 5 let od převedení dotace na účet velký podnik

Děkuji za pozornost Kontakty: semotamova@mas-krusnehory.cz Tel.: 730 145 684 www.mas-krusnehory.cz