Vy_32_INOVACE_66_Číslovky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_11 Římské číslice 20… – Matematika, 5.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci projektu.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Číslovky Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Číslovky Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.
Výukový materiál pro 6.ročník
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková ČÍSLOVKY DEVÍTINÁSOBNĚ KOLIKERÝ JEDNI TROJÍ TOLIK KOLIK NIC SEDMKRÁT.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Aleš Ondráček NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ČÍSLOVKY TÉMA: Číslovky – shrnutí,
PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Měření délky pevného tělesa
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Pravopis číslovek Mgr. Hana Šenková. Pravopis číslovek Mgr. Hana Šenková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_34_Číslovky
Poměr v základním tvaru.
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
Název školy:. Základní škola Netvořice. Autor:. Olga Marková. Název:
Číslovky Bc. K. Matějková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SLOVNÍ DRUHY. SLOVNÍ DRUHY Přehled slovních druhů: Slova ohebná: Skloňují se: 1. Podstatná jména 2. Přídavná jména 3. Zájmena 4. Číslovky Časují se:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
Zlomky a desetinná čísla
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 7. ročník_Číslovky
Poměr v základním tvaru.
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
Věta jednoduchá Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav, Školní 402, , příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Dělení racionálních čísel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Vy_32_INOVACE_66_Číslovky Identifikátor školy: 600 150 569 Šablona Vy_32_INOVACE_66_Číslovky

Číslovky Jsou to slova významu číselného – označují počet, pořadí apod. Určité – označují přesný počet, lze je vyjádřit číslicemi : čtyři – 4 Neurčité – nevyjadřují přesný počet, nelze je vyjádřit číslicí : několik, mnoho, málo, několikrát…

Druhy číslovek Základní – vyjadřují počet, otázka = kolik? jeden, dva, několik, mnoho Řadové – vyjadřují pořadí, otázka = kolikátý? první, druhý, několikátý Druhové – množství druhu, otázka= kolikery? dvojí, dvoje, několikerý, několikery Násobné – vyjadřují násobek, otázka= kolikrát, kolikanásobný? dvakrát, dvojnásobný, několikrát

Číslovky řadové Za řadovými číslovkami napsanými číslicemi píšeme tečku!!!! K.H.Mácha žil v 1. polovině 19. století. Tečka se nepíše: - za letopočtem – 9. ledna 2011 v Praze - za datem napsaným zlomkem - 9/1 2011 - za označením stránky nebo odstavce apod. stojí-li číslovka za jménem – strana 2 dole

Užívání a psaní číslovek V textu píšeme číslovky slovy, pouze jsou-li složitější ( 1567) , ve významu počtářského a v datech ( 6.5. 2011 ) píšeme číslicemi Číslovky píšeme zvlášť = sto padesát sedm, pouze na složenkách a v případě typu dvaadvacet řidičů píšeme dohromady Úkol : napiš slovy – 1954, 1848, 273, 129

Skloňování číslovek Číslovka dva, oba 1.p. dva 4.p. dva 2.p. dvou 6.p. dvou 3.p. dvěma 7.p. dvěma Číslovka tři, čtyři – 7. pád třemi, čtyřmi Úkol : podle čeho se skloňují – jeden, první, druhý, sto, tisíc, milion, miliarda

Pramen Styblík,Vlastimil a kol. Český jazyk pro 6. ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií, SPN, Praha 1997, s. 93- 96