Příznaky nemoci Andrea Ječmenová 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TÉMA Fyzikální vyšetření
Advertisements

Teorie ošetřovatelství 3.ročník
Návrat k přírodě.
BOLESTI NERVŮ NEURALGIE.
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_15.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Klinická propedeutika
DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_HRUBA.
Komunitní péče.
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
Things we knew, things we did… Things we have learnt, things we should do Selhání v komunikaci lékař - pacient PhDr. Dr.phil. Laura Janáčková, CSc. Oddělení.
PÉČE O NEMOCNÉ OŠETŘOVATELSTVÍ V INTERNÍCH OBORECH 01
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_14.
CHARITA OSTRAVA CHOS a Mobilní hospicová jednotka
TÉMA Fyzikální vyšetření
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_26.
Péče o nemocného s appendicitis
Bolest a primární péče MUDr.Bohumil Skála,PhD Praktický lékař pro dospělé SVL ČLS JEP Ústav soc.lékařství LF UK Hradec Králové.
PÉČE O NEMOCNÉ OŠETŘOVATELSTVÍ V INTERNÍCH OBORECH 04
Jméno…. Všeobecná sestra, 2. ročník Zdroj: časopis SESTRA 9/2011
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Martin Gregora.  Podvýživa je stav nerovnováhy mezi potřebami organismu a skutečným příjmem, který vzniká v důsledku nedostatku živin důležitých pro.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Péče o nemocné dítě.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_03.
Zvláštnosti ošetřovatelské péče u seniorů Mgr. Dana Vaňková.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Odlišnosti lůžkové a primární péče o děti a dorost MUDr. Alena Šebková Předsedkyně OSPDL ČR.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
 Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary  Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/  Vzdělávací materiál:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Je domácí zdravotní péče potřebná a hlavně efektivní??
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Purulentní meningitida -kasuistika
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Získání žaludečního obsahu a výplach žaludku
Podávání léků ústy – per os
Bolest Vypracoval: Jan Horák
Moč se vyšetřuje v laboratoři:
Vyrovnávání se stresem
Infúze Infúze je podání většího množství tekutiny do organismu jinou cestou než trávicím ústrojím. Aplikuje se většinou přímo do krevního oběhu intravenózní.
Bezvědomí Andrea Ječmenová 2012.
Podávání léků do dýchacího ústrojí
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
Podávání léků kůží Kůže má mnoho funkcí, a proto je třeba se o ni starat. Léky působí místně. Andrea Ječmenová 2013.
Způsoby podávání léků Andrea Ječmenová 2013.
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Příznaky nemoci Andrea Ječmenová 2012

Příznaky nemoci = symptomy Dělení na : subjektivní -nejsou viditelné, jsou to pocity nemocného, především sem patří pociťování bolesti kterou vždy pac. věříme objektivní – je možné ji na pacientovi přímo sledovat – zrakem, sluchem, čichem pohmatem, nebo pomocí přístroje a kontrolních vyšetření   Žádný z příznaků nesmí být přehlédnut a podceňován.

Péče o nemocné s bolestí nejčastější a nejnepříjemnější příznak onemocnění ochrana organizmu před nebezpečím

Bolest užitečná – upozorňuje na akutní onemocnění   Bolest neužitečná – nemá smysl, pouze negativně na nemocného působí Každý prožívá bolest různě – práh bolest, psychická a fyzická kondice Bolest zhoršuje nedostatek vědomostí o její příčině, v noci je prožitek horší než ve dne

Zmírňování bolesti -pomoci poznat nemocnému příčinu nemoci -naučit odvádět pozornost jiným směrem -přestlání lůžka, změna polohy -převaz, výměna obkladu -relaxační technika spojená s autosugescí

Odstraňování bolesti – tišení pomocí léků =>analgetika =>ordinuje je vždy lékař a sestra je vždy podává přesně podle ordinace lékaře, nikdy nepodává bez souhlasu lékaře

Kontrolní otázky a cvičení Co to jsou symptomy nemoci, jak je dělíme? Charakterizujte bolest, její druhy a význam? Čím je bolest zmírňována a odstraňována? Úkol : Na co vše se zaměříme při ošetřování seniora s bolestí, různé druhy tišení bolesti. Druhy léků proti bolesti. Pracujte s internetovými zdroji.

Použité zdroje PhDr. Marie Rozsypalová, Mgr. Alena Šafránková Ošetřovatelství I. INFORMATORIUM, spol. s.r.o. 2002 ISBN 80-8607-96-3 Fotografie archiv autorky