„ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Podnikání.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
 Webové stránky středních škol  Výstavy škol  Dny otevřených dveří  Brožura Atlas školství v Karlovarském kraji  propagační materiály škol na nástěnce.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2017 / 2018
Informační a poradenské centrum ZČU
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NA STŘEDNÍ ŠKOLY A STŘEDNÍ ODBORNÁ UČILIŠTĚ
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
NOVÉ TRENDY VPODOPŘE ZÁJMU O OBOR A NÁBOROVÉM PROCESU
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Prospěchová stipendia
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovní porada Pracovní list.
Název projektu: Moderní škola
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Pracovní porada Pracovní list.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Kde hledat informace o oborech a středních školách?
Individuálně vzdělávací plán
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018 / 2019
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2018/19
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Informace k přijímacímu řízení na střední školy
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Kde hledat informace o oborech a středních školách?
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Statistické údaje Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Ústí nad Labem, Kontaktní pracoviště Most.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2019 / 2020
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Přijímací řízení na víceletá gymnázia pro školní rok 2019/2020
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

„ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“ Besedy se žáky 9. tříd ZŠ Beseda se žáky 9. ročníků základních škol zúčastněných v projektu „ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“ s registračním číslem CZ.1.07/1.1.34/01.0017 1vyučovací hodina – 45 min.

Základní údaje o projektu Doba trvání projektu: 1.1.2012 – 31.8.2014 Celkové způsobilé výdaje: 9 878 466,20 Kč Spolupracující subjekty: 15 základních škol 12 zaměstnavatelů

Proč jsme takový projekt vytvořili? Obsah prezentace Proč jsme takový projekt vytvořili? Jeho klíčové aktivity určené pro vás. Spolupracující zaměstnavatelé. Jak si správně vybrat střední školu? Vyplnění dotazníku. 6. Kontaktní osoby.

Motivační důvody V okrese Děčín má v průmyslové výrobě tradičně silné postavení zejména strojírenství. Dávno vznikla jakási společenská objednávka po kvalifikovaných pracovnících dělnických profesí, kterou se bohužel nedaří uspokojit. Naproti tomu statistiky úřadů práce ukazují, že uplatnění absolventů některých oborů středních škol (např.služeb) na trhu práce je velmi problematické. Dokladem toho je i Motivační program Ústeckého kraje, který finančně podporuje 10 vybraných učebních oborů. Čtyři z nich jsou ve vzdělávací nabídce naší školy. 1. Zámečník / Strojní mechanik 2. Instalatér 3. Klempíř - stavební výroba 4. Zedník 5. Obkladač - zedník 6. Pokrývač 7. Tesař 8. Řezník – uzenář 9. Čalouník 10. Aplikovaná chemie Míra nezaměstnanosti v okrese Děčín je nejvyšší v České republice (aktuálně 15,6%).

Motivační důvody Obecně pořád platí mezi veřejností tyto předsudky: Vzhledem ke klesajícímu počtu žáků ve středních školách dnes není problém dostat se na většinu z nich. Takže žáci i rodiče velmi často volí obor nevhodný, mnohdy nadlimitní a často neperspektivní. Obecně pořád platí mezi veřejností tyto předsudky: „Jsi blbej, půjdeš na učňák.“ „Strojírenství je „černé řemeslo.“ „Technické profese nejsou pro holky.“ V 15 letech člověk obvykle sám ještě neví co chce a nechává za sebe rozhodnout jiné. Nebo si prostě jenom vůbec nedokáže představit, co nově zvolená profese vlastně obnáší. Na střední škole je pak doslova zaskočen požadavky, které se na něj navalí a nezvládá je plnit. Velká část dospívající mládeže žije dneškem, budoucnost je nezajímá a moc ji neřeší. Trojka je přece „dobrá“ a v kolektivu se vyplatí „nevyčnívat“.

Klíčové aktivity pro ZŠ KA 1: Podpora a motivace žáků základních škol ke vzdělávání v technických oborech Její podstatou je praktická výuka v oblasti Pracovní činnosti (Člověk a svět práce) vybraných žáků 9. a případně i 8. tříd v prostorách střední školy. K dispozici jim bude metodik SŠ, který je spolu s vlastním vyučujícím povede při tomto vzdělávacím procesu KA2: Popularizace technických povolání Smyslem klíčové aktivity je popularizace technických povolání (především strojírenství) u žáků ZŠ, kteří právě řeší svoji budoucí profesi. Poradce SŠ bude průběžně navštěvovat a informovat žáky ZŠ a výchovné poradce o vývoji strojírenských oborů v regionu ve vazbě na trh práce a potřeby zaměstnavatelů. Uskuteční se celkem 4 Dny řemesel na SŠ. KA5: Komunikace firem a škol Po dobu trvání projektu bude vydáván zpravodaj Šance 2012 (13,14), který bude distribuován přímo na ZŠ. Vyjde celkem 10 čísel této tiskoviny. Je spuštěn i projektový web na stránkách www.dorado.cz/rtvnd/

