Walk the Talk Příjem, vykládání a odjezd kamionů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
Advertisements

Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Bezpečnostní kultura a moderní přístup k bezpečnosti v letecké dopravě
Product Stewardship: Responsible Care v podnikání.
Dokumentace k zajištění BOZP
Kodex řízení evropské akvakultury FEAP. EIFAC – evropská komise pro sladkovodní rybářství (FAO) FEAP – federace evropských chovatelů ryb –( Federation.
Vnímání označení CE ze strany Hospodářské komory ČR František Holec viceprezident Hospodářské komory České republiky Seminář Označení CE vám otevře evropský.
Facility management ČSN EN
Personální informační systém
Příprava koncepce kvality zdravotnických zařízení –aktuální stav
Z pohledu studentů.  Obory jsou koncipované pro vzdělávání odborníků pro dopravní praxi  Znalosti evropského dopravního systému  Znalosti dopravního.
Struktura personální směrnice
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Obnova vozového parku v České republice
Systém managementu jakosti
Obaly v chemickém průmyslu Konference „REACH, GHS, Přeprava“ – 26. březen 2008 Radoslav Černý hodnotitel SQAS.
SCHP ČR výbor HSE, výbor logistiky Seminář SQAS Semtín, březen 2006 SQAS & R.C. Vladimír Novotný UNIPETROL, a.s.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
JISTOTA VÝKONNOST VSTŘÍCNOST ORIENTACE NA BUDOUCNOST.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
S Q A S (Safety and Quality Assessment System)
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Dokumentace k zajištění BOZP
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Sdružení automobilových dopravců Role ČESMADU BOHEMIA v oblasti silničních přeprav chemikálií a dodržování bezpečnostních a kvalitativních parametrů v souladu.
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory – Direktivy SEVESO, zákon o prevenci závažných havárií a jejich význam Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ projekt spolufinancovaný z programového období Integrovaný operační program (IOP)
Prezentace společnosti PROFI REGAL s.r.o. Pro XXII. Valné shromáždění Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR 23. – 25. října 2011.
Připravované změny ve VaVaI. Obsah prezentace Posuzování výzkumných organizací Novela zákona č. 130/2002 Sb.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
MĚSTO ROŽNOV POD RADHOŠTĚM NÁVRH ZMĚNY FINANCOVÁNÍ PROVOZU ŠKOL (PO)  důvody  cíle  záměry  způsoby provedení.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Bezpečnostní poradci pro ADR Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
BOZP při práci ve výškách
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Setkání expetního týmu pro přesahové nástroje a přístupy
Systém managementu jakosti
Zpráva kontrolního výboru
STANDARDY ČAPPO SEMINÁŘ BEZPEČNOST DISTRIBUCE POHONNÝCH HMOT
Česká inspekce životního prostředí
Standardizace odborné zdravotní péče
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Jednou nohou v Bruselu – Česko a normalizace prevence kriminality
Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Proč “Děláme, co říkáme”
WtT 2. generace Modul Proč a jak Revize 2015.
farmakovigilanční audit
Transkript prezentace:

Walk the Talk Příjem, vykládání a odjezd kamionů PROGRAMY SPRAVOVÁNÍ PRODUKTŮ ISOPA Walk the Talk Příjem, vykládání a odjezd kamionů SNÍMEK Následující snímky se vztahují na hromadnou přepravu MDI a TDI. Revize 2015

Aktivity probíhající v závodech Příjezd kamionu Vykládání chemických látek Odjezd kamionu Zpracování Údržba Skladování produktů Odpad SNÍMEK Řidiče kamionu má od okamžiku, kdy přijede, do opuštění areálu na zodpovědnost závod. Revize 2015

Dovezení chemických látek Všichni řidiči při příjezdu do závodu (zejména poprvé) musí: Být informováni o požadavcích na přístup do závodu Být seznámeni s bezpečnostními předpisy, zařízeními pro mimořádné situace a dispozicemi závodu Poznámka: Řidič nemusí znát místní jazyk Mít až do odjezdu zajištěnu podporu, zpravidla zkušeného provozovatele závodu Mít pro vykládání k dispozici veškeré OOP a vybavení pro mimořádné situace Nosit minimální požadované OOP vždy, když opustí vozidlo Na základě stávajících právních předpisů může být vedoucí továrny nebo závodu povinen ručit za osobní bezpečnost řidiče a případné poškození životního prostředí SNÍMEK Všichni řidiči při (zejména prvním) příjezdu do závodu Jakmile se řidič nahlásí u vjezdu, měl by být seznámen s místními bezpečnostními postupy, zejména co se týče orientace a poplachu a toho, kde se má v závodě hlásit pro vyložení. Řidič by měl být seznámen s bezpečnostním zázemím a zařízeními pro mimořádné situace a na ta se mohou vztahovat zvláštní místní předpisové požadavky. Hromadně přepravované chemické látky Řidič je odpovědný za případné připojení cisternového vozu nebo cisternového kontejneru a provozovatel závodu zase za připojení ke skladovací nádrži. Balené chemické látky (např. sudy/IBC) Obecně platí, že řidič by měl zpřístupnit vůz, aby mohl řidič vysokozdvižného vozíku balené chemické látky bezpečně vyložit. Revize 2015

