ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI v roce 2018

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Advertisements

Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
Milan Stejskal Krajský koordinátor BESIP pro Kraj Vysočina Tel: , Nová koncepce dopravní výchovy Pro Kraj.
Bezpečnostní opatření Policie ČR se Státní plavební správou „VODA 2016“
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Policie České republiky PREVENCEPREVENCE. Preventivně informační skupiny PREVENCEPREVENCE spolupráce se sdělovacími prostředky informační servis z oblasti.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Prázdniny Prázdniny dopravní nehodovost 2011, Prázdniny 2012 Policie České republiky porovnánív % počet.
Činnost služby dopravní policie v roce 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. ledna 2010.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Počet obětí dopravních nehod na světě činí za rok:
Tělesná výchova – I. stupeň, Poznávání dopravních značek
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
TISKOVÁ KONFERENCE Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje
Činnost služby dopravní policie za I. až III. čtvrtletí roku 2010 plk
Úřad práce České republiky
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2016
Hradec Králové, 17. září 2014.
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
NÁPAD TRESTNÉ ČINNOSTI VÝVOJ DOPRAVNÍ NEHODOVOSTI ÚO Břeclav
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Dopravní značky VY_32_INOVACE_07_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_DOPRAVNÍ ZNAČKY TEST Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Dopravní výchova 8. ročník
Systémy řízení silniční dopravy
Chování v dopravě VY_32_INOVACE_04_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_CHOVÁNÍ V DOPRAVĚ Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Přehled nejdůležitějších novinek
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR první náměstek policejního prezidenta brig. gen
Dopravní nehodovost v České republice za rok 2016
PRÁZDNINY 2015 plk. Mgr. Martin VONDRÁŠEK první náměstek policejního prezidenta.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie plk. Ing. Jindřich Rybka BA. Statistika nehodovosti.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE OD –
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Prázdniny 2011 Policie České republiky
PRÁZDNINY 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH ŘSDP PP ČR
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje Odbor služby dopravní policie.
Návykové látky v silničním provozu ( novela zákona 361/2000 Sb. ,) plk
Bilanční tisková konference OSDP
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
2. fáze výcviku řidičů.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Dopravní nehodovost ve Zlínském kraji za rok 2016
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2014
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI v roce 2018 104 764 943 0,9 % 565 63 12,5 % 2 465 126 5,4 % 25 215 475 1,9 % 6 547,9 mil. 231,6 mil. 3,7 % Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

dopravní NEHODOVOSTI – POČET nehod ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI – POČET nehod Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

dopravní NEHODOVOSTI – NÁSLEDKY nehod ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI – NÁSLEDKY nehod lehce zraněno usmrceno těžce zraněno rok 1969 147 % 1 758 U rok 1961 100 % 1 192 U Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

FAKTORY ovlivňující současný VÝVOJ dopravní NEHODOVOSTI CHOVÁNÍ VŠECH ÚČASTNÍKŮ SILNIČNÍHO PROVOZU – zejména řidičů s minimální praxí a nejzranitelnějších účastníků provozu, používání prostředků pro vlastní ochranu (bezpečnostní pásy, reflexní prvky, ochranné přilby apod.). VLIV KLIMATICKÝCH PODMÍNEK – příznivé klimatické podmínky, větší počet slunných dnů s nadprůměrnými teplotami, negativní vliv na stav řidiče. KVALITA A STAV POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ – větší množství oprav, tvorba kolon, vyšší nehodovost v blízkosti omezení, nedostatek odstavných ploch pro nákladní vozidla. INTENZITA SILNIČNÍHO PROVOZU – zvyšující se počet vozidel na našich komunikacích, vysoká zátěž tranzitní dopravou přes území České republiky. TECHNICKÝ STAV VOZIDEL – vývoj a implementace nových prvků aktivní a pasivní bezpečnosti do motorových vozidel, vliv technického stavu na následky dopravních nehod. Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEJČASTĚJŠÍ příčiny NEHOD 17 266 19,9 % řidič se PLNĚ NEVĚNOVAL ŘÍZENÍ 9 085 10,5 % NESPRÁVNÉ OTÁČENÍ nebo COUVÁNÍ 8 573 9,9 % JINÝ DRUH nesprávné jízdy 7 740 8,9 % NEDODRŽENÍ bezpečné VZDÁLENOSTI za vozidlem 5 849 6,8 % NEPŘIZPŮSOBENÍ RYCHLOSTI STAVU vozovky 4 718 5,4 % NEZVLÁDNUTÍ ŘÍZENÍ vozidla 4 381 5,1 % VYHÝBÁNÍ BEZ dostatečného bočního ODSTUPU 4 160 4,8 % NEPŘIZPŮSOBENÍ RYCHLOSTI dopravně TECHNICKÉMU stavu vozovky 3 982 4,6 % NEDÁNÍ PŘEDNOSTI – značka „DEJ PŘEDNOST v jízdě“ PŘEJETÍ do PROSTIMĚRU 2 671 3,1 % NESPRÁVNÝ ZPŮSOB JÍZDY NEPŘIMĚŘENÁ RYCHLOST Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018 NEDÁNÍ PŘEDNOSTI

