Syndrom rizikového chování v dospívání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Advertisements

Prevence rizikového chování
Neurózy, psychózy, rané poruchy
KOUŘENÍ.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Rodina.
Sexuální dospívání Reprodukční zdraví 8. ročník
SOCIÁLNÍ PROBLÉMY.
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
Drogy Výchova ke zdraví.
Sociální událost Mgr. Terezie Pemová.
Reprodukční zdraví a plánované rodičovství
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
ČASTÉ NEINFEKČNÍ NEMOCI- úvod
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sociálně patologické jevy
Rizikového chování v dospívání
Programy dlouhodobé primární prevence Agentura pro občany Sídliště Za Stadionem 1358, Kyjov.
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Je dnes dětství bezpečné. (Subjektivní zkušenost dět
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Socializační funkce rizikového chování Zisky a ztráty spojené s rizikem Jan Širůček, Michaela Širůčková Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny Fakulta.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_474.
ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL - I. část. P RO ZAČÁTEK TROCHU OPAKOVÁNÍ to ZDRAVÍ? 1. co je to ZDRAVÍ? NEMOC? 2. co je NEMOC? OVLIVNIT? 3. čím můžeme své vlastní.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. B ENEŠE 456 OKRES K ARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Pedagogické poradenství ve výchovně vzdělávacím procesu etopedie, poradenství ve vztahu k sociální práci, k intervenci.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY pLánovÁnÍ rodičovství 17
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 03
NEBEZPEČÍ TOXIKOMANIE A PROMISKUITNÍHO ŽIVOTA
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Sociálně patologické jevy
PRÁCE S DOMÁCÍM A SEXUÁLNÍM NÁSILÍM. MOŽNOSTI legislativní zázemí práce s předsudky možnosti prevence poradensko-terapeutická práce specializované organizace.
Základy speciální pedagogiky Etopedie Rizikové a protektivní faktory vzniku poruch chování Mgr. Jarmila Matochová,
Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních 2007.
Kazuistiky Problém Nejslabší místo Prvotní Intervence.
Výchova ke zdraví.
MUDr. EVA VANÍČKOVÁ,CSc. Ústav zdraví dětí a mládeže
Definice a typologie dysfunkčních rodin Klasifikace rizikových faktorů ohrožujících stabilitu rodiny U3V Mgr. Michaela Vaško.
Rizikové chování1 Prevence rizikového chování dětí a mládeže Mgr. Jana Smíšková školní metodička prevence výchovná poradkyně ZŠ T. G. Masaryka.
Sexuální dospívání Reprodukční zdraví 8. ročník
Prevence sociálně patologických jevů. Prevence  Prevence (z lat. praevenire, předcházet) znamená soustavu opatření, která mají předcházet společensky.
Definice, základní pojmy
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Řízení sociálních služeb PROSTITUUJÍCÍ SE OSOBY Mgr. Irena Kudláčková.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_02 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Zdravý životní styl Anotace Žák.
 situace, kdy rodina v různé míře neplní základní požadavky a úkoly dané společenskou normou  selhání některého člena nebo členů rodiny, toto selhání.
Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci
Sociální patologie SCPT SCPA 3. přednáška Dělení poruch chování Příčiny poruch chování Doc. PaedDr. Marie Kocurová, Ph.D. FPE ZČU v Plzni.
Rizika ohrožující zdraví
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Číslo v digitálním archivu školy
Sociální práce s rodinou 4
Nerovnosti ve zdraví.
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ALKOHOL
Odvrácená strana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo v digitálním archivu školy
Pracovní výchova - dívky 9.tř. Prezentace č.19
ZÁKLADY BIOLOGIE Zdraví, nemoc.
Školská sociální práce
Riziková mládež PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
SP s rodinou 2 Metody hodnocení, protektivní a rizikové faktory
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Lidská přitažlivost.
Principy ochrany a podpory zdraví. Determinanty zdraví
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Syndrom rizikového chování v dospívání

Zdraví Bio-psych-sociální Holistické pojetí 1) nepřítomnost nemoci 2) plnění vývojových úkolů daného věku 3) nepřítomnost takového rizikového chování, které lze už pokládat za problémové

„Nová nemocnost mládeže“ Prudce stoupá počet dospívajících, kteří se chovají problémově: 1) zneužívání návykových látek (nikotin, alkohol, drogy) 2) negativní jevy v psychosoc. obl. (sociální maladaptace, útěky, krádeže, agresivita, sebevražednost….) 3) rizikové sexuální chování (předčasné zahájení, promiskuita…..) =>hlavní příčiny úmrtnosti 15 – 19letých kombinace probl. chování – syndrom rizikového chování Rizikové chování – saturace vývoj.potřeb např. zvýšení sebevědomí, komunikace…..

Rizika v sexuální oblasti Psychosociální a socioekonomická nezralost Fyzická nezralost – specifika pohl.orgánů (cylindrický epitel – nižší ochrana před bakt., citlivý k patol.změnám) Motivace (vyrovnat se někomu, potřeba citu – strádání…) Selhávání antikoncepce a předčasné těhotenství

Rizikové a protektivní faktory Rizikové: zanedbávání a zneužívání dítěte, dysfunkční rodina, onemocnění rodičů, nízká sebedůvěra, konzumní společnost, citové strádání, neosobní prostředí (sídliště..), chudoba, bohatství Protektivní: dobré vztahy v rodině, fungující rodina, neautoritativní výchova, podpora sebeúcty, perspektiva – zaměstnání…, prosociální skupina vrstevníků, náboženské přesvědčení.. vzor

http://www. ceskatelevize http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani-jako- driv/211411058030204-milenium/ http://www.zdraviprozeny.cz/index.php