PŘEDPONY S - Z - Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z metodického portálu www.rvp.cz, ISSN:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_28_ČESKÝ JAZYK 5.ROČNÍK_PŘEDPONY S-,Z-
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Kde je rybka? V p rezentaci si děti procvičí prostorovou orientaci. Návod: 1) Otázka je u každého obrázku stejná: Kde je rybka? 2) Dítě se snaží co nejpřesněji.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem Y, y
Spotřebiče U každého spotřebiče vyber jednu správnou odpověď. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
PŘEDLOŽKY Z (ZE), S (SE) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z metodického portálu
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYBER VĚC, KTERÁ JE VYROBENA Z…
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Interaktivní třídění domovního odpadu.
Porozumění řeči – MÁ x NEMÁ interaktivní
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Prezentaci by měl proběhnout řízený rozhovor (beseda) s dětmi
Porozumění řeči – těžší varianta interaktivní
PŘEDLOŽKY Z (ZE), S (SE) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z metodického portálu
Prohlédni si pohádku o Karkulce. Pokus se sám povídat podle obrázků
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Název učebního materiálu
Slabiky lu, le, li, lo, lá, lí Metodický komentář:
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
BALONY a násobilky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
SKLÁDÁME SLOVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vítejte v Písmenkově seznamte se s písmenkem U, u
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
pedagogických pracovníků (NÚV).
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Zvířata na statku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KARTY NA PŘIŘAZOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Prezentace seznamuje děti s počasím a představuje také roční období
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Kolik je...? Pracovní listy
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Rozvíjíme zrakovou paměť
Na které písmenko začíná obrázek?
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozlišování hlásek P, B, M
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Ahoj. Jmenuji se Kroužek a musím se dostat do mého domečku
Transkript prezentace:

PŘEDPONY S - Z - Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

zčervená nebo sčervená

kdy napsat předponu s- a z- , musíme si zapamatovat několik Abychom dobře věděli, kdy napsat předponu s- a z- , musíme si zapamatovat několik důležitých pravidel.

Buďte pozorní.

1. PRAVIDLO

PŘEDPONA s- se- 1. SMĚR SHORA DOLŮ spadnout, shýbnout se, stáhnout, skluzavka, skutálet se, seskok, seběhnout se

2. PRAVIDLO

smotat, stočit, sbalený, srolovat, svinout PŘEDPONA s- se- 2. SMĚR STOČENÍ smotat, stočit, sbalený, srolovat, svinout

3. PRAVIDLO

sbor, sběr, splétat, sbírat , sejít se, sčítat, splétat, sbíhat se PŘEDPONA s- se- 3. SMĚR DOHROMADY sbor, sběr, splétat, sbírat , sejít se, sčítat, splétat, sbíhat se

4. PRAVIDLO

smýt, smazaný, setřít, seškrábnout PŘEDPONA s- se- 4. SMĚR PRYČ smýt, smazaný, setřít, seškrábnout

sdělit, stmívat se, skončit, spotřebovat, strávit, shořet, Slova, která těžko zdůvodníme pomocí značek: sdělit, stmívat se, skončit, spotřebovat, strávit, shořet, strhnout, shnít

Zapamatování těchto slov může pomoct kouzelná věta.

Sděluji ti, že když se stmívalo, skončil jsem s jídlem, KOUZELNÁ VĚTA Sděluji ti, že když se stmívalo, skončil jsem s jídlem, všechny zásoby jsem spotřeboval, pak jsem je strávil a všechno na prach shořelo.

5. PRAVIDLO

zchudlý, zkrátit, ztratit, zčervivět, zešedivět, zestárlý PŘEDPONA z- ze- VÝZNAM UKONČENÍ DĚJE, ZMĚNY STAVU, NĚCO UDĚLAT JINÝM VÝZNAM UKONČENÍ DĚJE, ZMĚNY STAVU, NĚCO UDĚLAT JINÝM zchudlý, zkrátit, ztratit, zčervivět, zešedivět, zestárlý

Slova, která těžko zdůvodníme pomocí značek: způsob, zkouška, zpěv, zkoumat, ztratit

Náš učitel měl zvláštní způsob zkoušení ze zpěvu, kterým KOUZELNÁ VĚTA Náš učitel měl zvláštní způsob zkoušení ze zpěvu, kterým zkoumal náš ztracený hlas.

Zkusme společně určit správné předpony.

1. _klouznout se

2. _motat

3. _tratil

4. _černal

5. _balil

6. ___škrábl

7. _bíhali se

8. _chudl

9. _točil se

10. _padl

1. 6. 2. 7. 3. 8. 4. 9. 5. 10. KONTROLA sklouznout se seškrábl smotat sbíhali se 3. ztratil 8. zchudl 4. 9. zčernal stočil se 5. sbalil 10. spadl

HODNOCENÍ 1** 4 0 chyb 7‒9 chyb 1‒3 chyby 2 10 chyb 5 3 4‒6 chyb

AŤ SE VÁM DAŘÍ SPRÁVNĚ PSÁT P Ř E D P O N Y ZE- Z- SE- Z-

Použité zdroje: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2011-11-15]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: červené jablíčko...............<http://www.clker.com/clipart-4010.html> zelené jablíčko............... <http://www.clker.com/clipart-69491.html> dívka...............<http://www.clker.com/clipart-little-doll.html> Lego smiley...............<http://www.clker.com/clipart-26169.html> Otazník zelený...............<http://www.clker.com/clipart-30002.html> chlapec s otazníkem...............<http://www.clker.com/clipart-13594.html> pero...............<http://www.clker.com/clipart-1981.html> prst s mašlí...............<http://www.clker.com/clipart-2375.html> tabule...............<http://www.clker.com/clipart-16008.html> písmena...............http://www.clker.com/clipart-15004.html <http://www.clker.com/clipart-15018.html> <http://www.clker.com/clipart-15025.html>