NEJTRAGIČTĚJŠÍ příčiny NEHOD 95 18,2 % NEPŘIZPŮSOBENÍ RYCHLOSTI dopravně TECHNICKÉMU STAVU vozovky 79 15,2 % PŘEJETÍ do PROTISMĚRU 70 13,4 % řidič se PLNĚ NEVĚNOVAL ŘÍZENÍ 46,8 % 37 7,1% NEPŘIZPŮSOBENÍ RYCHLOSTI STAVU vozovky 26 5,0% NEDÁNÍ PŘEDNOSTI při ODBOČOVÁNÍ vlevo 25 4,8 % JINÝ DRUH nepřiměřené rychlosti 24 4,6 % NEZVLÁDNUTÍ ŘÍZENÍ vozidla TŘI NEJTRAGIČTĚJŠÍ PŘÍČINY 22 4,2 % NEPŘIZPŮSOBENÍ RYCHLOSTI vlastnostem VOZIDLA a NÁKLADU 18 3,5 % NEDÁNÍ PŘEDNOSTI – značka „DEJ PŘEDNOST v jízdě“ 16 3,1 % NEDÁNÍ PŘEDNOSTI CHODCI na vyznačeném PŘECHODU NESPRÁVNÝ ZPŮSOB JÍZDY NEPŘIMĚŘENÁ RYCHLOST Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018 NEDÁNÍ PŘEDNOSTI

NEHODY podle ZAVINĚNÍ 1 161 + 21 12 837 + 343 LESNÍ ZVĚŘÍ, DOMÁCÍM ZVÍŘETEM CHODCEM 21 + 8 4 + 3 150 + 8 JINÝM ÚČASTNÍKEM ŘIDIČEM MOTOROVÉHO VOZIDLA 213 - 134 86 632 + 445 ZÁVADOU KOMUNIKACE 521 + 60 414 - 14 TECHNICKOU ZÁVADOU VOZIDLA 2 896 + 337 ŘIDIČEM NEMOTOROVÉHO VOZIDLA 19 - 7 461 - 63 JINÉ ZAVINĚNÍ - 1 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

účelová komunikace - polní, lesní cesty apod. 426 36 2 1 NEHODY podle MÍSTA Druh komunikace počet nehod rozdíl usmrcených dálnice 4 053 -334 33 8 silnice I. třídy 14 618 155 214 28 silnice II. třídy 15 571 173 133 16 silnice III. třídy 13 243 307 87 sledovaná křižovatka 2 715 -35 7 sledovaná komunikace 11 006 267 31 6 místní komunikace 38 594 162 52 účelová komunikace - polní, lesní cesty apod. 426 36 2 1 účelová komunikace - ostatní 4 538 212 4 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEHODY v OBCI a MIMO OBEC v % NEHODY podle MÍSTA NEHODY v OBCI a MIMO OBEC v % 68,6 % 29,9 % 52,5 % 56,2 % 58,0 % 71,3 % 31,4 % 70,1 % 47,5 % 43,8 % 42,0 % 28,7 % VÝVOJ USMRCENÝCH osob v OBCI a MIMO OBEC Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

USMRCENÉ osoby 565 349 103 113 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

