ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Ekosystém Prchalová, K..
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ekosystémy.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Inovace výuky v PrŠ Horní Česká Šablona - název/číslo: III/2 Inovace.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Č LOVĚK A JEHO PROSTŘEDÍ Životní podmínky člověka.
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
Obrázkové čtení VY_32_INOVACE_5B_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Čtení Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Ekosystém rybník Rostliny
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Sedimenty a přeměněné horniny
Jak dělá? VY_32_INOVACE_5B_06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Vnitřní a vnější geologické děje
Transkript prezentace:

ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko Ekosystém ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko

NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR Ing. Michal Koťátko PŘEDMĚT Biologie NÁZEV DUM Ekosystém ROČNÍK 6. – 9. ČÍSLO MATERIÁLU VY_32_INOVACE_5_03_Bi DATUM TVORBY 5. 6. 2013 ANOTACE Co je ekosystém, typy ekosystémů

Každý potřebuje své… Rostliny a živočichové žijí tam, kde mají vhodné podmínky k životu. Na následujícím panelu přiřaď k sobě organismy a jejich prostředí

Ukaž, kam patří:

Řešení:

+ = EKOSYSTÉM Ekosystém: Organismy Jejich prostředí: Živá I neživá příroda = EKOSYSTÉM

Přirozené Polopřirozené Kulturní EKOSYSTÉM Máme ekosystémy: Přirozené Polopřirozené Kulturní Zkus vysvětlit, jaký je mezi nimi rozdíl.

Přirozené ekosystémy Jsou ekosystémy, které vznikly bez zásahu člověka. Například původní lesy, neregulované řeky, horské hřebeny, atd. Deštný prales v Asii

Boubínský prales na Šumavě

Jarní aspekt v lužním lese

Polopřirozené ekosystémy Jsou ekosystémy, které vznikly pomocí člověka, ale přesto mají převážně přírodní charakter Například smíšené lesy, některé louky, ale také třeba některé rybníky…

Přírodní rezervace Louky v Jeníkově – příklad polopřirozeného ekosystému

Kulturní ekosystémy Jsou ekosystémy, které vznikly a jsou udržovány převážně lidskou činností Úkol: Ve skupinách zkuste sami jmenovat příklady kulturních ekosystémů

Kulturní ekosystém - vinice Vinice svaté Kláry v Praze - Tróji

Jaké typy ekosystémů vidíš na obrázku?

Jaké typy ekosystémů vidíš na obrázku?

Jaké typy ekosystémů vidíš na obrázku?

Zdroje: Galerie Klipart, Microsoft Office http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dehetnik_in_2010_(5).JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vstava%C4%8D_m%C3%A1jov%C3%BD,_Vrbensk%C3%A9_rybn%C3%ADky_2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Iris_pseudacorus_in_natural_monument_Hlinir_(3).JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hrb%C3%A1%C4%8Dkovy_t%C5%AFn%C4%9B_-_lu%C5%BEn%C3%AD_les.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Accipiter_gentilis_-injured_Goshawk.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tisk%C3%A9_st%C4%9Bny_(7).jpg http://wiki.rvp.cz/@api/deki/files/27073/=rohac-04.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:NPR_Habruvecka_bucina_2.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Boubinsky_prales_during_NS_Boubinsky_prales_in_summer_2011_(13).JPG http://wiki.rvp.cz/@api/deki/files/7879/=IMG_3859.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:P%C5%99%C3%ADrodn%C3%AD_rezervace_Louky_v_Jen%C3%ADkov%C4%9B,_mezi_obc%C3%AD_Jen%C3%ADkov_a_Kameni%C4%8Dky,_okr._Chrudim.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Praha,_Tr%C3%B3ja,_Botanick%C3%A1_zahrada,_vinice_svat%C3%A9_Kl%C3%A1ry.jpg Fotoarchiv autora