AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_17

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Advertisements

Funkce, funkční závislosti Lineární funkce. Obsah: Definice funkce Grafické znázornění funkce Konstantní funkce Lineární funkce Vlastnosti lineárních.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_15 TÉMA: VYNÁLEZY.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_118.MAT.02 Mocninné funkce.
Definice: Funkce f na množině D(f)  R je předpis, který každému číslu z množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo. Jinak: Nechť A, B jsou neprázdné.
Funkce Konstantní a Lineární
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_01
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_15
MATEMATIKA Funkce.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Lineární funkce - příklady
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_13
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
Inverzní funkce CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_08
Sčítání desetinných čísel
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Základy infinitezimálního počtu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_16 TÉMA: Násobení
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_11
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06
Lineární funkce.
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Ing. Jitka Michálková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_14 TÉMA: Vlastivěda4
AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_20 TÉMA: Násobení
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_03
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
Graf nepřímé úměrnosti
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_07
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
* Funkce Matematika – 9. ročník *.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_10
FUNKCE
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_06
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_13 TÉMA: Násobení
Lineární funkce a její vlastnosti
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_11
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Základy infinitezimálního počtu
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_05
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Grafy kvadratických funkcí
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_17 TÉMA: GEOMETRIE V IX ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07/ 1. 4. 00/ 21. 1843

Anotace Prezentace seznamuje žáky s pojmem funkce, uvádí příklady funkce. Dále vysvětluje co je to funkce rostoucí, klesající a konstantní. Žáci si sami vyzkouší, zda zapsané vztahy jsou či nejsou funkcí.

Funkce - úvod MARCELA ŠAŠKOVÁ

Co je to FUNKCE? Jde vlastně o závislost a to sice na jedné proměnné - čim větší oheň, tim větší teplo nebo na více proměnných - kvalita půdy, vlhkost, teplota - úroda

Jde o funkci? Počet obyvatel domu a barva střechy Kolik zaplatím za vajíčka a jejich počet Objem nádrže v motorce a kolik ujede km na jedno natankování Velikost stromu a množství plodů

jedna veličina je závislá na jedné proměnné 1kg jablek stojí 15kč = závislost ceny (y) na počtu kg (x) y=15.x y je funkcí x 45,- 15,- 30,- Závisle proměnná nezávisle proměnná

definice Funkce f je předpis, který každému prvku x z dané množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo z množiny H(f). D(f) je definiční obor funkce f H(f) je množina hodnot funkce f

Zadání tabulkou Zadání grafem Zadání rovnicí f: y = 2x + 4 y x x 2 4 6 8 10 14 20 22 y 5 11 16 18 19 24 26 29 y f(x) x

Jde o graf funkce? Ano – klikni Ne – vyznač proč y f(x) x ZDE pokračovat

Jde o graf funkce? Ano – klikni Ne – vyznač proč y f(x) x ZDE pokračovat

Jde o graf funkce? Ano – klikni Ne – vyznač proč y f(x) x ZDE pokračovat

Ne

Správně!!!

Zkuste sami Je funkce Není funkce tabulka tabulka graf graf pokračovat x y x y pokračovat

U konstantní funkce platí: Pro všechna x je f(x) stejné y x U rostoucí funkce platí: Jestliže x1< x2 pak f(x1)< f(x2) x y U klesající funkce platí: Jestliže x1<x2 pak f(x1)> f(x2) U konstantní funkce platí: Pro všechna x je f(x) stejné y x

MOLNÁR, Josef. Matematika 9. Olomouc: Prodos, 2001, 127 s MOLNÁR, Josef. Matematika 9. Olomouc: Prodos, 2001, 127 s. ISBN 80-723-0109-8. grafy vytvořeny v programu MS Excel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Šašková