USMRCENÉ osoby ve VOZIDLECH 452 SPOLUJEZDEC ŘIDIČ CYKLISTA 38 2 MALÝ MOTOCYKL 1 MOPED MOTOCYKL 88 86 NÁKLADNÍ VOZIDLO 20 19 OSOBNÍ VOZIDLO 300 202 98 3 AUTOBUS Nepřipoutaní řidiči a spolujezdci z vozidel P44 =3,4,5,6,7,8,9,12,17,18 (v % z počtu všech těchto řidičů) 28,4 % 21,8 % Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NÁRŮSTY a POKLESY USMRCENÝCH osob v roce 2018 27 - 6 15,5 % 13,6 % 26 - 6 43,3 % 31,6 % 17 - 2 21,3 % 66,7 % 12 100 % - 2 11,9 % - 2 2 66,7 % 33,3 % - 1 1 100 % - 1 - 1 100 % ŘIDIČ - 1 100 % SPOLUJEZDEC Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

USMRCENÉ osoby podle VĚKU v roce 2018 420 46 126 7 19 10 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

VÝVOJ dopravní NEHODOVOSTI po MĚSÍCÍCH LEDEN ÚNOR BŘEZEN DUBEN KVĚTEN ČERVEN ČERVENEC SRPEN ZÁŘÍ ŘÍJEN LISTOPAD PROSINEC 21 28 47 39 38 51 51 55 55 52 64 64 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

USMRCENÉ osoby v roce 2018 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEHODY s VYŠŠÍM počtem USMRCENÝCH osob 60 21 16 38 12 4 + 43 osob zemřelo při vícenásobných úmrtích při nehodách počet usmrcených osob při 1 nehodě 468 20 30 11 22 7 3 9 4 12 + / - + / - 2017 2018 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEJTRAGIČTĚJŠÍ nehody 16. července 2018 silnice I/46, okr. Olomouc příčina: nedání přednosti při odbočování vlevo 4 1 Řidič osobního vozidla Škoda Felicia při odbočování vlevo na křižovatce nedal přednost v jízdě protijedoucímu nákladnímu vozidlu s návěsem a střetl se s ním. Při dopravní nehodě došlo k usmrcení všech čtyř osob z vozidla Škoda Felicia. Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEJTRAGIČTĚJŠÍ nehody silnice I/20, okres Strakonice 18. srpna 2018 příčina: přejetí do protisměru 4 1 Řidič nákladního vozidla Mercedes v mírné pravotočivé zatáčce přejel s vozidlem do protisměru, kde se čelně střetl s protijedoucím osobním vozidlem Škoda Fabia. Řidič vozidla Mercedes při nehodě zemřel, usmrceni byli také řidič vozidla Škoda Fabia a oba spolujedoucí za zadních sedadlech. Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEJTRAGIČTĚJŠÍ nehody silnice I/11, okres Frýdek Místek 18. listopadu 2018 příčina: přejetí do protisměru 4 2 Řidič osobního vozidla Mercedes při projíždění levotočivé zatáčky přejel do protisměru, kde se čelně střetl s protijedoucím nákladním vozidlem s návěsem. V osobním vozidle byly usmrceny čtyři osoby, jedna osoba utrpěla těžké zranění. Těžce zraněn byl také řidič nákladního vozidla. Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEHODY s NÁSLEDKY na ŽIVOTĚ a zdraví Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEHODY zaviněné řidiči MOTOROVÝCH VOZIDEL podle PRAXE v řízení Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEHODY zaviněné řidiči MOTOROVÝCH VOZIDEL s PRAXÍ do 5 LET 18,8 % 25,7 % Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

113 68 37 16 USMRCENÉ osoby jako CHODCI USMRCENÍ chodci podle VĚKU podle POHLAVÍ 8 3 37 68 -7 16 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

113 29 27 28 41 38 USMRCENÉ osoby jako CHODCI den noc USMRCENÍ chodci podle DENNÍ DOBY den noc USMRCENÍ chodci v OBCI a MIMO OBEC noc, zhoršená noc, nezhoršená den, zhoršená USMRCENÍ chodci MIMO OBEC za SNÍŽENÉ VIDITELNOSTI 29 27 28 41 38 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