Zaměstnavatelé Všechny tyto firmy jsou připraveny umožnit vašim školám exkurze do svých provozů. Constellium s.r.o. DAYMOON, a.s. DENAS Děčín, spol. s.r.o. Hoerbiger Žandov s.r.o. Chart Ferox, a. s. Karned Tools s.r.o Kovo Děčín spol. s r.o. Monosh s. r. o. RAF Děčín s.r.o. Sauer Žandov, a.s. WEFA Bohemia s.r.o WICO B.G.M. , a.s.

Na co se vůbec hodím? Udělejte si test! Užitečné weby: www.gwo.cz www.infoabsolvent.cz http://www.infoabsolvent.cz/MultimedialniPruvodce - filmové ukázky profesí www.scio.cz webové stránky jednotlivých středních škol Nerozhodným mohou hodně napovědět. Navíc můžete hledat vhodné zaměření třeba i podle skladby předmětů. Servery nabízí i detailní popis náplně různých profesí. Doporučená literatura: Antonín Mezera: Pro jaké povolání se hodím? ISBN 80-7226-651-9, prodejní kód: KEO130

Jak si správně vybrat střední školu? Profesi si vybíráte sami pro sebe a většinou na celý život. Jak si vlastně představuji svůj budoucí život? Je třeba si u zvoleného oboru odpovědět na následující otázky: Mám pro něj odpovídající znalosti, schopnosti a dovednosti? Bude mne bavit? Je to obor požadovaný trhem práce a také dobře placený? Jak dobře uživí v budoucnu mne i moji rodinu? Budu studovat v místě, dojíždět nebo bydlet na domově mládeže? Jak dlouho budu muset studovat?

Gympl, průmka nebo učňák? Zkuste se přihlásit ke srovnávacím testům (SCIO) a poměřit svoje síly s ostatními dětmi v České republice. Gymnázium Ideální příprava na vysokoškolská studia. Pro děti nadané, kterým učení jde skoro samo. Jsou samostatné, cílevědomé, chtějí se učit a jde jim to. Střední odborná škola, lyceum, průmyslovka Děti prakticky zaměřené, které zvládnou střední školu, ale ještě neví, jestli chtějí pokračovat až na vysokou. Samozřejmě ale mohou také. Je třeba si pouze zvolit zaměření podle zájmu. Střední odborné učiliště Pro děti šikovné, manuálně zručné, které mají trošku problém s češtinou, angličtinou či matematikou a na vysvědčení se objevují i v nižších ročnících trojky a čtyřky.

Jak si správně vybrat střední školu? Poraďte se proto společně s rodiči a vyberte obor odpovídající vašim schopnostem Vybírejte v klidu, dejte na názor učitelů, především výchovných a kariérových poradců. Nejdůležitějším ukazatelem je trh práce a uplatnitelnost absolventa zvoleného oboru v praxi. Najděte všechny možnosti (seznamy škol na www.stredniskoly.cz, www.kr-ustecky.cz) 3. Vyberte zhruba 3-5 škol a prohlédněte si jejich weby (jestli jsou tam všechny informace, školní vzdělávací programy, jestli jsou srozumitelné a přehledné, nesmí chybět kontakty apod.). 4. Jděte se do škol podívat !!! (školní klima, dopravní dostupnost). 5. Zjistěte, jaké jsou přijímačky a kritéria přijímání na SŠ. 6. Hlídejte data a podejte včas přihlášku (do 15. března)

Obory vzdělání s výučním listem Obor vzdělání s výučním listem = 3 roky v režimu týden škola/ týden praxe (celý 3. ročník jste na praxi už přímo ve firmě). Po získání výučního listu odcházíte do zaměstnání nebo se o případném dalším studiu rozhodujete už jako dospělí. Následují 2 roky denního nástavbového studia = maturitní zkouška. Za 5 let máte v ruce 2 druhy dosaženého středního odborného vzdělání – výuční list a maturitní vysvědčení.

Nyní vás prosíme o vyplnění krátkého dotazníku.

Kontakty Děkujeme vám za pozornost. Mgr. Bc. Jana Férová projektový manažer Mobil: 736 233 444 E-mail: ferova@dorado.cz Lenka Ungerová poradce SŠ Mobil: 736 482 082 E-mail: ungerovalenka@volny.cz