Kritéria pro čerpací zařízení Vypouštění TDI/MDI může být nebezpečné. Je třeba brát v potaz potenciální rizika spojená s TDI a MDI, a tak čerpací zařízení musí: mít vhodnou polohu být dobře navrženo a postaveno být správně používáno a udržováno být pravidelně kontrolováno, aby se zachovávaly stanovené normy SNÍMEK Revize 2015

Postup vypouštění Pro vypouštění MDI/TDI se upřednostňuje standardní čerpadlo kapalin se zpětným odvodem par v kombinaci se speciálními zákazníkovými hadicemi. Revize 2015 5

Podpora asociace ISOPA (www.isopa.org) ISOPA nabízí tyto možnosti: ►Pro uživatele chemických látek Pokyny pro bezpečné hromadné nakládání/vykládání/přepravu/skladování MDI a TDI Návrh kontejnerů IBC (Intermediate Bulk Containers) a manipulace s nimi Pokyny pro bezpečné nakládání/vykládání/přepravu/skladování balených TDI a MDI Posouzení vypouštění a skladování MDI/TDI (pro hromadné dodávky) školenými odborníky ►Pro poskytovatele logistických služeb Certifikované školení ISOPA pro řidiče SNÍMEK Předpisy: Předpisy najdete na internetových stránkách ISOPA: www.isopa.org ==> Product Stewardship ==>logistics ==> guidelines Posouzení skladování: Systém posudků ISOPA slouží uživatelům diizokyanátů k hodnocení zařízení pro vykládání hromadně přepravovaných produktů. Zaměřuje se na bezpečnostní technické standardy pro hromadný náklad a posudky vypracovávají odborníci, kteří jsou členy asociace ISOPA. Školení řidičů: Balíček pro školení řidičů najdete na stránkách ISOPA: www.isopa.org ==> Product Stewardship ==>logistics ==> driver training for trainers K dispozici je zde několik jazykových verzí. Revize 2015

Podpora výboru Cefic K dispozici jsou tyto možnosti: ► Transperanto „Překladatelská“ podpora k usnadnění komunikace mezi řidiči a zaměstnanci závodů Dostupná na www.transperanto.org ► Pro poskytovatele logistických služeb Systémy posudků SQAS např. pro dopravní služby, železnici Dostupné na www.sqas.org Pokyny pro nejlepší postup bezpečného nakládání a vykládání silničních nákladních vozidel Dostupné na www.cefic.org SNÍMEK Název Transperanto je kombinací slov transport (přeprava), transparency (transparentnost) a esperanto. Transperanto vyvinul výbor Cefic (Evropský výbor pro chemický průmysl, European Chemical Industry Council) ve spolupráci s Evropským sdružením pro přepravu chemikálií ECTA (European Chemical Transport Association). Jedná se o sadu nástrojů s klíčovými slovy a frázemi spojenými s bezpečností v překladu do 26 evropských jazyků. Zaměřuje se na komunikaci mezi řidiči a zaměstnanci závodů. SQAS (Systém pro hodnocení bezpečnosti a kvality, Safety & Quality Assessment System) je systém pro posuzování kvality, bezpečnosti, zabezpečení poskytovatelů logistických služeb a distributorů chemických látek a jejich vlivu na životní prostředí jednotně a prostřednictvím jednotlivých standardizovaných posudků, které vypracovávají nezávislí odborníci na základě standardizovaného dotazníku. Posudek SQAS není spojen s certifikátem, ale jedná se o podrobnou věcnou zprávu, kterou potřebují všechny společnosti vyrábějící chemické látky k hodnocení na základě vlastních požadavků. Bezpečnost na základě chování (BBS) Pokyny pro nejlepší postup bezpečného nakládání a vykládání silničních nákladních vozidel Tyto pokyny Cefic/ECTA/FECC nabízejí poučení týkající se osvědčených postupů v oblasti bezpečnosti při nakládce a vykládce silničních nákladních vozidel z technického, behaviorálního a organizačního pohledu. Pokyny ke školení řidičů a k bezpečnému řízení silničních nákladních vozidel Tyto pokyny mají popsat cesty a způsoby, jak zvýšit bezpečnost provozu silničních dopravních společností prostřednictvím aplikace BBS při splnění požadavků evropské směrnice 2003/59/ES o školení řidičů. Revize 2015

Vyloučení odpovědnosti Zřeknutí se práv u externích dokumentů I když ISOPA a její členové věnují maximální úsilí prezentaci přesných a spolehlivých informací v nejvyšší dobré víře na základě nejlepších aktuálně dostupných dat, spoléhá se na vlastní riziko uživatele. Nejsou poskytována žádná prohlášení nebo záruky s ohledem na jejich úplnost, přesnost a spolehlivost a asociace ISOPA ani žádný její člen nebude brát odpovědnost za škody jakékoli povahy vyplývající z užívání nebo spoléhání se na poskytnuté informace. SNÍMEK Vyloučení odpovědnosti Revize 2015