USMRCENÉ osoby jako CHODCI 113 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEHODY pod vlivem ALKOHOLU 33 1,5 ‰ a více 2 818 nehod 4 626 62 208 2 061 375 14 5 311 1,0 až 1,5 ‰ 739 nehod 12 0,24 až 0,5 ‰ 311 nehod 3 ‰ 0,6 až 0,8 ‰ 276 nehod 1 ZAVINĚNO pod vlivem ALKOHOLU v % z POČTU ZAVINĚNÝCH nehod 4,2 % 27,0 % 13,7 % 0,8 až 1,0 ‰ 234 nehod 5 do 0,24 ‰ 194 nehod 4 alkohol a drogy 54 nehod 4 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

rozdíl nehod oproti roku 2017 rozdíl usmrcených oproti roku 2017 NEHODY pod vlivem ALKOHOLU a DROG Nehody zaviněné pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek počet nehod rozdíl nehod oproti roku 2017 počet usmrcených rozdíl usmrcených oproti roku 2017 Alkohol u viníka do 0,24‰ 194 7 4 1 Alkohol u viníka 0,24 až 0,5‰ 311 21 3 Alkohol u viníka 0,6 až 0,8‰ 276 -19 Alkohol u viníka 0,8 až 1,0‰ 234 36 5 Alkohol u viníka 1,0 až 1,5‰ 739 75 12 -1 Alkohol u viníka 1,5‰ a více 2 818 267 33 10 Alkohol a drogy 54 -12 Alkohol celkem 4 626 375 62 14 Drogy celkem 260 29 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEHODY pod vlivem ALKOHOLU - KRAJE Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEHODY s účastí řidiče MOTOCYKLU (bez rozlišení kubatury) Zdroj: SDA – Svaz dovozců automobilů Data za rok 2018 jsou za 3 Q Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

USMRCENÍ na MOTOCYKLU Usmrcení řidiči a spolujezdci na motocyklu nad 50 ccm Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

NEHODY s účastí CYKLISTY Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

USMRCENÍ CYKLISTÉ po měsících 38 Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

MOŽNOSTI ovlivňování BESIP ze strany POLICIE ČR REPRESE VŮČI ÚČASTNÍKŮM SILNIČNÍHO PROVOZU – účinný a cílený dohled na dodržování zákonných norem, zintenzivnění činnosti v dopravně rizikových časech a lokalitách, efektivní využití technických prostředků určených pro dohled, systémový dohled na silniční provoz na významných komunikacích formou tzv. viditelného výkonu. PREVENCE VŮČI ÚČASTNÍKŮM SILNIČNÍHO PROVOZU – předcházení porušování pravidel silničního provozu, uvědomování si vlastní bezpečnosti, poskytování aktuálního dopravního zpravodajství a informací o sjízdnosti komunikací. VYTVÁŘENÍ BEZPEČNÉHO DOPRAVNÍHO PROSTORU – zlepšování stavu pozemních komunikací ve spolupráci s dotčenými správci komunikací, odstraňování rizikových lokalit, posuzování míst tragických dopravních nehod. . Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

PRIORITY pro oblast SILNIČNÍHO PROVOZU na rok 2019 PLYNULÝ DÁLNIČNÍ PROVOZ – dohled nad dodržováním pravidel provozu na dálnici, zejména se zaměřením na jízdu v jízdních pruzích, zákaz vjezdu nákladních vozidel a předjíždění v rámci opravovaných a rizikových úseků dálniční sítě. ZRANITELNÍ ÚČASTNÍCI SILNIČNÍHO PROVOZU (motorkáři, cyklisté, chodci) – dohled nad dodržováním pravidel, kladení důrazu na zvýšení právního vědomí v oblasti pravidel a bezpečného chování na pozemních komunikacích, preventivní akce ve vztahu k jejich zviditelňování v silničním provozu, používání ochranných pomůcek a zvyšování vlastní odpovědnosti za život, zdraví a majetek svůj i ostatních. NEPOZORNOST ZA VOLANTEM – represivní a preventivní aktivity zaměřené na problematiku nevěnování se řízení řidiči vozidel. BEZPEČNÝ DOPRAVNÍ PROSTOR – posuzování míst tragických dopravních nehod a navrhování dopravně inženýrských opatření ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, kontrola stavu, opodstatněnosti a správnosti dopravního značení jako součást každodenního výkonu služby. VIDITELNÝ DOHLED NAD SILNIČNÍM PROVOZEM – preference tzv. viditelného dohledu nad silničním provozem na silničních tazích s vyšší intenzitou provozu a úsecích s vyšším rizikem vzniku závažných dopravních nehod. Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

OPATŘENÍ POLICIE ČR pro rok 2019 TISPOL Celoevropské dopravně bezpečnostní akce se zaměřením na kontrolu nákladní a autobusové dopravy, dodržování rychlostních limitů, používání bezpečnostních pásů a dětských autosedaček, dodržování zákazu požívání alkoholu a jiných návykových látek, nevěnování se řízení. SOUČINNOSTNÍ AKCE Tematicky zaměřené součinnostní akce s mobilními expertními jednotkami Centra služeb pro silniční dopravu MD, Generálním ředitelstvím cel, ČIŽP, HZS ČR, Státní veterinární správou, Státním úřadem inspekce práce apod. na celorepublikové a regionální úrovni. DBO Dopravně bezpečnostní opatření vyhlašované policejním prezidentem ke zvýšenému víkendovému provozu za účelem zintenzivnění výkonu služby (Velikonoce, letní prázdniny). SYSTÉMOVÝ DOHLED Systémový dohled na bezpečnost a plynulost silničního provozu v dopravně rizikových časech a na významných silničních tazích formou tzv. viditelného výkonu služby; efektivní využívání Auto – teamu a Moto – teamu v rizikových lokalitách. DÁLNICE Opatření ke zvýšení dohledu nad způsobem jízdy na dálnicích ve vztahu ke zvýšené tranzitní dopravě, zintenzivnění kontrolní činnosti v oblasti podmínek provozování nákladní dopravy a přepravy osob autobusovými dopravci zejména zajišťujícími přepravu dětí školními autobusy. REGIONÁLNÍ AKCE Regionální dopravně bezpečnostní akce vyhlašované průběžně na základě vyhodnocení situace a rizik ze strany příslušných krajských ředitelství policie se zaměřením na rizikové skupiny účastníků silničního provozu, riziková období a hlavní příčiny dopravních nehod s následky na životě a zdraví osob. Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

PREVENCE v silničním PROVOZU v roce 2019 VIDITELNOST ÚČASTNÍKŮ SILNIČNÍHO PROVOZU – společný projekt s oddělením BESIP „Vidíme se“ a společný projekt s Českou kanceláří pojistitelů ke zviditelnění osádek motorových vozidel a řidičů motocyklů. SPEEDMARATHON – preventivní projekt zaměřený na dodržování stanovených rychlostních limitů. „ZAČNĚME SPOLU aneb kolama dolů“ – II. ročník preventivní kampaně k vyšší bezpečnosti řidičů motocyklů a jejich spolujezdců. Nevěnování se řízení – rozhlasové kampaně zaměřené zejména na nevěnování se řízení, spolupráce s Českou kanceláří pojistitelů na preventivním projektu „Nepozornost zabíjí“. DOPRAVNÍ VÝCHOVA – aktivity zaměřené na podporu a rozvoj dopravních výchovy ve školách a školských zařízeních. ALKOHOL A DROGY – preventivní aktivity s apelem na dodržování zákazu požívání alkoholických nápojů a drog řidiči vozidel, realizace společného projektu s Českým svazem pivovarů a sladoven „Řídím, piju nealko pivo“ DOPRAVNÍ INFORMACE – poskytování aktuálního dopravního zpravodajství a informací o sjízdnosti komunikací. Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

DOPRAVNĚ INŽENÝRSKÉ úseky POLICIE ČR Místa DN s tragickými následky – v rámci posuzování míst smrtelných dopravních nehod bylo za rok 2018 provedeno celkem 524 bezpečnostních inspekcí, při nichž se zjistilo celkem 47 poznatků, které mohly mít vliv na příčiny či následky dopravní nehody a 163 ostatních poznatků. KOMUNIKAČNÍ ZÁVADY – dopravní inženýři nahlásili správcům dotčených komunikací za rok 2018 celkem 15 033 komunikačních závad, z toho 12 831 závad na dopravním značení; odstraněno bylo správci komunikace 11 059 závad, z toho 9 894 na dopravním značení. Kromě nahlášených závad bylo zpracováno 1268 podnětů k úpravě dopravního značení a 561 podnětů k odstranění dopravního značení. RIZIKOVÁ MÍSTA – dopravní inženýři dále provedli 2 723 revizí rozhledových trojúhelníků křižovatek, zkontrolovali 1013 železničních přejezdů, zaslali 654 podnětů správcům dotčených komunikací na odstranění nehodových lokalit. Vývoj dopravní nehodovosti v roce 2018

brig. gen. Ing. Tomáš LERCH ředitel služby dopravní policie